Beantwoord

Veelvuldige spam de laatste 3 weken

  • 13 March 2019
  • 5 reacties
  • 188 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw KPN,

Ik krijg sinds een week of 3 -4 weer dagelijks 10-20 SPAM mailtjes binnen op m'n kpn mail account.
Ca. een jaar gelelde was dat ook zo en dat lag destijds aan u als Provider, hetgeen na een paar weken opgelost was.
Hebben jullie nu wederom een probleem? M'n Spam filter staat aan, ik blokkeer structureel de Spam welke ik nu toch binnenkrijg echter zonder effect. Dagelijks stroomt het binnen. Als ik hierop google kom ik veel klachten over KPN in deze tegen van de afgelopen weken.

Graag jullie hulp, actie en reactie in deze.

Gr. Frank
icon

Beste antwoord door Marina_ 14 March 2019, 12:04

Bekijk origineel

5 reacties

De hoeveelheid spam is de laatste tijd inderdaad sterk toegenomen. Tijd vooreen maatregel van KPN!
Reputatie 2
Badge
Het is wederom een drama! 5-10 per dag afkomstig uit .be
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @d'n Bukkem, reporter, en Erik-Jan, Op dit moment functioneert de KPN spamfiltering niet optimaal. 😞 Wij passen de spamfilters continu aan. Helaas komen er toch nog spam mails in de Postvak IN of legitieme mail juist onterecht in je spamfolder. Stuur zulke voorbeelden als bijlage naar ons. Wij passen dan de spamfilters aan.

Er zijn 2 mogelijke problemen:

1. Een spambericht is ongefilterd in 'Postvak IN' terechtgekomen
Stuur het originele bericht door naar e-mailadres valse-email@kpn.com op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het bewuste spambericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
2. Een bericht is onterecht in de map 'Spam' terechtgekomen
Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bewuste bericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Voor meer informatie wil ik jullie verwijzen naar het verzameltopic over spam. Als jullie verder nog vragen hebt, dan hoor ik het uiteraard graag 🙂
Ook ik wordt inmiddels doodziek van de problemen bij KPN om eindelijk eens een goed werkend spamfilter te gebruiken. Eerst kwamen de meeste spammails in de nachturen binnen maar sinds vandaag overdag. Soms komt dezelfde spammail 3x binnen in een uur tijd.
Reputatie 4
Badge +2
Goedemorgen @d'n Bukkem, reporter, en Erik-Jan, Op dit moment functioneert de KPN spamfiltering niet optimaal. 😞 Wij passen de spamfilters continu aan. Helaas komen er toch nog spam mails in de Postvak IN of legitieme mail juist onterecht in je spamfolder. Stuur zulke voorbeelden als bijlage naar ons. Wij passen dan de spamfilters aan.

Er zijn 2 mogelijke problemen:

1. Een spambericht is ongefilterd in 'Postvak IN' terechtgekomen
Stuur het originele bericht door naar e-mailadres valse-email@kpn.com op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het bewuste spambericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
2. Een bericht is onterecht in de map 'Spam' terechtgekomen
Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bewuste bericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Voor meer informatie wil ik jullie verwijzen naar het verzameltopic over spam. Als jullie verder nog vragen hebt, dan hoor ik het uiteraard graag :)


Waarom wordt er nu weer een ander recept aangegeven? We moesten eerst alles naar samples sturen (terechte en onterechte spam mail) en nu alleen nog de onterechte mail. Daarnaast is het hopeloos irritant om dat via webmail te moeten doen...

Reageer