Beantwoord

verzenden email outlook app android

  • 25 November 2020
  • 65 reacties
  • 4961 keer bekeken

Sinds kort lukt het niet meer om emails te versturen via de outlook app op mijn android telefoon. account al nieuw aangemaakt en de IMAP settings geverifieerd. Het ontvangen van email lukt wel. De mail blijft in het postvak uit staan en ik krijg geen foutmelding.

 

Is dit een bekend probleem?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 23 December 2020, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem op 3 verschillende accounts.

Als ik het account verwijder en opnieuw aanmaak staan de te verzenden e-mails in de concepten.

Af en toe wordt de e-mail spontaan wel verzonden, maar soms pas een dag later. Echter dan ontvangt de ontvanger de -mail niet. Waar deze blijft is onduidelijk.

 

Ik heb dit verschillende keren getest.

Herkenbaar! @kpn is er ook een oplossing? 

Heel herkenbaar. Zelf dit probleem en ken ook meerdere andere mensen met ditzelfde probleem. Dus ja @KPN : Wat is de oplossing hiervoor. Lijkt aan jullie (server)kant te zitten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Allemaal
Dit lijkt op een instelling van een verouderde poort n.l. poort 25
Als jullie de SMTP poort veranderen in 587 en TLS of SSL aanzetten dan moet het probleemloos werken.

Dat is het niet want die instelling staat zoals je beschrijft. Het is ook iets van de laatste tijd. Account weghalen en opnieuw toevoegen geeft uiteindelijk weer hetzelfde resultaat.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Heren, hebben jullie nog steeds last van dit issue? Het zou iets tijdelijks kunnen zijn geweest.

Ja ik heb het nog steeds. Andere accounts op mijn telefoon doen het prima

Reputatie 7
Badge +20

welke binnenkomende en uitgaande server gebruik je @Straal?
Heb je alleen problemen met het verzenden of ook met het ontvangen? 
Werkt het vanaf een ander apparaat ook niet?

Ik gebruik de server die bij de instellingen staan zoals vermeld op jullie website. Overigens zijn dat ook de instellingen die de Outlook app op mijn Android app zelf ontdekt bij het invullen van mijn email adres. Ik heb daarin al mijn email adressen van KPN al geprobeerd. Steeds hetzelfde resultaat. Wel ontvangen niet kunnen sturen. Zelf als sturen gelukt lijikt komt er bij de ontvanger niks aan. Alle andere soorten van toegang (webmail, Outlook op een PC) doen het wel. Aan mijn snelheid van reageren zie je wel dat het niet echt heel veel prioriteit voor me heeft omdat ik wat alternatieven heb. Irritant is het echter wel. Heb nu de neiging om mijn kpnmail maar af te schrijven en bijvoorbeeld alles om te gaan zetten naar mijn outlook.com adres.

Reputatie 7

Dit lijkt op een generiek probleem met de Outlook app op Android.

Ook ik ervaar die problemen zowel op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) en mijn OnePlus 5T (Android 10) met mijn KPN account terwijl mijn zakelijke account, Outlook account en Gmail account prima werken.

Ik hoop dat een moderator dit zelf ook eens wil controleren door Outlook op een Android telefoon of tablet te plaatsen en een mail te versturen via een kpnmail account.

Ik heb dit probleem ook al een paar weken op mijn android mobiel. Vanaf de laptop werkt het altijd prima maar via de outlook app op mijn mobiel continue volgende probleem: als ik reply op mails en op verzenden druk komen de mails terecht als concept en wordt het niet verzonden.. Hoe los ik dit op?
Is er al een oplossing ?

Dit probleem doet zich nog steeds voor. Mails verzenden via outlook app Android worden niet verstuurd. Blijven in concept staan en zijn niet meer te openen. Via de laptop kun je ze uiteindelijk verwijderen, want vanaf de concepten daar krijg je ze dan ook niet meer verzonden.  Erg vervelend probleem. Kpn kunnen jullie aangeven wanneer dit gerepareerd wordt?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen! Ik heb onze mail-collega's even aan de mouw getrokken of zij hier meer over weten. Zij laten mij weten dat dit een bug is met IMAP in de app op zowel Android als iOS, hij heeft hiervoor een ticket in laten schieten bij microsoft. 
Het wachten is nu op een oplossing vanuit microsoft,

Hopelijk lost Microsoft het snel op. Duimen maar. 

Kunt u ook aangeven hoe wij op de hoogte worden gebracht als het probleem verholpen is? Wel handig te weten namelijk wanneer we weer via de telefoon kunnen mailen ipv steeds de laptop weer te moeten starten. 

Reputatie 7

Gewoon, net als ik, een testbericht in jouw Postvak UIT laten staan.

Als het goed is wordt die verzonden zodra dit issue door Microsoft verholpen is.

Dat is een goede, ga ik doen.

Hoi 

Heb net een nieuw chromebook voor mijn moeder van 88 gekocht en heb hetzelfde probleem. Zij wil alles met jullie mail doen. Het is super storend. Ik heb er vrij veel tijd aan besteed. Maar het ergste vond ik dat als ik jullie  bel dat niemand het weet. Dus graag jullie mensen op de hoogte brengen scheelt heel veel tijd en frustratie. . Kortom.  Dus graag zo snel mogelijk actie. Hoe komt ze anders met een snelkoppeling op haar mail. 

Balen

 

Reputatie 7
Badge +24

@Balio daar staat de gmail app op denk ik. Daarin zal je gewoon het email account van KPN kunnen toevoegen.

Sinds 1 dag nieuwe Samsung Tab A7 in huis, Outlook voor Android geïnstalleerd, emails ingesteld obv gegevens zoals in telefoon en laptop (IMAP). Uiteindelijk beide emails kunnen installeren, maar beide emails kunnen geen berichten versturen (wel ontvangen). 

Ergens las ik een bericht dat er een bug in Outlook voor Android zit, waardoor geen emails kunnen worden verzonden. Iemand enig idee? De helpdesk van KPN heeft me niet verder geholpen, betreffende persoon had daar klaarblijkelijk geen zin in. Toch jammer want Telfort hielpt paar jaar geleden zonder enig probleem. Toch weer een voorbeeld van Big isn't Beautiful.   

Mijn emailadres stamt nog uit tijd van Tiscali, hebben we als trouwe klanten van Tiscali, later Telfort al sinds die begintijd gebruikt, maar er zijn bij KPN geen gegevens over bekend volgens de helpdeskmedewerker. Ik moest maar Hotmail gaan gebruiken……. :-s . Toen ik vroeg of het mogelijk was om email van KPN te gebruiken, was het antwoord dat ik een oud contract had (Telfort) en voor gebruik van KPNmail wellicht zou moeten betalen. Ik heb er toch niet om gevraagd dat KPN Telfort overneemt, en mij opzadelt met dit soort praktijken? Ik vraag gewoon simpel of iemand van KPN kan helpen met de juiste instellingen voor Outlook voor Android, zodat mijn emails weer werken. Dat ik daarbij overweeg om KPNmail te gaan gebruiken, was slechts om te voorkomen dat Tiscali al helemaal niet meer werkt en straks mogelijk Telfort ook de nek wordt omgedraaid. Als je bedenkt hoeveel online applicaties zijn gekoppeld aan je emailadres dan is overstappen naar een nieuwe email een aardige operatie….. 

Of het kan zijn dat er idd een bug zit in Outlook voor Android, waardoor emails niet verzonden kunnen worden, maar dan is het wel handig als dat bij de telecom leveranciers bekend is…...

Reputatie 7

Zoals je in dit topic kunt lezen is het issue met het niet kunnen verzenden van e-mails vanuit Outlook voor Android bij Microsoft aangekaart.

Hallo @Scareless , totdat het probleem met de outlook-app is opgelost kun je de gmail-app of de samsungmail-app gebruiken, staan standaard beide op de tablet.

 

@JanD  Dank voor reactie. Samsung mail moest ik echter wel downloaden, maar dat ging vlot en installatie beide emails lukte meteen. Wat een opluchting.

PS. Jouw alias (onder tekst) vind ik wel super leuk.

Die van mij zou zijn : oud-WorldOnLine, oud-Tiscali, oud-Telfort, pseudo KPN

Reputatie 1

Zoals je in dit topic kunt lezen is het issue met het niet kunnen verzenden van e-mails vanuit Outlook voor Android bij Microsoft aangekaart.

Ben benieuwd hoe lang dat bij M$ gaat duren...:no_mouth:

Reputatie 7

Zoals je in dit topic kunt lezen is het issue met het niet kunnen verzenden van e-mails vanuit Outlook voor Android bij Microsoft aangekaart.

Ben benieuwd hoe lang dat bij M$ gaat duren...:no_mouth:

Het duurt wat mij betreft al veel te lang.

Hallo,

Ik heb dit probleem ook enige tijd heb ook contact gehad met ondersteuning Outlook ook niks mee op geschoten dus dacht ik ook dat het het lag aan de app en android dus heb ik mijn knpmail via Gmail in gesteld maar daar is het zelfde probleem blijft ook in outbox staan ik denk maar dat het een probleem is wat wordt veroorzaakt wordt door Android