Beantwoord

Teletekst 818 oproepen lukt niet op Digitenne

  • 9 March 2024
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Als ik op een NPO zender probeer bijvoorbeeld teletekst 818 op te roepen lukt me dat in de meeste gevallen niet en als het lukt en ik probeer naar de volgende pagina te gaan (via de ^ toets) laad de ontvanger het volgende kanaal (bijvoorbeeld van NPO1 naar NPO2).

Waar kan dat aan liggen.

Ik heb pas een nieuwe afstandbediening en daar heb ik hetzelfde probleem.

De Digitenne ontvanger is een ZXV7200

icon

Beste antwoord door PeterG 9 March 2024, 16:17

Bekijk origineel

2 reacties

Hmm. Beetje lastig. Ga je direct naar teletekst als je npo 1,2 of 3 hebt aangezet of wacht je even? Helpt een minuut de stroom eraf niet?

Zelf heb ik de zxv7200 niet meer. Dus weet de werking niet meer zo goed. Bij mijn weten blader je met ^ of v in deelpagina's.

Verder gebruik ik zelf teletekst alleen nog maar via de app voor NOS TT in de smartphone. Die is altijd aan en altijd bij de hand. 

En kan met de voetbal pagina's via de app in de telefoon ESPN op tv aan blijven 😉. 

En teletekst via laptop (of browser in je telefoon)

http://nos.nl/teletekst

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dol ,

Ik heb het net getest op mijn XORO-Digitenne-ontvanger.

Daarbij geen problemen opgemerkt met het oproepen van pagina 818. En met de pijltjestoets kon je daarna snel naar pagina 819 toe. 

Vermoedelijk zou dit met een ZTE ZXV7200 ook gewoon moeten lukken, maar ook ik heb die ontvanger niet in gebruik. 

Waar het aan zou kunnen liggen is aan de ontvangststerkte. Wanneer het signaal niet sterk genoeg is, gaat de teletekst kuren krijgen.

(En verder ben ik een fervent gebruiker van teletekst, maar dan wel via de mobiele telefoon. De teletekst-app is bij mij de meest gebruikte app.)    

Reageer