Beantwoord

Sony Bravia gaat na 3 minuten op zwart bij Digitenne

  • 1 October 2023
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Geachte forumregels,  ik heb Digitenne in een gebied waar slecht ontvangst is. Dit opgelost met proffesionele buitenantenne met 45Db versterking. Toch gaat mijn TV na ecaxt 3 minuten op zwart. Bij ingangen HDMI TV , ziet het systeem de Digitenne ontvanger niet. Wat nu?

icon

Beste antwoord door PeterG 6 October 2023, 23:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BillvanMill ,

Dit lijkt mij een probleem in jouw TV. Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd? Of een andere HDMI-ingang? 
 

Het zal toch niet aan de timer liggen? 
 

Is jouw TV mogelijk geschikt voor de insteekkaart? Dat kunnen hier checken: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Dan heb je geen losse ontvanger meer nodig….

Thanks Noordzee. Het moet aan mijn toestel liggen inderdaad. Kan ook nog CEC zijn , schakelt dan over op afstandbediening van tv. Heb CEC " killer" bestelt. Daar zou het aan kunnen liggen omdat aan/uit met de oorspronkelijke ab niet werkt. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @BillvanMill. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je en zwart beeld ziet. Heb je al eens een ander apparaat aangesloten op hetzelfde HDMI poortje op jouw tv? Op deze manier kom je er snel achter of het aan de Digitenne ontvanger ligt of aan jouw Sony TV. Of is het probleem inmiddels al verholpen omdat je er een CEC killer tussen hebt gezet?

Er "moet” inderdaad een CEC killer achterin de zxv7200. Want die geeft een vals CEC signaal. Als die zxv hier aangesloten was was de rest niet meer te bedienen. Foutje, zeg maar FOUT, in de zxv7200. Vooral dat ie ook in stand-by het signaal blijft afgeven.

Bij mij is dat ding ook vervangen door een zelfgekochte. De Apebox CI Benelux. Met de digitenne module werkt die met alle zenders.

Overigens helpt het ook al als je CEC op de televisie uitzet. Even zoeken naar BRAVIA Sync in het menu van de Sony. Uitzetten en je hebt geen last meer van bedienings verrassingen.

THanks!

Reageer