Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
De spam van vanochtend was duidelijk afkomstig van dezelfde spammer. Dat kan iedereen zien. Graag eerlijk blijven. Dit waren echt geen nieuwe Frits van Dijken en Claudia’s. Die terroriseren KPN mail al zes maanden.
Reputatie 7
De spam van vanochtend was duidelijk afkomstig van dezelfde spammer. Dat kan iedereen zien. Graag eerlijk blijven. Dit waren echt geen nieuwe Frits van Dijken en Claudia’s. Die terroriseren KPN mail al zes maanden.Heb ik gezegd dat de spam van vanochtend van verschillende spammers afkomstig was?
Die spam van vanochtend is echter wel van een andere spammer dan die terroriserende spammer van de afgelopen maanden. Als het dezelfde spammer zou zijn, dan was de kans zeer reëel geweest dat ik ook last had gehad van die spam tsunami van de afgelopen maanden en dat heb ik dus niet.
Jij kreeg in de afgelopen periode spam van minimaal twee spammers, de "massive spammer" en die "kleine spammer".
Ik kreeg de afgelopen periode alleen spam van die "kleine spammer" omdat mijn e-mailadres niet opgenomen was in de verzendlijst van die "massive spammer".
Nu is ook bij jou -en vele anderen- gelukkig alleen die "kleine spammer" nog over omdat het spamfilter van KPN die "massive spammer" ondertussen blokkeert.
Het kan best dezelfde fysieke persoon zijn maar hij/zij gebruikt een ander platform om zijn/haar spam te verspreiden en dat is wat van belang is voor het spamfilter.

Ook hier trek ik jouw uitspraak dus in twijfel, niet om "de boel af te zeiken", maar omdat de waarheid een andere is.

En blijkbaar heb jij, zoals ik al vermoedde, vanochtend inderdaad precies dezelfde spam als ik ontvangen.


Overigens lijkt de mailserver (mail.nc5jnsv2.com) van die "kleine spammer" bij NFOrce Entertainment B.V. gehost te worden.
Reputatie 4
Badge +2
zitten we hier op een schoolplein? Wissel ff nummers uit en bel elkaar, maar doe het niet openbaar op het forum. Alle berichten van nieuwe forumberichten zijn nu ook bijna SPAM... gedraag jullie!.
man man man

Verder zet ik de goede lijn door: ook vandaag 1-2 SPAM-berichten, meer niet
Reputatie 7
Verder zet ik de goede lijn door: ook vandaag 1-2 SPAM-berichten, meer nietToevallig ook de "Frits van Dijk" en de "Claudia"?
Reputatie 4
Badge +2
Verder zet ik de goede lijn door: ook vandaag 1-2 SPAM-berichten, meer nietToevallig ook de "Frits van Dijk" en de "Claudia"?

de van Dijk ja... ik gebruik de shareware MailWasher; die markeert SPAM en na druk op de WAS-knop is het weg. Daarna open ik Webmail en is de lijst schoon. Ik kijk dan niet meer terug, maar in mn ooghoeken zag ik die $%^#^%*#%*% van Dijk wel weer langskomen.
Over de afgelopen maanden is MailWasher mijn redding geweest om nog met e-mail te blijven werken. Ik was alleen maar SPAM aan het opruimen. Je moet het uiteraard wel een eerste keer aanduiden, maar daarna filtert het programma dit voor je op domein en onderwerp.
In de Freeware-versie is het niet mogelijk om terug te kijken: eenmaal WASHED is het weg..
Reputatie 7
Gelukkig behoort die spam tsunami tot het verleden.
Nu hebben we nog te maken met de tweede minder massale spammer van de afgelopen maanden. Dat blijft natuurlijk vervelend en ik hoop dan ook dat het spamfilter van KPN op zeer korte termijn ook deze spammer weet te weren zodat we allemaal weer vrij van spam verder kunnen.
Reputatie 7
Vannacht opnieuw twee spam berichten van onze "kleine spammer". (Dezelfde "kleine spammer" als gisteren.)

Ik zou het fijn vinden als anderen ook zouden kunnen aangeven of ze dezelfde of andere spam ontvangen hebben.

Beste KPN,
Het gaat zo goed met het spamfilter, deze spammer kunnen jullie er vast nog wel even aan toevoegen.
Originating mail server:
- ptr2.nc5jnsv2.com
- ptr3.nc5jnsv2.com
Reputatie 5
Badge +2
Gewoon ter informatie. Ik heb er verder geen verstand van. KPN neemt QSight IT over:

https://www.telegraaf.nl/financieel/447772/kpn-koopt-databeveiliger-q-sight-it

Van hun site:

https://www.qsight.nl/product/antispam

Edit:
Toch maar even gebeld met het hoofdkantoor van het bedrijf. Men is op de hoogte van het KPN spam probleem en het bedrijf heeft de discipline in huis op het spam probleem bij KPN op te lossen.😁
😁
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag 10 spam bericht (jammer)ook nieuwe maar we gaan de goede kant op hoop ik.
Weet momenteel soms niet wat ik erger vind de spam of het eeuwige gezeur en haantjes gedrag hier van sommige 🤔
Reputatie 7
Vandaag 10 spam bericht (jammer)ook nieuwe maar we gaan de goede kant op hoop ik...Kan je ook aangeven welke 10 spamberichten?
Kan je ook eens kijken in https://betawebmail.kpnmail.nl wat de originating mail server is van die spam. Dit kan je zien door helemaal rechts direct boven de mail inhoud op het pijltje naar beneden te klikken.
Ik ben namelijk benieuwd van welke spammer die spam bij jou afkomstig is.
Gisteren n.a.v. mijn klacht van 5-9-17 en reminder aan de directie van KPN teruggebeld. Beetje triest dat er voor het eerst een reactie komt na bijna 1 maand. Het spamprobleem zou zijn opgelost! Het is weliswaar in mindere mate, maar ik zie ze toch nog steeds voorbij komen.

Vandaag 5 (gaat dus nog oplopen!)
Gisteren 4
Zondag 3
Zaterdag 1
Vrijdag 5
Donderdag 6
Woensdag 3

Afzenders:
Action
Bureau voor Gesponsord Toerisme
GfK Panel ism KB
Goedkope Hypotheek ism KB
Frits van Dijk
Claudia
Dakoffertes via NP
Onycosolse via KB
Prostalgene
Uw beveiliging
Slim Beleggen
KB
Amanda
Uitnodiging Distributie ecoLife
Reputatie 5
Badge +2
@Do1965

Hier ook weer toename. Het druppelt vandaag door.

De mensen van het overgenomen bedrijf kennen het spam probleem en zeggen er mee overweg te kunnen. Misschien vandaar dat late telefoontje aan je. Al is een maand natuurlijk absurd.

@martina56

Nog even geduld. Deze keer echt hoop ik. 😀
Reputatie 5
Badge +8
@wjb
action en artishoke ook ontvangen en gisteren frits van dijk en claudia..
2 spams per dag, niet goed maar het is een hele verbertering 😌
Reputatie 7
@wjb
action en artishoke ook ontvangen en gisteren frits van dijk en claudia..
2 spams per dag, niet goed maar het is een hele verbertering 😌
Blijkbaar heb jij dus ook "alleen nog maar" last van die "kleine spammer" en is er waarschijnlijk nog een derde spammer waar @martina56 nog last van heeft.
Vandaar ook mijn vraag over die originating mail server. Maar ja op een antwoord is het altijd lang wachten. 🙁
Reputatie 5
Badge +8
De spam zat overigens in de spammap van Thunderbird, in de beta versie van webmail heb ik het niet gevonden.
Reputatie 7
De spam zat overigens in de spammap van Thunderbird, in de beta versie van webmail heb ik het niet gevonden.Ik gebruik geen Thunderbird dus ik weet niet of Thunderbird de mails die hij in de spammap plaats direct ook verwijdert van de server. In dat geval zijn die mails daar inderdaad weg, anders zouden ze binnen (beta)webmail "gewoon" in de inbox moeten staan.
Overigens zou ik het wel logisch vinden als Thunderbird ze direct ook verwijdert van de server. Dan heb je er immers direct ook geen last meer van in andere mailcliënts.
Reputatie 3
Laat ik ook weer eens wat zeggen en positief beginnen: er is minder spam bij mij t.o.v. de laatste weken.........👍🏼 🎶

Alhoewel ik aanvankelijk de spam-zaak minstens één week wilde aanzien alvorens meteen weer wat te roepen.
Ik krijg ook (weer) (meer) spam, gemiddeld 7 p / d. over afgelopen dagen.
Welke: zie lijst van Do1965. (ik ga niet herhalen🙊 )

Waar ze vandaan komen? Het zal mij worst zijn wat de "originating" mail server is en ik ga ook niet kijken in een beta of gamma of delta of epsilon mailapplicatie dan ook.

Ik mag hopen dat KPN dat uitzoekt en oplost na een jaar geklungel met spam ... en... communicatie!!
en......... het interesseert mij ook niet of het 1, 2, 3 of 3 ½ "spammertjes" zijn of zo.

netto geld voor mij: er is nog steeds spam!🐀
- abonnementskosten omhoog om ons beter te beschermen? Oh, om ons beter lastig te vallen, zo lijkt het wel. Gaan we nog een financiële compensatie ontvangen voor al die overlast?
- Ik dacht met een betaalde email beter en veiliger te kunnen werken. Maar juist bij KPN werkt dit niet
- Spam doorsturen? de website zegt dat we eerst zelf moeten kijken of het al bekend is. Daar zijn jullie de enige in. Van anderen krijg ik altijd iets te horen in de trant van: fijn dat u ons informeert, blijf dit doen.
- Vervelend voor u, we werken eraan. Wat hebben we aan zo'n antwoord? (je krijgt tevens de mogelijkheid om dit antwoord te 'liken'.
Reputatie 7
De "kleine spammer" lijkt het gaspedaal iets in te trappen.
Zojuist nummer drie van vandaag ontvangen. 🙁

Originating mail server: ptr2.nc5jnsv2.com
Reputatie 1
Na een paar dagen relatieve rust ook hier weer spam van Claudia (nodigt uit voor een lekker lunch), Frits van Dijk (het blijft een mooi salaris........), Action (gratis shoppen) en een nieuwe, namelijk "artichoke slim" (de natuurlijke kracht van de artisjok).
Reputatie 7
Na een paar dagen relatieve rust ook hier weer spam van Claudia (nodigt uit voor een lekker lunch), Frits van Dijk (het blijft een mooi salaris........), Action (gratis shoppen) en een nieuwe, namelijk "artichoke slim" (de natuurlijke kracht van de artisjok).Dus exact dezelfde als die ik en @JochMa ook ontvangen hebben. Heb je geen bericht "Onbeperkt kinderboeken lezen met Booqees" ontvangen?
Reputatie 5
Badge +2
Idd weer geheel nieuwe spam van de stamboeven. In het Nederlands en nog niet eerder ontvangen. En dan vraag ik me af, waarom gmail en outlook die wel meteen herkennen en wel in hun spambak gooien. Voor hen waren dat toch ook nieuwe afzenders (heet dat zo?).
Reputatie 7
Vannacht opnieuw één spambericht ontvangen.

Originating mail server: ptr2.nc5jnsv2.com ([185.167.97.196])
Reputatie 7
Idd weer geheel nieuwe spam van de stamboeven. In het Nederlands en nog niet eerder ontvangen. En dan vraag ik me af, waarom gmail en outlook die wel meteen herkennen en wel in hun spambak gooien. Voor hen waren dat toch ook nieuwe afzenders (heet dat zo?).Waarschijnlijk heb je dezelfde spam als ik ontvangen, klopt dat?
Het is eenvoudig verklaarbaar waarom die spam er doorheen komt.
Alle spam die ik ontvang is afkomstig van één en dezelfde spammer of in ieder geval wordt het verzonden van één en dezelfde "originating mail server". Ik heb deze spammer eerder de "kleine spammer" genoemd. Dit is een andere spammer dan de spammer die in de afgelopen maanden voor die spam tsunami zorgde, maar wel een spammer die ook al vele maanden actief is. Als je nu de update van 26 september leest en dan met name het stukje over de zwarte lijst van IP adressen en e-mail servers, dan snap je vast de oorzaak.
Het IP adres cq. de mail server van de tsunami veroorzakende spammer is ondertussen in de zwarte lijst opgenomen, maar het IP adres cq. de mail server van die "kleine spammer" nog niet.
Vandaar dat ik bij mijn laatste berichten telkens de originating mail server noem, dan weten we dat de spam die ik ontvang (en jij waarschijnlijk ook) van dezelfde afzender afkomstig is en die afzender is niet nieuw.
Dat is ook waarom ik zo benieuwd ben naar de originating mail servers van spam berichten die anderen ontvangen. Als deze namelijk een andere is, dan is dat (technisch gezien) een andere spammer.

Oplossing:
Zorg dat het IP adres cq. de mail server van die "kleine spammer" in de zwarte lijst terecht komt.
Simpel en doeltreffend en voor mij is dan ook de vraag waarom het zo lang moet duren alvorens dit gebeurt. De externe bronnen die bij KPN gebruikt worden voor het opstellen van die zwarte lijst zijn blijkbaar nog steeds minder effectief dan de bronnen die door anderen gebruikt worden.
Reputatie 1
Inderdaad ook de "kinderboeken" en "Amsterdam" spam ontvangen een paar uur later.