Beantwoord

Wisselende signaalsterkte op camping Schouwen Duiveland ondanks buitenantenne

  • 16 June 2023
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

De ontvangst op de camping op Schouwen Duiveland wisselt enorm. Vaak s morgens 100% wat dan in de loop van de dag afzwakt naar weinig tot 0.  Soms is het signaal  dagenlang prima maar ook soms hele periodes slecht wat dan natuurlijk ontzettend irritant is.

Ik heb reeds een buitenantenne geplaatst en de bekabeling vernieuwd wat iets verbetering gaf maar toch blijft de signaalsterkte enorm wisselen. 

Is dit op te lossen misschien? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 June 2023, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Paul663 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je zo'n wisselende ontvangst hebt op de camping. 

Ik heb even een aantal campings in de omgeving er bij gepakt, en ik zie dat er voor Digitenne in die omgeving in principe binnen en buiten geen bereik is. 

Er staat in Zeeland een mast in Goes en een mast in Zoutelande. Wat je zou kunnen proberen is de antenne die kant uit te richten. 

Mocht dat ook geen resultaat hebben dan ben ik bang dat de dekking voor Digitenne op deze locatie niet voldoende is. 

Dank voor je reactie Rutger. 

 

Ik heb op internet ook gevonden dat er weinig tot geen signaal op mijn locatie zou moeten zijn.

Wel vreemd dan dat ik dqgelijks met regelmaat gewoonweg  100% signaal heb.  Het kan dus blijkbaar wel.

Is er misschien een oorzaak waardoor de signaalsterkte wisselt?

 

 

Reputatie 2

Hallo.

Misschien kun je nog een andere antenne proberen.

Een richtingsgevoelige Yagi antenne zou mogelijk uitkomst kunnen bieden.

Bv.

 https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html

Actieve TV Externe Antenne DVB-T2 HEVC max 100dBμV Maclean MCTV-855 Lte filter | bol.com

 

Dat de signaalsterkte varieert kan te maken hebben met atmosferische omstandigheden.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Paul663 ,

Ga in het menu van jouw ontvanger enes terug naar de fabrieksinstellingen.

Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Draai eventueel wat aan de antenne voor de juste richting. 

(Mogelijk is het warme weer de oorzaak van deze ontvangststoringen.)

Wat ook zou kunnen is dat de antenne of de ontvanger te dicht bij een storingsbron staat. 

Denk dan aan bv een modem of een ander elektrisch apparaat.  

 

Hallo Noordzee,

Dank voor je reactie. 

 

Terug naar fabrieksinstellingen en uitgebreid zenders zoeken heb ik al gedaan. 

Als ik een goed signaal heb dan werkt dat prima.

Momenteel heb ik al 3 dagen een prima ontvangst maar dat is vaker. 

De vraag blijft bij mij waarom die signaalsterkte zo kan wisselen waardoor ik ook met regelmaat een slechte signaalsterkte heb en dan dus ook geen ontvangst heb.

Ik ben bang dat het iets met atmosferische storingen te maken heeft maar of daar een oplossing voor is betwijfel ik. 

Vwb elektrische apparaten staat er een tv en koelkast in mijn caravan. Maar ook met deze appatuur doet alles het soms dagen prima. 

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik ben bang dat het iets met atmosferische storingen te maken heeft maar of daar een oplossing voor is betwijfel ik. 

 

Daar valt inderdaad helemaal niets aan te doen.