Beantwoord

verzenden email outlook app android

  • 25 November 2020
  • 65 reacties
  • 4970 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7

Moet je dan het kpn  account opnieuw installeren in de outlook app?

Ja, je zal in de Outlook app jouw KPN account moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren.

Ik heb het voor elkaar gekregen en een test gedaan. Mail wordt verstuurd :-)

Eindelijk de oplossing na al die maanden. Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb zojuist een bericht gehad van één van de mail experts bij KPN en wat blijkt. :confounded:

Door het weglaten van de poortnummers bij de imap en smtp server instellingen lukt het wel om mails te versturen.

Standaard wordt bij het in Outlook configureren van een IMAP account voor KPN de imap server gevuld met imap.kpnmail.nl:993 en de smtp server met smtp.kpnmail.nl:587. Door voor geavanceerde instellingen te kiezen kan je deze poortnummers verwijderen en dan lijkt alles wel te werken. Ik hoop wel dat KPN en Microsoft er samen voor zullen zorgen dat ook bij de standaard procedure voor het configureren van een KPN mail account in Outlook deze poortnummers niet meer ingevuld zullen worden. Dat zal een hoop vraagtekens schelen.

Bijzonder. Ik heb het gister ook nog geprobeerd, en speciaal de poortnummers gecontroleerd, die waren goed dacht ik. Dus waarom weg halen? Lijkt me een bug in het programma ofzo?

Of gebruikt hij nu zonder poort nummers geen SSL? Gebruikt hij nu andere poortnummers waarop geen SSL actief is ofzo? In dat geval is er dus niets opgelost...

Reputatie 1

Hier ook net account opnieuw ingesteld op IMAP zonder poortnummers en het werkt weer als vanouds

Blijf het een beetje vreemd vinden dat je geen poort nummers hoeft op te geven. 

Echter ben weer happy dat het met imap werkt. 

Reputatie 7

Bijzonder. Ik heb het gister ook nog geprobeerd, en speciaal de poortnummers gecontroleerd, die waren goed dacht ik. Dus waarom weg halen? Lijkt me een bug in het programma ofzo?

Of gebruikt hij nu zonder poort nummers geen SSL? Gebruikt hij nu andere poortnummers waarop geen SSL actief is ofzo? In dat geval is er dus niets opgelost...

Dat er sprake is van een bug lijkt me duidelijk. Als KPN echt geen msa (poort 587) meer ondersteunt maar alleen nog maar de redelijk recent geïntroduceerde smtps (poort 465) dan zou je mogen verwachten dat de standaard configuratie ook geen 587 meer invult voor de smtp server maar poort 465. De smtp server van KPN zou echter zowel smtps (poort 465) als msa (poort 587) moeten ondersteunen.

Overigens heb ik de poort voor de smtp server inderdaad niet leeg gemaakt maar op 465 gezet.

Reputatie 7
Badge +20

Sorry voor mijn uitblijvende en nu late reactie. Mijn collega's bleven aangeven hier niets aan te kunnen doen en dat we echt af moesten wachten op Microsoft. 
Ik begrijp nu van hen en jullie dat met het updaten van de app en eventueel opnieuw instellen van het account dat het weer zou moeten werken!

Reputatie 7

Ik begrijp nu van hen en jullie dat met het updaten van de app en eventueel opnieuw instellen van het account dat het weer zou moeten werken!

Mits je er voor zorgt dat de smtp server niet ingesteld is op poort 587 maar op poort 465 dan werkt het inderdaad gelukkig weer.

Reputatie 7
Badge +21

 De smtp server van KPN zou echter zowel smtps (poort 465) als msa (poort 587) moeten ondersteunen.

Mits je er voor zorgt dat de smtp server niet ingesteld is op poort 587 maar op poort 465 dan werkt het inderdaad gelukkig weer.

 

Poort 587 met beveiliging TLS werkt gelukkig nog prima op smtp.kpnmail.nl op al mijn apparaten

  • Samsung telefoon en tablet met de standaard Samsung e-mail app
  • Office - Outlook 2013 op mijn Windows PC

 

correctie: SSL was typfout, bedoeld was TLS 

Reputatie 7

 De smtp server van KPN zou echter zowel smtps (poort 465) als msa (poort 587) moeten ondersteunen.

Mits je er voor zorgt dat de smtp server niet ingesteld is op poort 587 maar op poort 465 dan werkt het inderdaad gelukkig weer.

 

Poort 587 met beveiliging TLS werkt gelukkig nog prima op smtp.kpnmail.nl op al mijn apparaten

  • Samsung telefoon en tablet met de standaard Samsung e-mail app
  • Office - Outlook 2013 op mijn Windows PC

 

correctie: SSL was typfout, bedoeld was TLS 

Maar ja, dit topic gaat dan ook over de Outlook app op Android en niet over de standaard e-mail app op een Samsung of Outlook op een Windows PC.

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt, maar het geeft wel aan dat er niets mis is met poort 587 op smtp.kpnmail.nl en dat was mijn punt.

Het gebruik van poort 465 voor smtps is trouwens volgens Wikipedia niet recent geïntroduceerd.

In begin 1997 registreerde IANA poort 465 voor SMTPS.[1] Eind 1998 werd dit ingetrokken…
In 2014 blijven veel diensten de verouderde SMTPS-interface op poort 465 aanbieden….

Reputatie 7

Het gebruik van poort 465 voor smtps is trouwens volgens Wikipedia niet recent geïntroduceerd.

Maar wel recent (begin december) op de smtp server van KPN.

Ik heb Blue Mail-Email app gedownload en het verzenden (en ontvangen) werkt fantastisch.

Configureert supersnelvanzelf nadat je je email en pw hebt ingevoerd.

Reputatie 7

Ik heb Blue Mail-Email app gedownload en het verzenden (en ontvangen) werkt fantastisch.

Configureert supersnelvanzelf nadat je je email en pw hebt ingevoerd.

Klopt, het is echt alleen de.Outlook app die hier last van heeft. Ik heb echter geen behoefte aan meerdere mailcliënts op mijn telefoon en tablet en koppeling met mijn zakelijke mail en agenda is een must.

Hier werkt het niet. 

Doe ik iets fout ik verweider me mail van KPN  de outloo app om me telefoon.

Dan,maak ik een nieuwe aan en kies Imap.

pak geavanceerd en vul daar wachtwoord in en haal de poortnummers weg.

echter helaas. werkt het dan niet.

wat doe ik dan,verkeerd of vergeet ik iets.

 

Reputatie 7

Vanochtend is versie 4.2131.1 van de Outlook app op mijn Android tablet geïnstalleerd en daarmee is na tien maanden het probleem eindelijk verholpen.