Beantwoord

Android Outlook verstuurd geen mail meer

  • 2 November 2020
  • 77 reacties
  • 6233 keer bekeken

Reputatie 1

Samsung Galaxy S9 en ook S8

In Outlook account ingesteld als Imap

imap.kpnmail.nl:993

smtp.kpnmail.nl:587

sinds een paar weken kan ik via mobiel geen mail meer versturen. Mail blijft in outbox staan.

Op laptop in web client komt na enige tijd bewuste mail in draft map te staan

Wanneer ik op mobiel account instel als POP

pop.kpnmail.nl:995

smtp.kpnmail.nl:587

wordt mail via mobiel wel verstuurd

Op laptop heb ik geen probleem met outlook 2013, windows 10, en account ingesteld als imap.

MS heeft al naar log van outlook imap verbinding gekeken en zegt dat het niet aan ‘hun’ ligt.

Dus hoe nu verder?

icon

Beste antwoord door wjb 21 August 2021, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

77 reacties

Reputatie 7

Laatste poging:

Verwijder de Outlook app en installeer hem opnieuw.

Als het dan nog steeds niet werkt dan zal je, ben ik bang, voorlopig een ander mailprogramma moeten gebruiken.

Reputatie 3

Aah okay en ja datchad ik idd. gedaan! Heb t nu nog een keer gedaan via geavanceerde instellingen gewijzigd van poort 587 naar 465 en toen weer testmailtje naar mezelf andere mailbox gestuurd maar weer geen succes!!!

Mailtje komt nog steeds in Postvak Uit als Concept!!!

Wat nu zei pietje cru???

Ik heb precies hetzelfde als jij. Net vanmiddag zitten proberen mijn @telfort adressen in een account op te nemen, maar versturen: ho maar! Gelukkig dat deze draad door jou weer opgefrist is. Scheelde mij een hoop tijd.

Overigens: op mij ipad werkt het met het standaard e-mail programma geweldig goed. Ik kon zelfs alle aliassen toevoegen voor direct gebruik. Dat zie ik in Outlook op mijn Android niet zo gauw lukken …

Reputatie 7

Ik kon zelfs alle aliassen toevoegen voor direct gebruik. Dat zie ik in Outlook op mijn Android niet zo gauw lukken …

Het enige dat je bij Outlook onder Android moet aanpassen is de poort van de smtp server. Als je die wijzigt van 587 naar 465 dan moet het werken.

Op alle Android apparaten die ik onderhanden heb gehad (5x Samsung, 1x Huawei en 1x OnePlus) is dat probleemloos gegaan.

Ik sta dan ook echt te kijken dat het jou en @Koko63 niet lukt.

Reputatie 3

...

Het enige dat je bij Outlook onder Android moet aanpassen is de poort van de smtp server. Als je die wijzigt van 587 naar 465 dan moet het werken.

...

Ik sta dan ook echt te kijken dat het jou en @Koko63 niet lukt.

Tsja … ik pas het keurig aan en dan lukt versturen vervolgens toch niet. Het is ook niet mogelijk om te controleren wat de app nou precies voor poort gebruikt. Het is opnieuw instellen of verwijderen.

 

@Koko63 Net Samsung mail maar weer van stal gehaald: e-mail adres en wachtwoord invullen en gaan met die banaan.

Ja, dat heb ik ook gedaan de SMTP server voor uitgaande mail aangepast van 587 naar 465 en toen op t vinkje geklikt(dat je t soort van saved denk ik). Toen kwam je terug in de mail(postvak in).Daarna weer testmailtje gestuurd naar iemand/mezelf. Maar helaas kwam weer uit in Postvak Uit als Concept. Ja, ik weet niet wat Outlook doet als je op dat vinkje klikt! 

Ja, zat even naar persconferentie Rutte en DeJonge te kijken.

Jammer dat t bij @rindertb en mij niet werkt idd. Ik neem aan dat Microsoft en/of KPN hier nog mee bezig is dit allemaal op te lossen.

 

Dan ga ik voorlopig idd. maar een ander mailprogramma gebruiken totdat Outlook weer werkt. Iemand nog suggesties?

Goedemorgen!

Vraagje: Hoe komen we erachter dat 't opgelost is? Laat Microsoft en/of KPN ons dat weten of moeten moeten we zelf steeds ctct. opnemen met beiden om daarachter te komen of is t maar op een goed geluk dat 't versturen van mail opeens weer werkt?

 

Reputatie 7

Vraagje: Hoe komen we erachter dat 't opgelost is? Laat Microsoft en/of KPN ons dat weten of moeten moeten we zelf steeds ctct. opnemen met beiden om daarachter te komen of is t maar op een goed geluk dat 't versturen van mail opeens weer werkt?

Ik ben bang dat Microsoft niets zal aanpassen. Zie dit bericht.

Reputatie 7

Gisteren heeft Microsoft weer een update van de Outlook app voor Android beschikbaar gesteld en met die versie is een soortgelijk probleem bij een andere mail provider (waar ik zakelijk gebruik van maak) verholpen maar is het ineens niet meer mogelijk om poort 465 in te stellen voor de smtp server van KPN. Opnieuw is de Outlook app daarmee niet meer te gebruiken voor mailboxen van KPN. :rage:

@Denise_, Ik hoop dat jullie dit opnieuw aan zullen kaarten bij Microsoft, ze maken er echt een potje van. Ik hoop ook dat één van jullie dit issue wil naspelen zodat jullie zelf ook de urgentie voor een oplossing kunnen vaststellen.

1) Volg de standaard procedure om een kpnmail.nl account in de Outlook app op Android te configureren. (Dus niet via geavanceerde instellingen.) Lukt het nu om een mail te verzenden of blijft deze als concept in de outbox hangen?

2) Volg de procedure om via de geavanceerde instellingen poort 465 voor de smtp server in te stellen. Lukt het nu om het kpnmail.nl account te configureren?

 

P.S. Het liefst zou ik zien dat poort 587 gewoon weer gaat werken zodat de standaard configuratieprocedure gevolgd kan worden. Wel zo eenvoudig voor "de consument".

Mijn outlook op android verstuurd ook geen e-mails: De e-mail blijft hangen in de out-box met toevoeging "Concept ". Hoe verder?

Reputatie 7

Laten we hopen dat @Denise_ en haar collega's dit issue snel zullen oppakken.

Reputatie 4
Badge +3

Hallo.

Dit probleem ligt in outlook. Eea opgenomen met techdesk kpn. Daar is alles ok. Daarna met oneplus gepraat daar ook alles ok. Alle andere mail apps zijn goed.

Microsoft benaderd . Die doen alsof hun neus bloed. 

En praten geen nederlands wat technisch dan moelijk wordt.

Het is een simpel probleem:

Je kan de versleuteling in outlook niet instellen dus de ssl startls enz. Hier gaat het fout met microsoft. Helaas erkennen ze dit niet en lossen ze het niet op.

Hier ben ik al sinds augustus 2020 mee bezig.

Sinds Android 10 is dit probleem er al. De s8 s9 en s10 en de oneplus nord hebben dit probleem. Zelfs de lenovo tab m10 heeft het.. 

Ik gebruik nu bleumail.  Outlook is fijner ivm ook Windows gebruik enz. Maar helaas. 

 

Reputatie 7

Je kan de versleuteling in outlook niet instellen dus de ssl startls enz. Hier gaat het fout met microsoft. Helaas erkennen ze dit niet en lossen ze het niet op.

Er was een work-around door niet poort 587 te gebruiken voor smtp maar poort 465.

KPN heeft begin december poort 465 mogelijk gemaakt ter voorbereiding van de integratie van de XS4ALL mailserver met die van KPN.

Dat werkt vandaag de dag nog steeds alleen is het sinds de laatste versie van Outlook niet meer mogelijk om een nieuw emailaccount op poort 465 te configureren. Bestaande emailaccounts blijven gewoon werken op poort 465.

Zo is mijn @planet.nl account op mijn OnePlus 5T (Android 10) gewoon nog volledig te gebruiken omdat deze al op poort 465 geconfigureerd was. Op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) had ik mijn @planet.nl account helaas verwijderd en nu kan die met de nieuwste versie van de Outlook app dus niet meer opgevoerd worden omdat er geen verbinding meer opgezet kan worden via poort 465 tijdens het configureren van het account.

 

Het lijkt absoluut een probleem dat bij Microsoft ligt maar daarmee is de rol van KPN natuurlijk nog niet uitgespeeld, het is KPN die Microsoft hier op moet blijven aanspreken.

 

Het issue speelt overigens niet alleen bij KPN maar ook bij andere providers. Het vreemde is dat er ook providers zijn bij wie het precies andersom is. Mijn zakelijk emailaccount werkt met de laatste van de Outlook app juist wel terwijl dat met de voorgaande versie niet zo was.

Reputatie 4
Badge +3

Helaas workaround werk al een aantal maanden niet . Ik heb een kpnmail account. Had al 465 gebruikt.

Ps klantenservice kent de workaround niet wel de technische helpdesk.

Kpn en oneplus spreken microsoft er op aan. Samsung niet. Heb bijna wekelijks contact met kpn oneplus en microsoft. Microsoft moet outlook hetzelfde maken als de windows versie. Dan kan je alles zelf configuren tot aan versleuting toe.

Helaas kan ik geen goede outlook vervanger vinden.

Wel komt oneplus mischien net als samsung met een eigen mailprogramma.

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik kan alleen voor kpn spreken rest die ik ken gebruiken outlook voor mobiel niet. 

Reputatie 7

Helaas workaround werk al een aantal maanden niet . Ik heb een kpnmail account. Had al 465 gebruikt.

Ik heb dit anders op 22 maart nog zo in kunnen stellen.

 

Er spelen hier mijns inziens eigenlijk twee issues:

  1. Mail wordt niet verzonden als de smtp server via poort 587 benaderd wordt. Dit issue lijkt in de Outlook app te zitten aangezien Outlook onder Windows hier geen problemen mee heeft. Dit issue moet door Microsoft verholpen worden.
  2. De smtp server kan niet op poort 465 geconfigureerd worden binnen de Outlook app. Het lijkt er op dat de Outlook app (onterecht) altijd STARTTLS gebruikt als encryptie methode bij een verbinding naar de smtp server terwijl de smtp server van KPN op poort 465 (terecht) alleen SSL/TLS lijkt te accepteren. Ook dit issue moet door Microsoft verholpen worden al kan KPN wellicht wel een work-around implementeren door, net als op poort 587, ook op poort 465, indien mogelijk, STARTTLS te ondersteunen. @Denise_ Kan je dit met de techneuten opnemen?
Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je dit meteen aankaart, @wjb! Daar zijn we mee geholpen. :blush:  Ik heb mijn collega's direct een e-mail gestuurd met de vraag hier naar te kijken. Hopelijk komen zij met goed nieuws of een work around. Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij jullie terug.

Reputatie 7

Daar zijn we mee geholpen. :blush: 

Ik hoop juist dat wij er mee geholpen zullen worden.:wink:

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, haha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 4
Badge +3

Hallo. Gisteren gebeld met kpn. Technische helpdesk. Helaas. Kpn kan dit niet zomaar aanpassen. Jet probleem ligr geheel bij microsoft. De workaround was voor overgang bedoeld van xs4all en anderen. Dat werkte toevallig ook voor dit probleem. Medewerker kpn genruikte zelf ook al geen Outlook. Voor nu tijdelijk andeee mailprogramma gebruiken.

Voor.microsoft is oitlook voor android geen hoofdzaak. Zitten geen kosten aan. Microsoft is te log om door te dringen met dit probleem.  22 april qas er een outlook update maar helaas dit word niet aangepakt. 

Het is puur het automatisch insnstellen vam de veiligheid. De tls startls enz. Als dit anders kon was het probleem weg. Outlook bepaald welk protocol in outlook word gebruikt. Niet de provider.

Probeer bij microsoft iemand te vinden die meer weet over outlook voor android... Wie dat lukt .....

Reputatie 1

Hallo,

 

Ook ik heb problemen met de outlook email van Microsoft op mijn Android toestel. Hierdoor ben ik al een aantal belangrijke afspraken misgelopen!

De app op mijn telefoon verwijdert, toestel uitgezet, opnieuw opgestart en de app opnieuw gedownload.

Mijn kpn account opnieuw geprobeerd te installeren met IMAP, maar als ik bij de uitgaande poort 465 intyp, blijft hij zich proberen aan te melden.

 

het bevreemd mij dat dit probleem inmiddels al langer dan 1 jaar bestaat en dat er nog geen constructieve oplossing is, waar iedereen blij van wordt

Reputatie 7

het bevreemd mij dat dit probleem inmiddels al langer dan 1 jaar bestaat en dat er nog geen constructieve oplossing is, waar iedereen blij van wordt

Naar ik begrepen heb lijkt de oplossing nabij te zijn.

Reputatie 1

het bevreemd mij dat dit probleem inmiddels al langer dan 1 jaar bestaat en dat er nog geen constructieve oplossing is, waar iedereen blij van wordt

Naar ik begrepen heb lijkt de oplossing nabij te zijn.


Top!, dank je voor je reactie Wjb.

Heb je ook tijdsindicatie?

 

Reputatie 7

het bevreemd mij dat dit probleem inmiddels al langer dan 1 jaar bestaat en dat er nog geen constructieve oplossing is, waar iedereen blij van wordt

Naar ik begrepen heb lijkt de oplossing nabij te zijn.

Top!, dank je voor je reactie Wjb.

Heb je ook tijdsindicatie?

Ik wil geen verwachtingen wekken maar de laatste berichten, die mij ter ore gekomen zijn, zijn dat Microsoft deze week met een fix gaat komen.

Fingers crossed dat dat ook werkelijk zo zal zijn. :fingers_crossed_tone1:

Reputatie 7

Als het goed is zal dit probleem eindelijk verholpen zijn in versie v4.2131.0 van de Outlook app op Android. Deze versie wordt as we speak uitgerold op Google Play en kan dus elk moment beschikbaar komen voor jouw Android telefoon/tablet.

Reputatie 1

Als het goed is zal dit probleem eindelijk verholpen zijn in versie v4.2131.0 van de Outlook app op Android. Deze versie wordt as we speak uitgerold op Google Play en kan dus elk moment beschikbaar komen voor jouw Android telefoon/tablet.

Wow, dat zou fantastisch zijn! 

Fijn dat je ons op de hoogte houdt.