Beantwoord

concepts mail verificatie account

  • 12 September 2020
  • 14 reacties
  • 1100 keer bekeken

sinds en paar weken kan ik (en mijn vrouw) ons concepts email niet meer openen op mobiele apparaten. er wordt gevraagd om een account verificatie van ons mailadres, nu heb ik het wachtwoord, waarvan ik zeker weet dat deze klopt, al wel 100 keer ingevuld maar hij blijft aangeven dat deze niet correct is.

ondertussen kunnen we nu bijna niet meer in onze mail.

wat te doen??

icon

Beste antwoord door WMG-N 12 September 2020, 14:59

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kun je wel inloggen op de webmail? Wat gebruikt u als gebruikersnaam? Volgens mij moet dat tegenwoordig het volledige email adres zijn. Niet alleen wat er voor het @ staat.

ik krijg een melding bij het openen van de mail, dat ik dit moet verifieren. de accountnaam is al ingevuld. hij vraagt alleen om een wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +24

De gebruikersnaam zul je dan bij de accountinstellingen moeten controleren.

webmail op de concepts webmailsite lukt wel. maar  met hetzelfde wachtwoord (wat dus bij het mailadres hoort) kom ik niet meer op de normale mailomgeving

 

het vreemd is dat ik nooit wat aangepast heb aan de instellingen, ineens moest er een mailadres verificatie worden uitgevoerd. de accountnaam klopt, mijn wachtwoord klopt, alleen het wordt niet meer geaccepteerd

 

als aanvulling, het gaat om een verficatie van mijn identiteit

Reputatie 7
Badge +10

@Mathieu001 :

Concepts.nl valt officieel nog onder Telfort en nog niet onder de KPN. Het “ineenschuiven” van deze 2 organisaties gaat later (dit jaar ?) gebeuren en daar heb je nu al last van. En je bent niet de enige.  Zie bijv. hier op dit topic (Telfort).

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

Officieel zou je met hetzelfde wachtwoord + gebruikersnaam zowel bij de webmail binnen moeten komen als jouw email moeten kunnen ophalen met bijv. een emailprogramma. Er moeten dus, door de technici achter de schermen bij Telfort / KPN, nog heel wat "plooien glad gestreken worden".

Vragen:

1)) Als je de webmail opent zie je dan het KPN logo ? Hoeveel opslagruimte heb je nu bij de webmail ? I GB of 15 GB ?

2)) Wat voor een apparaten hebben jullie ? Draaien die allemaal op Android of heb je ook een Apple ?

Probeer dit eens: Kun je met jouw oude gebuikersnaam + wachtwoord nog wel bij Concepts.nl binnen komen ? Zo ja, dan moet je nog even tijdelijk (dagen ? weken ?) die oude manier van inloggen gebruiken. Als dat ook niet meer lukt dan is dat het signaal dat je de nieuwe manier van inloggen moet gaan gebruiken. (Deze tip heeft al meerdere mensen geholpen).

Probeer of een verandering van het wachtwoord (bij Telfort) helpt om de emails op te halen (zowel webmail & email programma).

Laat even weten of dit geholpen heeft.

Hallo @Willy22 

 Het “ineenschuiven” van deze 2 organisaties gaat later (dit jaar ?) gebeuren

De migratie van TFT naar KPN is sinds 1 september in volle gang.

 

Reputatie 7
Badge +24

webmail op de concepts webmailsite lukt wel. maar  met hetzelfde wachtwoord (wat dus bij het mailadres hoort) kom ik niet meer op de normale mailomgeving

Welk email programma gebruikt u?

bedankt voor de reacties, ondertussen ook contact gehad met de helpdesk van KPN. Zij gaven ook aan dat dit kon gebeuren door de migratie al had die op zich al gereed moeten zijn. advies was om te wachten tot na het weekend (de migraties gebeuren in de weekenden) en dan weer te kijken met andere instellingen voor de mail.

Reputatie 7
Badge +10

@Mathieu001 :

Op dit topic heeft “Alje” moeite genomen om alles uit te zoeken. Nu kan hij weer email ophalen. Maar voor hoelang ? Heeft Telfort/KPN misschien nog meer "verassingen” in petto ?

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Mathieu001, dank je wel voor jouw bericht en goed dat je aan de bel trekt. Wat vervelend dat jij en jouw vrouw de mail niet meer kunnen openen vanwege de verificatie van jullie accounts. Je kunt in dit geval het beste de stappen uit de link van @Willy22 (https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112) volgen. Dit zorgt er voor dat je weer gebruik kunt maken van de mail. Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!

Wat betreft de migratie van Telfort naar KPN, dit staat los van de e-mail die wordt vernieuwd. Op het moment dat jouw abonnement wordt overgezet naar KPN, dan ontvang je hier bericht over.

Helaas is het nog steeds niet gelukt om de mail te kunnen lezen. ik heb de instellingen volgens de stappen van @Willy22 gebruikt (al staat daar geen “concepts” tussen, dus maar de 2 “telfort” mogelijkheden geprobeerd) maar geen van beide deden het.  Ik weet echt niet meer wat te doen nu.

betreffende de migratie: ik heb 2x de helpdesk gebeld, beide keren konden ze me niet verder helpen (na echt vele mogelijkheden doorlopen te hebben), en beide gaven aan dat dit probleem kwam door de migratie en dat ik moest wachten tot de migratie gereed was.

 

op mijn vaste computer kan ik de mail nog wel lezen (niks aan de instellingen aangepast), maar als ik dezelfde instellingen overzet naar mijn mobiel werkt dat ook niet….

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de terugkoppeling. Het is van belang om in de instellingen, het hele e-mailadres in te vullen en niet alleen het gedeelte voor de @. Mocht je er hiermee niet uitkomen (en nog geen bericht hebben ontvangen dat het abonnement is overgezet naar KPN), dan kun je het beste contact opnemen met mijn collega's van Telfort. Zij kunnen de abonnementsgegevens van Telfort abonnementen inzien, deze zijn voor mij niet inzichtelijk. Dit kan ik pas in zien als het abonnement is overgezet naar KPN. Mocht je dit bericht wel hebben ontvangen, zou je dan jouw profiel in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je op onderzoek uit! 

Reageer