Beantwoord

Slecht beeld met Funke V4 antenne

  • 9 December 2020
  • 19 reacties
  • 231 keer bekeken

Ik heb ook een digitenne in huis. Nu is het bereik met de Funke V4 antenne erg haperend. Hij heeft het ene moment 98% en dan weer niet. Dit wisselt constant. Ook als ik de antenne verplaats is dit het geval.

Zou het mogelijk zijn om deze om te ruilen voor de V5 antenne. Ik lees hier regelmatig dat dit al een stuk beter zou zijn. Ook de mogelijkheid voor het verlengen van de kabel zou ik erg prettig vinden. 

Is dat mogelijk?

Groet Carola

icon

Beste antwoord door Hanna_ 12 December 2020, 21:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Carola v B 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken en evt een nieuwe antenne opsturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Als je met de V5 antenne slecht/haperend beeld blijft houden kan een moderator ook nog een buitenmontage set (beugel met kabel) opsturen. De kabel hiervan is veel langer en van betere kwaliteit. Alleen zijn die op dit moment op.

Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Er is gister een update geweest door een collega. Dit heeft niets geholpen. Toen teruggezet op fabrieksinstellingen. Helaas ook niets gedaan. Ik zou het erg fijn vinden als er inderdaad een andere antenne zou kunnen komen. Ik zou het ook prettig vinden als deze naar buiten zou kunnen. Vanwege het bereik. Maar in eerste instantie wil ik het graag proberen met de nieuwe antenne.

Groet Carola

Reputatie 7
Badge +28

De Funke V5 geeft inderdaad een goede verbetering t.o.v. de Funke V4. 

Wat betreft een langere kabel : Bij de buitenmontageset zit een 10 meter lange kabel van goede kwaliteit met de juiste pluggen. 

 

Soms wordt aan klanten een andere kabel gestuurd. Maar daar zitten niet de juiste pluggen aan. Ik verbaas mij daar wel eens over. https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/1102664-12861-digitenne-antenne-verlengkabel-10.jpg

Die kabel moet je dus niet gebruiken. 

Dit is de juiste kabel die bij de buitenmontageset zit :

 

 

 

Reputatie 6
Badge +7

KPN moderator komt hopelijk snel langs….

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Carola v B,

Wat fijn om te zien dat jij van @Noordzee en @waltervl al tips hebt ontvangen. Ik heb jou een Funke V5 antenne toegezonden. Ik hoop dat het lukt! 

Reputatie 7
Badge +28

@Carola v B 

Heb je nieuwe Funke V5 al in gebruik genomen? Gebruik eventueel de signaalmeter in het menu voor de juiste richting van de antenne. Geeft dit een verbetering?  

Ik heb hem nog niet ontvangen. Zal de drukte wel zijn. 

Waar kan ik deze signaalmeter vinden in het menu. Is dat simpel te vinden? Dan ga ik het zeker gebruiken. Alles voor een betere ontvangst.

Reputatie 7
Badge +28

Staat in het scherm abonnement. Of eventueel bij Zenders Zoeken. 

Reputatie 6
Badge +7

Of ANT knop op de afstandsbediening en daarna op de rode knop (onder aan/uit). Dan krijg je 2 waardes:

  1. Signaalkwaliteit (moet normaal gesproken 100% zijn)
  1. Signaal sterkte, deze zal wat schommelen en afhankelijk van de situatie tussen de 40 en 100% liggen. Hoe lager deze waarde des te meer kans op storingen op het beeld.
Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Carola v B, 

heb jij inmiddels de antenne ontvangen? 

Ik heb de antenne inmiddels ontvangen en geïnstalleerd, Het beeld is veel beter maar blijft schommelen.

Rtl zender heb ik nu ook. Maar net 5 krijg ik niet . Hoop dat de beugel en kabel voor buiten ook afgestuurd kunnen worden als deze weer op voorraad zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat de ontvangst al veel beter lukt. De buitenmontageset zal de finishing touch geven. 

@Hanna_  : Heb jij nu een mogelijkheid om zo'n buitenmontageset op te sturen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Carola v B, fijn om te horen dat de V5 al beter beeld levert! 

Ik denk dat @Noordzee gelijk heeft en dat een buitenmontageset voor jou de oplossing zal bieden. Echter heb ik niet de mogelijkheid om deze kosteloos toe te toesturen. Je zou de buitenmontageset zelf kunnen bestellen via deze website. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hanna_ ,

Collega’s van jou sturen klanten wel regelmatig gratis de buitenmontageset op. 
 

Los daarvan is de buitenmontageset al zeker een maand niet op voorraad in de KPN-webwinkel, Kun jij wel aan een set komen? 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Noordzee, we hebben de mogelijkheid om de buitenantenne toe te sturen wel gehad, echter is dit in principe nooit gratis geweest. Ik heb even nagekeken, maar ik kan hem ook  niet toesturen, de voorraad is helaas op.  

Reputatie 7
Badge +28

Jammer Hanna, 

Kun jij ergen achterhalen wanneer de buitenmontageset weer beschikbaar komt? 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Hanna_ ,

Kun jij achterhalen wanneer de buitenmontageset dan weer te bestellen is? Het staat nu al ruim een maand op Tijdelijk niet leverbaar. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Noordzee, ik ben momenteel op onderzoek uit!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi allemaal, 

Inmiddels heb ik antwoord gekregen op de vraag wanneer de buitenmontageset weer leverbaar is. Dit wordt waarschijnlijk medio februari.Â