Vraag

Sinds 2 maanden haperend ontvangst met de ZXVV7200

  • 22 July 2023
  • 8 reacties
  • 32 keer bekeken

Ook ik heb sinds 2 maanden haperende ontvangst met ZXV7200. Buitenantenne naam/nummer weet ik niet. Wel dat het een strijkijzer model is. Bij mij valt beeld en geluid weg. Verschijnt mededeling “geen digitenne signaal”.  Varieert van vijf minuten tot half uur eer alles het weer ineens doet. Dit is in Zuid-Holland in Oostvoorne op Voorne Putten. Medewerker kpn zegt misschien geen antenne meer in de buurt, er zou hier helemaal geen dekking zijn???   Ik zit al 11 jaar op de zelfde  plek, nooit last gehad. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Camping ketjil met onderstaande kaart kum je via postcode/huisnummer de juiste antenne vinden en jouw antrenne daar zo goed mogelijk op richten.

kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Succes.

 

Ook jouw ontvanger is duidelijk aan vervanging toe, @Camping ketjil .

Ik gebruik de mijne ook bij mijn moeder. Met de haaienvin 😉 uit 2006. En die werkt daar perfect op 30 km afstand van zendmast Arnhem. Het is dus duidelijk je ontvanger die niet meer stabiel is. (hier precies hetzelfde gehad: gehakkel en, vaak tijdelijk, uitval van enkele seconden tot wel 2 minuten).

Een nieuwe ontvanger speelde meteen weer als een trein.

FF bellen en blijven aanhouden. “je hebt alles al geprobeerd”.

Beste PeterG,  ik heb heel lang aan telefoon gehangen, maar ik krijg geen nieuwe ontvanger! Het zou aan de omgeving liggen. Maar ik ga vsn de week wel weer bellen. Dank voor je advies.

Wat vervelend. Die telefonisten lopen protocollen af. Niet altijd even praktisch.

Via het forum (een kpn moderator) zal je ontvanger vast vervangen worden. Maar de wachtrij is helaas wel 2 tot 3 dagen. (al wil ik wel de mods een bericht sturen dat je al langer bezig bent; vul hiervoor je gegevens in voor de mods in je forumprofiel indien nog niet gedaan. En het adres waar je nu zit zodat de nieuwe naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt kan. Want je zit, gezien je naam, op de camping en het abonnement staat vast op je huisadres.)

Vul dit in. En, omdat ik dat niet kan zien, geef hier even een seintje. Dan geef ik de mods wel een headsup. Wat zij ermee doen beslissen ze zelf.

Niet vergeten onderaan het ingevulde te bevestigen.

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Hallo @Camping ketjil met onderstaande kaart kum je via postcode/huisnummer de juiste antenne vinden en jouw antrenne daar zo goed mogelijk op richten.

kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Succes.

 

Die geeft 4G ( en 5G) zendmasten, @JanD . Helaas niet die voor Digitenne.

Maar leuke link! Ik kende deze nog niet!

PeterG, ik heb die link van jou naar forum kpn geopend en het eerste gedeelte beantwoord daarna kwamen er zo veel vragen die er volgens mij niet toe doen. Heb alles weer weg gehaald en niet verstuurd. Ik zal dit aan een expert moeten overlaten, ik ben helaas nog uit ander tijdperk. Dank voor je inspanning. 

Lang niet alles hoef je in te vullen. @Camping ketjil .

Je vult in je Naam (alleen achternaam mag), Adres (waarop het abonnement staat), Woonplaats (registratie).

Postcode, én huisnummer. (registatie abonnement)

Woonplaats is openbaar te zien, niet verplicht! Kunnen ze uit de postcode halen.

Op de regel, eigenlijk vak, persoonlijke opmerkingen zet je je huidige verblijfadres. Gebruik komma's met spatie want enter (volgende regel) werkt daar niet.

VERDER HOEF JE NIETS anders in te vullen of aan te geven/vinken 😎.

https://forum.kpn.com/settings/profile .

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Camping ketjil ,

 

Klik hieronder op de groene letters! 

Een moderator wil jou vast een vervangende ontvanger opsturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.