Beantwoord

Scart bij nieuwe digitenne kastje

  • 13 April 2019
  • 16 reacties
  • 1658 keer bekeken

Hallo...misschien iemand een oplossing..bij de nieuwe digitenne kast werkt de scart aansl..niet...zit toevallig op een heel oud toestel met dit kastje...het oude kastje met de scart werkte wel..wie o wie weet een oplossing...gr
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 16 April 2019, 08:52

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Helaas hebben de nieuwe Digitenne ontvangers geen Scart meer, omdat ze ook in HD uitzenden.
Reputatie 7
Badge +28
@Uniekaas1963

Het antwoord hierboven is niet juist.

Ik ga er vanuit dat jij een Rebox ontvanger hebt ontvangen.
Je hebt dan een speciaal kabeltje nodig waarop je een scart-converter aansluit.

Als je dat kabeltje er niet bij hebt ontvangen, gaat KPN jou zo’n kabeltje opsturen. Dat kunnen ze alleen doen als jij jouw profiel volledig vult met jouw gegevens.

Geef ook nog even aan of je inderdaad een Rebox-ontvanger hebt.

Als je wel al zo’n kabeltje gebruikt (is mij niet volledig duidelijk), dan heb je wel minimaal een HD-ready TV nodig. Want de uitzendingen zijn namelijk in HD.
Reputatie 7
Badge +22
@Uniekaas1963

Het antwoord hierboven is niet juist.

Ik ga er vanuit dat jij een Rebox ontvanger hebt ontvangen.
Je hebt dan een speciaal kabeltje nodig waarop je een scart-converter aansluit.

Hoezo is dat antwoord fout? Als je via scart kijkt, dan kijk je echt geen HD, ja dat klopt dat je zo’n speciaal kabeltje nodig. Maar HD resolutie? Nee echt niet! 😉👍🏼
De vraag was niet of Uniekaas in HD kan kijken, maar of hij met een startkabels kan kijken. En dat is dus zo. 😉
De scart werkt wel (verloopkabel meegeleverd).

Alleen: met de nieuwe kastjes schakelt je tv niet meer automatisch over naar de scartaansluiting. Dat moet je nu zelf doen met de afst.bed. van het televisietoestel. (!)
@Noordzee en of @Dennis Schreve uit intresse wat is er dan speciaal aan dat kabeltje?
Zover mijn bron klopt heb je met de juiste converter enkel een goede hdmi kabel en een goede scart kabel nodig.
@ Galdor68
Afh. van de ontvanger wordt er een minijack > rca of een rca > rca kabeltje meegeleverd. Met een rca > scart verloop geleverd.

Een converter à la hdmi naar scart, al gauw € 60, is dus overbodig.
@ Galdor68
Afh. van de ontvanger wordt er een minijack > rca of een rca > rca kabeltje meegeleverd. Met een rca > scart verloop geleverd.

Een converter à la hdmi naar scart, al gauw € 60, is dus overbodig.

Duidelijk dan klopt de opmerking over die converter ook niet helemaal. Althans een verloop stukje is niet de converter die ik voor ogen heb het is dan blijkbaar een redelijk standaard videokabeltje.

Vreemd trouwens de handleiding van de rebox en de topfield laat wel 2 scart uitgangen zien tenzij de site nog niet is aangepast naar de t2 modellen.
Reputatie 7
Badge +28
@Uniekaas1963

Is het duidelijk zo? Heb je al een goed kabeltje? Zo niet, dan kan een moderator dit aan jou opsturen. Wel dan even jouwe profiel op deze site vullen.


@Galdor68

Die kabeltjes zijn niet mijn specialiteit. Ik heb de info uit het hoofdtopic van Erik:


[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/519879a6-fb2c-48e3-8a9f-07b06ae4caba.png[/img]
De achterkant heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.
Hallo...misschien iemand een oplossing..bij de nieuwe digitenne kast werkt de scart aansl..niet...zit toevallig op een heel oud toestel met dit kastje...het oude kastje met de scart werkte wel..wie o wie weet een oplossing...gr
Allemaal bedankt voor jullie reacties tot nu toe...betreft een oud portable tv..met alleen een scart aansl...voor de rest niks...het oude kastje werkte perfect met de scart..het nieuwe pakt dus niet met de scart ..ook niet als ik de afstandbediening naar het vcr kanaal druk...
Ik heb net dat start topic even bekeken met de TV van Uniekaas is de ZTE in mijn ogen de beste optie vanwege de tulp uitgangen. Dan voldoet deze mijn voorkeur 1 geheel.

Rebox RBX2800 daar is een dan een Jack naar Composiet kabel voor nodig en een scart adapter niet mijn voorkeur helaas niet of moeilijk in de jack naar scart uitvoering te vinden


Waar het fout kan gaan is met de scart adapter heeft deze een input output knop dan zal deze mogelijk niet goed staan. Nog een aandachtspunt past de jack wel goed deze heeft 3 contacten dus zit de plug er wel helemaal in.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Uniekaas1963. Welkom op het forum. Wat vervelend dat je de ontvanger niet kan aansluiten op de tv omdat de tv-ontvanger niet voorzien is van een HDMI aansluiting. Je hebt een RCA/Scartconverter nodig om de tv-ontvanger aan te kunnen sluiten, zoals hierboven al wordt aangegeven. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik een converter toesturen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Ik wil toch even opmerken dat de term converter niet juist is in dit geval. Een converter heeft in het algemeen meer aan boordt omdat dan het signaal veranderdt wordt.

Dat is het geval als je het HDMI signaal wil veranderen naar Scart zie mijn eerdere reactie
Gebruik je de rca/jack uitgang dan praat je over een adapter er hoeft dan namelijk niks te worden 'geconverteerd' dat is puur draadje A naar pen nummer xx ik heb dit ooit zelf gesoldeerd.
Reputatie 7
Badge +28

Hallo...misschien iemand een oplossing..bij de nieuwe digitenne kast werkt de scart aansl..niet...zit toevallig op een heel oud toestel met dit kastje...het oude kastje met de scart werkte wel..wie o wie weet een oplossing...grAllemaal bedankt voor jullie reacties tot nu toe...betreft een oud portable tv..met alleen een scart aansl...voor de rest niks...het oude kastje werkte perfect met de scart..het nieuwe pakt dus niet met de scart ..ook niet als ik de afstandbediening naar het vcr kanaal druk...


Ben je er al uit? Wordt het een nieuwe TV of ga je het anders oplossen?
Het signaal wordt (of is) HD en breedbeeld. Een nieuw tv-tje lijkt me opportuun, zeker omdat het, naar ik aanneem, ook nog geen breedbeeld-tv is. Dan heb je nú al met SD niet de volledige resolutie. Laat staan met HD.
Het klinkt zelfs nog als een beeldbuis-tv (uit de tekst)
| Uniekaas1963 schreef: betreft een oud portable tv
Een nieuwe toestelletje van 20 tot 25 inch is ook een stuk lichter dan die oude "portable".
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!

Reageer