Beantwoord

Inloggen op mailprogramma (mac) lukt niet

  • 6 February 2020
  • 4 reacties
  • 505 keer bekeken

Ik heb sinds enkele dagen precies hetzelfde probleem op de macbook met programma Mail onder  OS Catalina. Na invoeren wachtwoord komt de melding ‘Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt’  Webmail werkt wel met zelfde wachtwoord.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 10 February 2020, 14:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JP-Almere, welkom op het forum!

Als je in kunt loggen bij de webmail, zal je wachtwoord kloppen, daar zit de fout dus niet. Staat je volledige email adres bij ‘accountnaam’ ? Zo nee, zou je dat dan aan willen passen? Zou je ook willen controleren of alle instellingen goed staan? Je mag de volgende instellingen gebruiken:

Ontvangen
IMAP (beveiligd):

  • Server: imap.kpnmail.nl
  • SSL: aanvinken
  • Poort: SSL/TLS poort 993
  • Gebruikersnaam: Volledige KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Verzenden
Authenticated (voor mobiele en vaste aansluitingen):

  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: TLS aanvinken 
  • Poort: SSL/TLS poort 587
  • Gebruikersnaam: Volledige KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Laat je weten of je hier iets in hebt moeten wijzigen en of dat er voor zorgt dat het allemaal wel weer goed gaat met de mail?

Reputatie 7
Badge +11

Zie ook KPN Veilig installeren lukt niet op Mac

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Gelukt! account verwijderd en opnieuw toegevoegd …

Veilig installeren (antwoord van Tycha) lijkt me overbodig, heb ik nog niet gedaan. Bedankt voor het meedenken!