Beantwoord

Wederom instabiele ontvangst met ZXV 7200 ontvanger

  • 11 September 2023
  • 16 reacties
  • 159 keer bekeken

Reputatie 1

Inmiddels in de loop der jaren 3 stuks ZXV7200 verstrekt. Nu weer, zelfs met sublieme rebox re-23ga buitenantenne, instabiele slechte ontvangst. beeldkwaliteit van 100% naar 48% bij diverse zenders, zoals met name bij veronica, discovery, eurosport haperend beeld/geluid, etc. Hoe kom ik nu aan een kwalitatieve ontvanger als de Rebox2800 ipv wederom een zxv7200. Ik ben het redelijk zat iedere keer weer het dak op te gaan om de antenne(stand) te checken, alles te resetten, opnieuw zenders te zoeken  en met de klantenservice in de slag te moeten.

Door de terugkerende problemen met de slechte apparatuur van KPN zelf al een goede buitenantenne gekocht. Moet ik nu ook nog zelf een goede ontvanger gaan kopen. En welke, want de goede ontvangers die ik op het forum geadviseerd zie worden zijn niet meer te leveren.

CL+ module die kpn begrijp ik ipv de ZXV7200 beschikbaar stelt werkt niet op mijn huidige TV. Zijn er ontvangers te koop waarin de module wel werkt voor alle zenders? Dan zou dat ook nog een alternatief zijn om zelf mijn probleem op te lossen.

Ondanks dat, als je eindelijk de juiste persoon bij KPN te pakken krijgt je deskundig geholpen wordt, raak ik als zeer oude klant van KPN inmiddels zwaar gefrustreerd van de slechte kwaliteit van hun producten en hun service.

Opstelling digitenne is vast in omgeving Emst.

icon

Beste antwoord door PeterG 11 September 2023, 15:48

Bekijk origineel

16 reacties

Klinkt bekend met de zxv7200. Hier (werd) ie elke 2 jaar vervangen….

Zijn er ontvangers te koop waarin de module wel werkt voor alle zenders?

Jep. Net vorige week de Apebox CI gekocht. Module hierin werkt. Onder “gebruikers beoordelingen” sta ik als Peter V.

Aan de andere kant, de zxv7200 is gratis. En kost net als een module 5 euro per maand…

Dus een eigen gekochte box (of geschikte televisie) verlaagt niet de maandelijkse kosten voor ontvangst.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @narbo ,

Op dit moment zijn er wel atmosferische storingen vanwege de hitte. 

Maar ik raad je inderdaad ook de Apebox aan. Die ontvanger werkt beter dan de ZTE ZXV7200. 

Zelf heb ik de XORO 8761 in gebruik, maar die is overal uitverkocht. 

Je kunt via MijnKPN of via 0800-0402 overstappen van de ZTE naar het CI+-module.  

Andere links : 

https://www.bombeeck-digital.nl/apebox-ci-bnl-s2-c-t2-sc-ci-usb-pvr-12v-m7

https://www.asat.nl/-APEBOX-CI-BNL-S2C/T2-SC/CI-USB-PVR-12V,-M7-/-Ziggo

 

Let op dat je de BNL-versie koopt ! 

 

Die via Cardwriter is zeker de BeNeLux versie.

 

Reputatie 1

Bedankt voor de adviezen. apebox maar gelijk besteld voordat die ook niet meer te koop zijn. Daarna bij Kpn hun geweldige ontvanger omruilen voor de CL+ module. En dan gaan we eens kijken wat het resultaat wordt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @narbo ,

Op dit moment zijn er wel atmosferische storingen vanwege de hitte. 

Maar ik raad je inderdaad ook de Apebox aan. Die ontvanger werkt beter dan de ZTE ZXV7200. 

Zelf heb ik de XORO 8761 in gebruik, maar die is overal uitverkocht. 

Je kunt via MijnKPN of via 0800-0402 overstappen van de ZTE naar het CI+-module.  

Andere links : 

https://www.bombeeck-digital.nl/apebox-ci-bnl-s2-c-t2-sc-ci-usb-pvr-12v-m7

https://www.asat.nl/-APEBOX-CI-BNL-S2C/T2-SC/CI-USB-PVR-12V,-M7-/-Ziggo

 

Let op dat je de BNL-versie koopt ! 

 

En @narbo ?

Heb je de Apebox al in gebruik genomen? 

En heb je de CI+-module al besteld via 0800-0402? 

Reputatie 1

Nog niet in gebruik genomen. Module besteld en vandaag te ontvangen. In de loop van de week ga ik het in gebruik nemen. 

Reputatie 1

apebox en module kpn in gebruik genomen. Is nog niet optimaal. Ik heb op sommige zenders eurosport, discovery bijvoorbeeld nog steeds dat af en toe de sterkte en kwaliteit van de ontvangst heel snel even terug valt van 90 naar 10. Ik vraag mij af of ik de antenne van digitenne juist heb aangesloten. Zit nu in de buitenste antenne in aansluiting. Moet deze mogelijk in de lnb in aansl;uiting van de apebox?

Verder  vraagt de box steeds om upgraden. Maar via de internetaansluiting werkt dat niet.

groet 

Voor upgraden module op rtl 4 zetten. 

Die LNB is voor een satelliet schotel. 

Je hebt de Rebox antenne toch wel verticaal gemonteerd !?

Reputatie 1

Hallo peter, upgraden op rtl4. Nu gedaan via autosoftware upgrade. Geeft aan geen geldige bestanden gevonden. Misschien is de update van augustus 2022 die er nu op zit de laatste? Echter bij opstarten geeft hij zodra er beeld is steeds de vraag te upgraden. krijg ik via menu instellingen niet weg.

 

Rebox antenne is verticaal gemonteerd. Ontvangst L96% Q sterk varieerend van 90 - 40%. Regelmatig kortstondig verstoring stil staand beeld en iritand geluid.

Kan het zijn dat het antennesignaal te sterk is waarddor dit optreedt?

groet.

Hoe krijg je hier die letters zo groot? (wel irri)

Ik kreeg ook steeds de vraag of geupdate kon worden (nodig voor de Smit module).

Echter heeft de module bij mij ook 2 dagen in een televisie gezeten. Mogelijk dat het updaten zonder dat ik het gemerkt heb daarin wel gegaan is.

De update zit in NTS 1.

De software die de CAM moet  hebben is: 7.0.5.10 m2 *

*Menu → CAS → Common interface → Slot 1: Irdeto access → Cam management → Cam info → 

CAM SW: IRD-CCASECPLUSGRC-7.0.5.10 m2

NTS 1:

TV Radio
4 RTL 4 107 Radio Veronica
5 RTL 5 108 Sky Radio
6 SBS 6 110 100% NL
7 RTL 7 111 Q Music
8 Net 5 112 Classic NL
    113 Radio 10
    116 Slam!

 

Reputatie 1

Peter  bedankt. Ga kijken om te updaten zoals je aangeeft. Ga het in de loop van de week proberen. ik ben nu  niet op locatie. Dan ga ik ook nog met het richten van de antenne aan de slag. En zo nodig een antenne verzwakker. Rebox geeft aan dat een te sterk {alleen wat is te sterk) antenne signaal ook verstoring in beeld en geluid kan geven. Nog een paar keer het dak op dus.

Bij typen heb ik problemen met de standaard kleine letters en type ik ze via paragraaf in het groot. Daarna vergeten het geheel weer kleiner te maken. 

Bedankt weer en groet.

Reputatie 7
Badge +28

Dat signaal verzwakken is echt niet nodig in Emst. 

Wat eventueel wel zou kunnen, is dat je last hebt van een externe storingsbron. De antenne een klein beetje verplaatsen kan dan al helpen. Of nog beter : De storingsbron verplaatsen. Denk dan aan een modem, LED-lamp, Bluetooth, elektronische thermometer etc.  

Reputatie 1

Noordzee, bedankt. Kan een buitenantenne voor 4G ontvangst internet ook een storingsbron zijn als deze te dicht bij de antenne zit?

Ben nu op locatie daar maar ga eind van de week weer het dak op.

groet

Kan een buitenantenne voor 4G ontvangst internet ook een storingsbron zijn als deze te dicht bij de antenne zit?

Dat kan zeker! 4G is niet alleen ontvangen, zo'n antenne zendt ook. Ik heb hier ook last van. Laatst stond iemand voor de deur te bellen. Nog geen 2 meter van een van mijn antennes. Een en al storing op m'n digitenne ontvangst. Apebox, Samsung tv, Sony tv (laatste 2 alleen npo maar ook daarop dan storing).

Reputatie 7
Badge +28

Noordzee, bedankt. Kan een buitenantenne voor 4G ontvangst internet ook een storingsbron zijn als deze te dicht bij de antenne zit?

Ben nu op locatie daar maar ga eind van de week weer het dak op.

groet

Dat zou inderdaad goed kunnen. Gewoon wat experimenteren komend weekend. Vermoedelijk kun je de ontvangst wel verbeteren.  

Reputatie 1

Update apebox uitgevoerd naar laatste software. rebox antenne nog wat (enkele graden) gedraaid. Luistert heel nauw blijkt. Ontvangst op dit moment van alle zenders oke. Nu nog even afwachten bij slecht weer en aanwezigheid buren met elektrische apparatuur. Bedankt voor de hulp PeterG en Noordzee.

 

groet

Reageer