Beantwoord

starttopic

  • 20 June 2020
  • 11 reacties
  • 149 keer bekeken

Hoi, waar vind ik de starttopic.

icon

Beste antwoord door Lisa 20 June 2020, 18:37

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi, je bovenstaande bericht is, euh, de topicstart.

Ben al vele jaren actief op fora en zelfs jaren beheerder geweest maar van starttopic nog niet gehoord. Wel van topicstart.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Uitkeringsdeskundige. Je bent zojuist een topic gestart? Wat kunnen wij (KPN en community) voor je betekenen? Stel je vraag in een reactie, dan proberen wij je verder te helpen.:blush:   

Hoi,lisa.ik heb een foutcode e016-0 op mijn tv gekregen, een zekere erik heeft de cas-id herstelt en schreef dat ik naar starttopic moest gaan maar weet deze niet te vinden.

Reputatie 7
Badge +17

@Uitkeringsdeskundige  Bedankt, nu begrijp ik wat je bedoeld:smiley: . Ik heb het gevonden! In ons verzameltopic heeft Erik je gevraagd de stappen te volgen die bovenaan staan beschreven. 
Als het goed is werkt het Digitenne kastje weer, klopt dit? Zo niet, zou je dan de volgende stappen willen doorlopen?  Dit zijn de stappen van het betreffende topic. Veel succes:four_leaf_clover:

Laat je het weten als we iets voor je kunnen betekenen? :blush:

 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 25-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Hoi,Lisa.ik heb de topic gedaan maar is niet gelukt.Ik heb het RF kanaal op 25 gezet.

Oh…. nou dat zou ik zo niet genoemd hebben. Lekker onduidelijk.

De lichtgroene bovenaan de rubriek zijn sticky’s danwel stickytopics. Starttopic(s) heb ik nog nooit  gehoord als term. :grinning:

Rubriek Digitenne: https://forum.kpn.com/digitenne-12 . (het getal 12 heeft te maken met diverse omzettingen v.u. oude fora-leveranciers)

Daar zit idd ook een stickytopic bij met de foutcodes 016, 017 en 150.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi, waar vind ik de starttopic.

Het juiste woord was niet starttopic, maar startbericht van dit topic. 
 

Het startbericht van dat topic  staat trouwens hier : 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Uitkeringsdeskundige, wat jammer dat het nog niet gewerkt heeft! Normaliter geven we de ontvanger dan nog een activatie, maar het systeem waarin we dat doen, werkt op dit moment niet.. Zodra dit wel weer het geval is, laten we het hier weten!

Reputatie 7
Badge +28

Hoi, waar vind ik de starttopic.

Het juiste woord was niet starttopic, maar startbericht van dit topic. 
 

Het startbericht van dat topic  staat trouwens hier : 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

@Uitkeringsdeskundige 

Werkt jouw ontvanger nu al na het doorlopen van de procedure in het startbericht? 

Of heb je nog steeds geen beeld op alle zenders? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Uitkeringsdeskundige. Ik heb jouw CAS-ID handmatig laten activeren. Laat je ons weten of het nu wel werkt? 

Hoi, Vikash. bedankt voor je moeite lisa en erik ook bedankt het werkt weer.

Reageer