Beantwoord

Sony (KD 32W804) tv ondertiteling automatisch aanzetten

  • 29 March 2023
  • 6 reacties
  • 133 keer bekeken

Ik zit met een probleem. Zoals de meesten hierzo. Haha. 

 

Mijn omaatje van 91 heeft al jaren kabel tv. Niks aan de hand. Nu stopt dat met aanbieden vanaf 1 april. 

Wij een mooie (goedkope) oplossing te hebben bedacht: insteekkaart van KPN Digitenne. Hierdoor heeft ze geen gekke kastjes nodig, geen extra afstandsbedieningen enz. Zo simpel mogelijk wilden we het voor haar houden. 

Zo gezegd zo gedaan, alles werkt. Echter.... bij de kabel konden we haar Sony tv instellen dat de ondertiteling standaard aanging. Dus altijd, ze hoefde het niet handmatig aan te zetten. Want ze is knetterdoof. Maar wat mijn vermoeden is, is dat met een digitaal signaal dat anders binnenkomt en deze optie dus niet meer mogelijk is. 

Iemand een briljant idee? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 March 2023, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ze heeft een Sony KD 32W804 tv. Dit vergat ik even te melden. 

Hallo @JeroenHeuvelman21 dan moet ze via TXT bij iedere uitzending in NL op 888 drukken.

Bij de  CI+kaart van Ziggo had het niet anders gewerkt.

Alléén bij de tv-decoder van Ziggo kon je teletekst permanent activeren.

Waarom gestopt bij Ziggo?

 

Hallo @JeroenHeuvelman21 dan moet ze via TXT bij iedere uitzending in NL op 888 drukken.

Bij de  CI+kaart van Ziggo had het niet anders gewerkt.

Alléén bij de tv-decoder van Ziggo kon je teletekst permanent activeren.

Waarom gestopt bij Ziggo?

 

Ze zat niet bij Ziggo?? Maar jammer dat het niet kan bij de insteekkaart van KPN. Misschien een andere oplossing?

Hallo @JeroenHeuvelman21 als ik kabel tv lees denk ik aan Ziggo, maar  er bestaan natuurlijk meer kabelboeren.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JeroenHeuvelman21 ,

Op de meeste Nederlandse zenders werkt de Nederlandse ondertiteling op Nederlandstalige programma's alleen door Teletekst aan te zetten en 888 te kiezen. Dus bij de NPO-, RTL- en Talpa-zenders Teletekst 888.

De ondertiteling via het menu van jouw TV werkt voor Digitenne alleen op BBC One, BBC Two en Ketnet. Voor deze zenders kun je ondertiteling via het menu aanzetten (of uitzetten). 

Reputatie 7
Badge +28

@JeroenHeuvelman21 

Is het voor BBC One, BBC Two en Ketnet nu gelukt?