Beantwoord

tf6500cok gebruiken na signaalomzetting naar DVB-T2

  • 26 June 2019
  • 11 reacties
  • 1300 keer bekeken

Bij de omzetting van analoog naar digitaal heb ik noodgedwongen een digitale antenne aangeschaft. Ik kijk alleen af en toe naar ned 1, 2 of 3 aan meer zenders heb ik geen behoefte, aan betere beeld kwaliteit ook niet. Ik woon in de stad Utrecht. Kan ik dat kastje nog steeds gebruiken om TV mee te kijken, na die omzetting? Cq is het te upgraden, cq verhuizen de vrije zenders alleen naar een ander kanaal o.i.d., dus hoef je alleen opnieuw te zoeken.
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 June 2019, 20:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo eus347,

Vanaf 9 juli 2019 heb je niets meer aan jouw huidige ontvanger. Wel kun je voor weinig geld een nieuwe FTA-ontvanger kopen.

Zelf heb ik de XORO 7619 aangeschaft:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0

In eerste instantie wijzigt het kanaalnummer niet. Op 1 oktober 2019 wordt er geswitscht naar kanaal 39.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @eus347

Wat Noordzee hierboven heeft aangegeven dat klopt, want vanaf 9 juli dan is het uitrollen van DVB-T2 afgerond.
Dat je nu nog zender hebt is dat je nog niet over bent gezet naar het nieuwe DVB-T2:

De TF6500 cok is schroot van af 9 juli. Daar is dan niks meer mee te ontvangen.

Je kunt alleen NPO blijven kijken als je een nieuwe ontvanger aanschaft voor ca. € 35. Bv. Xoro 7619 of de 7620. Die laatste heeft opname-ondersteuning.

Die betere beeldkwaliteit kom je niet onderuit; er gaat uitsluitend HD uitgezonden worden. Bovenstaande ontvangers hebben naast hdmi ook scart. Dan houd je dezelfde beeldkwaliteit als nu. Maar de ontvangst zal wel HD zijn.

Dank je noordzee. Zit er een gebruiksaanwijzing bij dat apparaat hoe dat dan werkt in Nederland? Bij dat kpn kastje hoort ook een soort pasje wat je er insteekt waardoor je sommige kanalen wel en andere niet kan kijken, heb je zoiets nog erbij nodig?
Voor alleen de NPO kun je die smardcard er ook uitlaten uit de TF6500 cok. Die heeft geen enkele functie voor die zenders.

Voor NPO is een ontvanger als die xoro 7619 voldoende. In de nieuwe typen gaat geen smartcard.
Allemaal bedankt! Dan moest ik maar zo'n kasje aanschaffen. Hij is in ieder geval goedkoper dan dat KPN ding was indertijd. Groetjes, Eugene
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, Eugene. Die XORO 7619 is inderdaad spotgoedkoop. En je zal merken dat je vanaf 9 juli een prachtige beeldkwaliteit gaat hebben.

Het wordt nu wel tijd om de bestelling te gaan plaatsen, want voordat je het weet is het al 9 juli. Succes👍
Dank je noordzee. Het is uiteindelijk de xoro 7620 geworden, waarmee je blijkbaar ook dingen kan opnemen, wat ik wel eens af en toe deed via de NPO site maar wat tegenwoordig niet meer kan. De bestelling is gedaan en zou a.s. maandag in huis moeten zijn
Reputatie 7
Badge +28
Dat is keurig op tijd. Veel plezier met die mooie ontvanger!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @eus347, Leuk om te lezen dat je zo goed bent voorgelicht door @Noordzee, @PeterG en @Dennis Schreve. Mocht je na aanschaf van de nieuwe ontvanger vragen hebben, kun je jouw vraag hier ook kwijt. 🙂 Veel plezier met je nieuwe ontvanger.
Reputatie 7
Badge +22
Dank je noordzee. Het is uiteindelijk de xoro 7620 geworden, waarmee je blijkbaar ook dingen kan opnemen, wat ik wel eens af en toe deed via de NPO site maar wat tegenwoordig niet meer kan. De bestelling is gedaan en zou a.s. maandag in huis moeten zijn
Wat fijn @eus347 dat je de Xoro 7620 maandag in huis hebt, laat je het effe weten wat je ervan vind? 👍

Reageer