Beantwoord

Update voor Digitenne kan OTA niet worden geïnstalleerd

  • 28 September 2022
  • 12 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij de de Digitenne update melding alles geprobeerd wat in het forum als oplossing gegeven wordt: helaas blijft de melding komen dat ik moet updaten en wanneer ik dat doe, blijft de balk op 0 % staan. En daarna de melding dat ik contact moet opnemen met mijn aanbieder. Telefonische klantenservice blijkt niet te bestaan. Hoe nu verder? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 September 2022, 12:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RobertjePeter ,

Om te beginnen : KPN is te bereiken via het gratis nummer 0800-0402.

 

Wat betreft de update van jouw ontvanger, voer de volgende procedure eens uit: 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger weer aan.

3/ Zorg dat de antenne op een mooie hoge plek staat. 

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geeft in het menu zenders zoeken een opdracht Uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Voer daarna de gevraagde software-update uit

Gaat het om een 7200 (type ontvanger) ?

Geheel toevallig, of niet, ik zette vanochtend mijn 7200 ontvanger aan omdat het weer mistig was en dan is het vaak zo dat er verre zenders te ontvangen zijn, dat was nu niet zo.

Maar geheel ongevraagd stond de ontvanger plots een update te doen, maar die mislukte, na een poosje, ook.

Het is dat het nu hier ter sprake komt, anders had ik het niet vermeld hier, ik heb overigens geen abonnement (meer).

Reputatie 5
Badge +4

Volgens mij is er sinds 2019 geen enkele update meer geweest (wel beloofd) dus heel vreemd

Reputatie 7
Badge +28

Jawel, er is ooit één kleine update geweest met wat opschoningen van DVB-T. Als ik me niet vergis, is de huidige versie:  versie 35. Dat was 34.

  

Reputatie 2
Badge

Vanmiddag een zeer bereidwillige  kpn-medewerker aan de telefoon gehad. Die heeft samen met mij van alles geprobeerd. Helaas……

Conclusie : morgen de ontvanger omruilen.  

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo👍

Dan ben ik wel benieuwd of de nieuwe ontvanger die update al heeft.

En / of waarom hebben andere ontvangers van dit type daar geen last van ?

Gokje, de ontvanger heeft al een poosje niet meer aan gestaan bij de vraagsteller ?

Het signaal dat er een update is is er nog wel maar de update zelf wordt niet meer uitgezonden, zoiets ?

 

Reputatie 7
Badge +28

Welke softwareversie staat er bij jou op @KeesYagi ? 
Ben eigenlijk wel benieuwd of niet abonnees ook updates kunnen binnenhengelen. 

Reputatie 2
Badge

Dan ben ik wel benieuwd of de nieuwe ontvanger die update al heeft.

En / of waarom hebben andere ontvangers van dit type daar geen last van ?

Gokje, de ontvanger heeft al een poosje niet meer aan gestaan bij de vraagsteller ?

Het signaal dat er een update is is er nog wel maar de update zelf wordt niet meer uitgezonden, zoiets ?

 

Klopt KeesYagi: de ontvanger stond een paar maanden niet aan. Dus jouw conclusie zou zo maar eens de juiste kunnen zijn. Alleen de  voortdurende beeldvullende melding, dat er ge-update moet worden, is niet te verwijderen. Vandaar de passende oplossing  van kpn

 

De ontvanger heeft hier de hele nacht aan gestaan, gekozen voor nachtelijke update, helaas geen resultaat.

De versie is en blijft 34.

Als de ontvanger aan blijft staan, cq de spanning er op dan is het geen probleem maar bij opnieuw opstarten moet je eerst geruime tijd wachten tot de update poging voorbij is.

Hier moeten meer mensen tegen aanlopen lijkt mij, alhoewel, de meeste ontvangers staan altijd aan cq op spanning, alhoewel, op een camping zal dat niet altijd zo zijn.

Wellicht is het mogelijk om de digitenne beheerders te vragen om de update weer helemaal aan of evt. helemaal uit te zetten want nu is het :

Het signaal dat er een update is is er nog wel maar de update zelf wordt niet meer uitgezonden, zoiets ?

vermoed ik.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet bijna zeker dat de updates alleen naar de abonnees worden gezonden. Dus dan is het logisch dat jouw ontvanger de update niet oppikt.

 

Zou het . . ?

Bij de vraagsteller, met abonnement ook.

Overigens lijkt de gevoeligheid van deze 7200 goed, prima ontvangst buiten bereik volgens de postcode controle.