Beantwoord

Update Digitenne blijft hangen

  • 1 July 2020
  • 13 reacties
  • 178 keer bekeken

ik heb hetzelfde probleem.

alle tips geprobeerd..niets helptcas nummer *

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 July 2020, 14:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

hallo Admin...reactie afgesplitst? eigen topic aangemaakt..ik snap er niks van..

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Sjaakie1645! Ik heb je bericht van het vorige topic afgesplitst zodat je jouw eigen reactie en antwoord krijgt. Ik heb het topic ook meteen opgepakt, en de gegevens erbij gepakt. Ik heb jouw CAS-ID nummer een refresh gegeven. Wil je nogmaals je ontvanger opnieuw opstarten en de signaalkwaliteit controleren? Heeft dit niet geholpen dan kijken we even verder!

 

heel even geeft hij “probleem met softwareupdate” en dan weer dit scherm

E83 geeft de ontvanger heel even..en gaat dan weer naar sotwareupdate

Reputatie 7
Badge +21

@Sjaakie1645 bedankt voor je reactie. Helaas is het nu alweer wat dagen later.. Is de foutcode en storing inmiddels opgelost? Anders geef ik hem nog even een zetje, en mocht ook dat niet lukken dan moeten we even kijken of hij misschien omgeruild moet worden hiervoor!

@Susan_ helaas hij doet helemaal niets. Gaf na een paar minuten E83 en weer niks

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sjaakie1645 ,

Vervelend dat je foutcode 83 te zien krijgt.

Inmiddels weten we hier op het forum dat vaak de Digitenne-ontvanger kapot is en vervangen moet worden. 

Maar probeer eerst even deze procedure: 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af. 
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV) 
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.  
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA. 

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien. 

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van foutcode E83. 

Een moderator wil dan graag jouw ontvanger omruilen voor een goed werkend exemplaar. Vermoedelijk heeft @Lisa hier wel tijd voor. 

Reputatie 7
Badge +17

@Sjaakie1645 Balen joh dat de Digitenne ontvanger vervangen moet worden. Ik heb een omruilafspraak voor je gepland voor dinsdag a.s. tussen 10.00-15.00 uur. Het precieze tijdsblok zie je terug in de mail. 
Het is een omruilafspraak. Je mag de huidige ontvanger in een doos stoppen ZONDER de antenne, want deze zit niet in het nieuwe pakket. De koerier neemt de kapotte ontvanger mee. 

@Lisa top dank je. Ik zorg dat hij klaar ligt. 

Top. Hij draait weer hoor. Thx voor de service 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat de nieuwe ontvanger het goed doet. En graag geholpen natuurlijk…. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Sjaakie1645 Goed om te horen! Graag gedaan:slight_smile: