Beantwoord

Zenders wisselen gaat enorm traag

  • 18 November 2020
  • 5 reacties
  • 183 keer bekeken

Hallo,

Ik vraag dit namens mijn ouders. Naast de digitale tv ontvanger hebben zij sinds (ik schat een jaar) nu een nieuw digitenne kastje voor in een ander vertrek. Volgens mij is het de ZXV7200. Hiervoor hebben zij jarenlang die oude grijze variant met insteekkaart gehad. Sinds zij deze nieuwe hebben is de ontvangst kwaliteit behoorlijk achteruit gegaan. Vooral het opstarten en zenders wisselen kost veel te veel tijd. Het duurt soms letterlijk minuten voordat hij overschakelt van de ene naar de andere zender. Als je het signaal checkt dan zegt hij wel dat er goede ontvangst is. Het apparaat en de antenne (binnen-antenne) staan op precies dezelfde plek als de oude varianten. Er staat ook geen vorm van storing in de buurt. Uiteraard is het apparaat al talloze keren gereset, maar dit help niks. Wat zijn mijn mogelijkheden? Kan ik mogelijk een nieuwe ontvanger en/of antenne krijgen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 November 2020, 21:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Hosterd, welkom! Ik zou het volgende doen:

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

 

Digitenne:

Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger) En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Hopelijk kan iemand van KPN u hiermee snel verder helpen. Kan even duren, het is heel druk op het moment.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hosterd ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even een seconde of vijf helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.   

Werkt de ontvanger daarna sneller ? 

Goedenavond,

Alvast bedankt voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hosterd ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even een seconde of vijf helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.   

Werkt de ontvanger daarna sneller ? 

@Hosterd 

Heeft dit een verbetering opgeleverd? 

Reputatie 7

Hi @Hosterd, geen bericht betekent goed bericht? :) Ik ga er vanuit dat je vraag is beantwoord met de slimme tip van Noordzee. Ik sluit daarmee je topic.

Loop je toch nog tegen problemen aan? Laat het ons hier dan weten, we helpen je dan graag verder :) 

Reageer