Beantwoord

Waarom kan ik geen Digitenne ontvanger kopen?

  • 7 May 2019
  • 4 reacties
  • 1799 keer bekeken

Waarom kan ik geen nieuwe digitenne ontvanger kopen.
Ik heb in het verleden (vorige versie) altijd digitenne ontvangers gekocht.
Ik wil ook de nieuwe ontvangers niet huren maar kopen of wordt ik toch door KPN gedwongen om nieuwe ontvangers te huren.
Gek wanneer KPN iets veranderd dat ik daarvan als gevolg meer maandelijkse kosten moet maken!!!!!!!!

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 9 May 2019, 15:06

Bekijk origineel

4 reacties

Het is niet mogelijk om een ontvanger voor het hele pakket te kopen. Dat biedt KPN al sinds 2011 niet meer aan.

Met een koopontvanger (FTA) kun je alleen NPO 1,2,3, regionaal en de NPO en regionale radiozenders krijgen. Systeem: DVB-T2 HEVC.
Reputatie 5
Badge +4
Dat ze dat al vanaf 2011 doen laat onverlet dat het een rare zaak is. Dit is terug naar de middeleeuwen t65 telefoons en radiodistributie,dat kan anno 2019 toch niet meer. Telefoon,radio,televisie koop je waarom dan zo'n tv onvanger huren ? KPN moet zich gewoon bezig houden met het zenderpark dat het ethersignaal door heel nederland goed te ontvangen is. De handel verkoopt dan goede ontvangers zodat de zelf een keuze kan maken en niet opgescheept zit met een wanprodukt wat wordt verhuurd! Dit is ook een rem op kwaliteits verbetering.
Er is inmiddels geen provider meer te vinden die koopontvangers ondersteunt. Bij Mediamarkt verkopen ze ze ook niet meer.

Ook bij Ziggo krijg je er een huurontvanger bij. Dat je dan je smartcard in een eigen koopontvanger kunt stoppen laat bij hun ook onverlet dat je wél € 5 per maand moet betalen voor die smartcard i.c.m. hun huurontvanger. Dus dan ook bij koop: toch € 5 per maand per ontvanger.

Voor een CI+ module rekenen ze € 2 per maand.

In Oud-UPC gebied is een eigen ontvanger niet te gebruiken voor het gecodeerde aanbod. Dan zit je écht vast aan de door Ziggo geleverde. Maar dat was met UPC ook al zo.

Hier kan ik het niet mee oneens zijn:
De handel verkoopt dan goede ontvangers zodat de zelf een keuze kan maken en niet opgescheept zit met een wanprodukt wat wordt verhuurd! Dit is ook een rem op kwaliteits verbetering.

Dat opnemen wordt geblokkeerd vind ik heel jammer. Was dat al niet gewend overigens want met de TF6000 cok kan/kon ik ook niet opnemen. Daar heb ik Interactieve TV voor.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Brandal12, Peter heeft al toegelicht waarom je geen kooptuner meer kunt gebruiken en/of kopen. Is het je duidelijk hoe het zit? Extra informatie over de veranderingen rondom Digitenne staan ook op deze pagina. Als je hier nog vragen of opmerkingen over hebt, laat het vooral weten!

Reageer