Beantwoord

Tuner reageert niet meer aan het eind van de dag

  • 9 December 2020
  • 19 reacties
  • 389 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, ik zag dat meer mensen daar last van hebben. Bij 1 van die meldingen had ik dat ook aangegeven, maar verneem verder niets. Dus toch maar zelf een melding aangemaakt.

De tuner bevriest en is alleen met de stekker uit te zetten. De volgende keer werkt het weer totdat ik de tuner uit wil zetten, meestal aan het eind van de avond. Afstandbediening is het niet want de volgende dag kan ik gewoon weer schakelen tussen de zenders. Heb het nr van de tuner bij de opmerkingen staan. Alvast bedankt voor uw reactie,

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 December 2020, 19:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 1

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem.

De tuner reageert nergens meer op en moet ik met de stroom eraf uit zetten.

De volgende dag doet deze weer normaal met de afstandbediening, totdat we alles weer uit willen zetten.

Admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 6
Badge +7

Wat voor een type tuner heb je, een ZXV7200 of een Rebox2800?

Heb je hem al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen nadat je hem de volgende dag weer aangezet hebt? https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/terugzetten-fabrieksinstellingen/1

 

Reputatie 1

Hallo Walter, heb ik zojuist gedaan en zal even moeten afwachten wat voor een effect dat straks/vanavond geeft. Je hoort nog van me.

Reputatie 1

Hallo Walter, helaas het heeft niks uitgehaald. Alles was weer bevroren.

Het is een RBX2800.

Krijg ook een ander mailtje binnen. Volgens mij is dit spam.

 

krijg

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Si-Fu ,

Die mail over die telefoons is spam. Nergens op klikken en het mailtje meteen weggooien. 

 

Maar dan nu jouw ontvangstprobleem : 

 

Probeer het volgende eens:

 

1/ Zorg dat de ontvanger en de antenne beiden niet in de buurt staan van een storingsbron. Denk dan aan bv een modem. de kerstverlichting, een LED-lamp of DAB+-radio. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 
3/ Haal de ontvanger even van de stroom af. 
4/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 
5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 
6/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

7/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Als het probleem aan het eind van de dag blijft, dan is jouw ontvanger rijp voor vervanging. Dan wordt jouw ontvanger door KPN omgewisseld voor een ander exemplaar. 

Reputatie 1

Heb het uitgevoerd.

Nu afwachten wat het vanavond doet.

Reputatie 1

Nou we gingen aan het eind van de middag weg en het ging al mis. Stekker eruit, anders gebeurd er niks. Het nr. van de tuner staat bij de opmerkingen. Mocht dat nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Dit is niet normaal. 
 

Tijd voor het omwisselen van jouw ontvanger. Er komt hier vanzelf een moderator langs. 

Reputatie 6
Badge +7

Dat is inderdaad balen, heb je je forumprofiel alvast ingevuld?

Reputatie 1

Volgens mij is die compleet.

Mocht je nog iets missen dan hoor ik dat graag.

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben geen KPN medewerker dus kan dat niet zien. Het is nu even wachten totdat er 1 hier langskomt.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Si-Fu, ik neem het stokje even over van Nadia en heb een omruil van de ontvanger aangevraagd! Je kunt de huidige Rebox omruilen voor een nieuwe bij de Jumbo in jouw buurt. Alle informatie vind je in het privébericht dat je zo van me krijgt. Zorg ervoor dat je de afstandsbediening en de antenne niet mee ruilt :-).

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Si-Fu ,

Die mail over die telefoons is spam. Nergens op klikken en het mailtje meteen weggooien. 

 

Maar dan nu jouw ontvangstprobleem : 

 

Probeer het volgende eens:

 

1/ Zorg dat de ontvanger en de antenne beiden niet in de buurt staan van een storingsbron. Denk dan aan bv een modem. de kerstverlichting, een LED-lamp of DAB+-radio. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 
6/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

7/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

@Si-Fu

Heb je ontvanger al omgewisseld? 

Doe dan met jouw nieuwe ontvanger bovenstaande instructie. Werkt de nieuwe ontvanger nu goed?   

Reputatie 1

Hallo, ik heb de nieuwe ontvanger binnen. Het uit en aan zetten gaat nu goed, maar de tv gaat niet meer aan en uit. Ja alleen met de afstandsbediening van de tv zelf. Heb de HDMIkabel ook vervangen. Heb terug zetten naar fabrieksinstellingen gedaan omdat uitgebreid zoeken ook niks doet. Kan wel op OK drukken, maar er gebeurd niets. Wel bij het gewoon zoeken, maar uitgebreid doet de tuner niks. Daarom denk ik dat er iets anders aan de hand is. Normaal hoort met een HDMI kabel de tv op te lichten. Hebben 2 verschillende kabels eraan gehad en op verschillende hdmi-ingangen op de tv. Ben bang dat de tuner niet goed is.

 

Reputatie 6
Badge +7

@Si-Fu Heb je nu een ZXV7200 gekregen? Want dan is dat inderdaad standaard gedrag van dat type.

De ZXV7200 ontvanger laat de TV niet automatisch aan/uit gaan, de Rebox wel.

Dat uitgebreid zoeken niks doet is vreemd. Brandt het blauwe lampje bij de antenne wel? Met regio zoeken krijg je wel zenders?

Misschien even de stroom van de ontvanger afhalen en dan opnieuw proberen.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok, 

Dat uitgebreid zoeken niet werkt is duidelijk een manco. 

Maar als je zoekt op jouw regio, heb je dan goed beeld op alle zenders?

Want daar ging het uiteindelijk om.

En heb je geen last meer van bevriezend beeld ?

(Dat de TV uit moet met de afstandsbediening van de TV is wel logisch….) 

 

Reputatie 6
Badge +7

@Si-Fu Nog steeds geen TV zenders?

 

@Noordzee Bij mijn beide Reboxen gaat de televisie uit als ik de Rebox uit zet (ik moet ze wel apart aan zetten). De ZXV7200 ontvangers die ik eerst had deden dat niet.

Reputatie 1

Heb nu een ZXV dus dat zal niet meer werken met tv aan/uit. De tuner heb ik uit gehad, maar na de stroom erop blijft het hetzelfde. Uitgebreid zoeken werkt niet. Regionaal wel en heb ook de zenders weer.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi @Si-Fu ,

Dan kun je nu in ieder geval weer ongestoord TV kijken via Digitenne. :thumbsup_tone4:

Â