Beantwoord

Waar vind ik het type ontvanger?

  • 28 May 2019
  • 4 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik berijd voor mijn werk een nagenoeg nieuwe (geimporteerde) BMW 7 serie.
Na een hoop gepuzzel heeft de dealer uiteindelijk NPO 1, 2 en 3 aan de praat kunnen krijgen.
Verder is de dealer wat karig met informatie. Ik kom er dus niet uit wat er in juni gaat veranderen (of er uberhaupt iets gaat veranderen), wat voor type ontvanger ik heb en hoe ik ook de commerciele zenders kan kijken.
Is er toevallig bekend waar ik de ontvanger kan vinden of op een andere manier kan zien wat voor type ontvanger het betreft?
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 May 2019, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @RichardE1967 Welkom.
Betreft dit een ingebouwde tuner en niet de tuner die KPN levert? Dan zal je ook niet meer vinden dan de FTA (free to air) zenders van NPO en 2 regionale zenders.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb in de brochure dit kunnen terugvinden:

601
TV-functie digitaal
Voor digitale TV ontvangst. Uit veiligheidsoverwegingen enkel te gebruiken bij stilstand van de auto.
1.335,-
1.103,-
232,- (BTW)

Dat is inderdaad vrij karige informatie. Het type ontvanger staat nergens vermeld. Wel de absurde hoge prijs, aangezien een FTA-ontvanger in de winkel ongeveer 30 euro kost.

Wat er in juli gaat veranderen? Vanaf 9 juli 2019 is heel Nederland over op DVB-T2 ontvangst. Nu zijn Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht nog niet over.

De specificaties in Nederland zijn gelijk met de Duitse specificaties. Aangezien de auto uit Duitsland komt, mag je afnemen dat de ontvanger geschikt is voor H.265/HEVC. Dit is heel makkelijk te testen door e.e.a. uit te testen in één van de andere negen provincies.

Zoals Giant2000 al aangeeft is deze ontvanger alleen geschikt voor NPO 1/2/3, de regionale zenders en de Duitse zenders als je in de grensstreek bent.
Fijn dat @Noordzee en @Giant2000 meegedacht hebben. Het is inderdaad niet iets waar ik bij kan helpen. Ik hoop dat het systeem werkt met de nieuwe HD standaard!
Het betreft inderdaad een ingebouwde tuner. Ik kreeg vandaag een knip en plakantwoord van BMW met allerlei forumvragen en -antwoorden ... Beetje jammer, ga volgende week maar eens professioneel zeuren. Dank zover allen.