Beantwoord

Vervangen van 2 kapotte Digitenne ontvangers

  • 1 May 2024
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Graag wil ik 2 kapotte digitennes vervangen. We hebben deze nog bedraad, maar begrijp dat er ook draadloze zijn. Is voor de camping. Maar maakt niet uit bedraad of onbedraad, als ze maar vervangen worden. Via de telefoon is er niet doorheen te komen via het keuzemenu. Kunt u mij helpen? 

icon

Beste antwoord door PeterG 1 May 2024, 10:49

Bekijk origineel

7 reacties

Ik begrijp niet wat je bedoeld met draadloos. Maar Digitenne hoeft alleen maar in het stopcontact. Verder zitten er 3 draden aan: eentje naar de antenne, eentje voor de voeding, en de hdmi kabel naar de televisie.

Hoe weet je dat ze defect zijn? Na lang niet gebruiken (ca. 5 weken) vervalt de codering voor je abonnement in de ontvanger(s). Zet ze op CNN om te heractiveren. Dit kan tot een uur duren.

De NPO zenders moeten het sowieso doen.

Voor deze defecte ontvangers even bellen naar kpn. Zeg dan tegen het aanmeldsysteem (VRS): digitenne ontvanger is stuk.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Tineke11,

Ik zie dat PeterG je al aardig op weg heeft geholpen en hoop dat je ontvangers het inmiddels weer goed doen óf dat je alsnog de klantenservice te pakken hebt gekregen 🙂

Het gaat om de antenne van de digitenne. Beide antennes doen het niet meer en deze moeten vervangen worden. De digitenne ontvanger kastjes doen het wel. En bellen lukt niet, er is niet doorheen te komen bij jullie. Dus graag hierbij 2 antennes voor de digitenne voor binnen. Dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +28

@Tineke11 

Helaas kan dit niet meer via het forum. 
 

Heb je geen zin om te bellen naar 0800-0402? 
Als je geluk hebt, heeft de KPN-winkel bij jou in de buurt die op voorraad.

Je kunt ze ook zelf (op eigen kosten) bestellen via de website: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2357641/digitenne-antenne-v6/?soPos=251

 

Geen zin?! Hahaha 

kan ik dat vertalen als: dat jullie geen zin hebben om jullie klanten fatsoenlijk telefonisch te woord te staan? 

@Maja van KPN @Kpn 

Ik heb de benodigde antennes zelf maar via internet besteld voor een totaalbedrag van 35 euro (2x 17,50). Helaas lukt het me niet om telefonisch contact met jullie op te nemen. In dit digitale tijdperk van 2024 vind ik het frustrerend dat ik alleen telefonisch kapotte apparatuur kan laten vervangen. Ontmoedigingsbeleid noem ik dat. Vandaag heb ik opnieuw 40 minuten in de wacht gestaan, om vervolgens om 17.00 uur uit de wachtrij gegooid te worden. Voor deze service ben ik 35 euro lichter @Kpn  Bedankt! 
 

Reputatie 7
Badge +20

Wat raar dat het bij jou zo moeizaam gaat om ons telefonisch te pakken te krijgen @Tineke11, ik heb niet vernomen dat het zo druk was bij de klantenservice de afgelopen dagen en heb er dus geen verklaring voor dat je zo lang in de wacht hebt gestaan 🤔

Hoe weet je dat ze defect zijn? Na lang niet gebruiken (ca. 5 weken) vervalt de codering voor je abonnement in de ontvanger(s). Zet ze op CNN om te heractiveren. Dit kan tot een uur duren.

De NPO zenders moeten het sowieso doen.

Had je dit al wel geprobeerd? Als dit het euvel blijkt te zijn, kan je de bestelde antennes weer retour sturen en je geld terug krijgen.

Mochten ze wel echt stuk blijken te zijn en met de nieuwe is alles weer in orde, dan is het natuurlijk erg zuur en ook helemaal niet de bedoeling dat jij hier de kosten voor draagt. Via de community is het niet mogelijk om een vergoeding te regelen, maar ik zou je dan willen aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en je hier verder mee kan helpen. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt eventueel je screenshots van je gesprekken met KPN en de aankoopbon van de antennes meesturen zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit goed te kunnen onderzoeken!

Reageer