Beantwoord

verzenden email outlook app android

  • 25 November 2020
  • 65 reacties
  • 4963 keer bekeken

Sinds kort lukt het niet meer om emails te versturen via de outlook app op mijn android telefoon. account al nieuw aangemaakt en de IMAP settings geverifieerd. Het ontvangen van email lukt wel. De mail blijft in het postvak uit staan en ik krijg geen foutmelding.

 

Is dit een bekend probleem?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 23 December 2020, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7

@Thomas, Kan jij eens aan bij jouw mail collega's navragen hoe de stand van zaken is want dit begint ondertussen toch wel een langlopend en vervelend probleem te worden.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wjb, mijn collega's hebben al wel reactie gehad maar Inhoudelijk zegt het weinig behalve dat het een bekend issue is en ze eraan werken. Daarom had ik het ook nog niet gedeeld met jullie.

Microsoft zegt: “Our engineers are working on a fix for it. However, we have no ETA as to when the fix will be available. We advise you to continuously check for app updates and keep the app up to date in anticipation of a solution in the future”

Reputatie 7

@Thomas, Dank je voor jouw antwoord.

Ik hoop wel dat jouw mail collega's regelmatig navraag doen bij Microsoft immers dit is toch echt storend. En aangezien bij ik bij andere e-mailacounts (XS4ALL, Gmail en Outlook) geen problemen ervaar zou de perceptie bij gebruikers wel eens kunnen zijn dat dit een probleem van KPN is met alle negatieve gevolgen van dien.

Om even te vermelden.

Ik he. nog heel even een ziggo Account. ja ik ben overgestapt naar KPN.Maar ook met me ziggo account gaat het niet lukken. en het zelfde gedonder.

Als ik echter me KPN of Ziggo instel via de pop werkt het wel???????

Reputatie 1

@Thomas is er nog nieuws te melden wanneer dit probleem door Microsoft opgelost wordt.

Inmiddels al diverse updates op Outlook gehad, echter nog steeds dezelfde problemen 

Reputatie 7

@Thomas, Ik sluit me helemaal aan bij @AndreS59.

Ik hoop dat jouw collega's in nauw contact staan met Microsoft want dit is ondertussen een zeeeeer vervelend fenomeen geworden dat al meerdere maanden voortduurt.

Reputatie 1

Ik ben alweer overgestapt naar een andere mail cliënt op m’n pokkie. Duurde me te lang...

Reputatie 7

Ik ben alweer overgestapt naar een andere mail cliënt op m’n pokkie. Duurde me te lang...

Dat zou ik ook overwegen ware het niet dat ik die Outlook app ook gebruik voor mijn zakelijke emailaccount en agenda. En om nu twee verschillende email apps te gaan gebruiken. :confounded:

Reputatie 7

Ik hoop dat @Thomas zijn collega's kan aansporen om dit issue hoog op de prioriteitenlijst van Microsoft te krijgen. Ik heb vanochtend een vrij pissig bericht naar Microsoft support gestuurd maar dat zal weinig uitmaken ben ik bang.

 

Het zal waarschijnlijk ook weinig uitmaken dat KPN aan de bel trekt maar wat we denk ik wel zo veel mogelijk moeten doen is het issue op het netvlies van Microsoft te houden door er keer op keer aandacht voor te vragen.

 

Reputatie 7

@Thomas, Vandaag heeft Microsoft een nieuwe versie van Outlook voor Android uitgebracht maar daarmee is het helemaal niet meer mogelijk om een emailaccount van KPN te gebruiken. 

Ik krijg de onderstaande melding bij het aanmaken van een nieuw emailaccount.

 

Microsoft geeft het onderstaande als oorzaak.

 

Er zou dus een probleem zijn met de SSL certificate chain. Dit doet me denken aan een ander issue met het SSL certificaat op de V10a en de V12 waar volgens mij iets soortgelijks speelde.

Het is nu al maanden hommeles met Outlook en KPN mailaccounts en naar aanleiding van de bovenstaand aangegeven oorzaak zou het maar zo kunnen zijn dat de oorzaak al die maanden bij KPN gelegen heeft. Het probleem met het SSL certificaat op de V10a en V12 speelde immers ook al geruime tijd.

Al mijn andere mail accounts (zakelijk domein via XS4ALL, GMail, Outlook.com) werken prima maar via KPN kon ik al maanden geen mails versturen en nu kan ik mijn KPN mailaccount helemaal niet meer gebruiken, niet als @planet.nl en ook niet als @kpnmail.nl.

Ik hoop dat jullie dit op zeer korte termijn weer op willen pakken.

Reputatie 7

@Thomas,

Wat zijn de activiteiten die jullie t.a.v. dit issue ontplooien?

Denk je dat er ooit een oplossing gaat komen?

Reputatie 1

@Thomas Vandaag weer een Outlook update gekregen, dus maar weer eens een keer IMAP getest. Dat was desastreus.  Zelfs terug keer naar POP wilde niet meer lukken. Dus Outlook maar geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna maar weer meteen POP installatie gedaan zodat mail weer werkt.

Ze krijgen het bij MS nog niet voor elkaar en het duurt wel heel erg lang voor een oplossing. 

Reputatie 7

Een reactie vanuit KPN (@Thomas) zou ik echt waarderen, het is de allerhoogste tijd dat dit issue verholpen wordt.

Voor alle duidelijkheid, ik ervaar dit probleem alleen met mijn KPN emailaccounts en niet met mijn andere emailaccounts zoals mijn zakelijke emailaccount, mijn Gmail account en mijn Outlook.com account. Een correlatie met de mailservers van KPN lijkt dus voor de hand te liggen.

En wat het ergste is, mijn hoogbejaarde ouders ervaren dit probleem ook en die leer je niet van vandaag of morgen even om een ander emailprogramma te gebruiken.

Reputatie 7

Zou het dan inderdaad met de SSL certificaten te maken hebben?

Onderstaand de certificaten van XS4ALL waar ik mijn zakelijke email heb ondergebracht en die ik gewoon kan gebruiken in de Outlook app. 

En de certificaten van KPN waarmee ik dus geen gebruik kan maken van de Outlook app.

Zou KPN hier alsjeblieft eens wat dieper in willen duiken en een terugkoppeling willen geven!

Toen ik 2 maanden geleden meldde dat ik per outlook app geen mails kon versturen had ik daar al tig weken last van. Het is nog steeds niet opgelost door KPN. De testmail blijft maar staan. Het begint nu echt veel te lang te duren! Graag met spoed dit oplossen voor iedereen. 

Reputatie 7

Toen ik 2 maanden geleden meldde dat ik per outlook app geen mails kon versturen had ik daar al tig weken last van. Het is nog steeds niet opgelost door KPN. De testmail blijft maar staan. Het begint nu echt veel te lang te duren! Graag met spoed dit oplossen voor iedereen. 

De vraag is nog altijd of de oorzaak van dit probleem bij KPN of bij Outlook (Microsoft) ligt.

Wat mij steekt is dat KPN helemaal niets van zich laat horen en dat er geen enkele terugkoppeling vanuit KPN is.

Indien het bij Outlook ligt, vind ik het de taak van KPN om er achteraan te gaan. Het betreft nml schade voor hun klanten en het lijkt me dat zo'n slepende kwestie van geen mails kunnen versturen slecht is voor het bedrijf. Hoe dan ook KPN moet aan het werk en snel ook!!!

Reputatie 7

Indien het bij Outlook ligt, vind ik het de taak van KPN om er achteraan te gaan. 

Helemaal mee eens, vandaar ook dat ik aangeef dat het mij steekt dat we geen terugkoppeling vanuit KPN krijgen.

Dit issue speelt nu al vele maanden en het kan toch niet zijn dat KPN en Microsoft hierover niet elke week meerdere keren met elkaar in contact zijn.

@Thomas, kom alsjeblieft met een reactie.

Reputatie 7
Badge +24

Je zou bijna denken dat er een self signed certificaat gebruikt word...

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal! Goed dat jullie vragen om een update. Ik ben even in de mailbox gedoken en zie dat er geen verdere updates gedeeld zijn:thinking: . Ik zet jullie bevindingen van de afgelopen dagen direct door. Meer dan dit kan ik helaas niet doen. Jullie horen van ons zodra we een reactie ontvangen hebben :nerd:

Reputatie 7

Ik zet jullie bevindingen van de afgelopen dagen direct door. Meer dan dit kan ik helaas niet doen. Jullie horen van ons zodra we een reactie ontvangen hebben :nerd:

@Lisa, Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel, we wachten als abonnees nu al ruim vier maanden op een oplossing en of die oplossing nu van KPN of van Microsoft moet komen, iemand moet de regie in handen nemen en dat verwacht ik nu van KPN.

Eigenlijk verwacht ik als abonnee minstens twee keer ler week een update. Ook de support desk van Outlook wordt helemaal stapel van me, maar ik zal jullie en Microsoft blijven bestoken totdat dit verholpen is. Er moet haast wel een correlatie zijn met de smtp server van KPN immers drie andere smtp servers (XS4ALL, Gmail en Outlook.com) werken probleemloos. Dat is waarom ik ook naar jullie (KPN) kijk en van jullie verwacht hier pro-actief in te acteren.

Reputatie 7
Badge +17

@wjb Zoals ik het nu begrijp, zijn wij volledig afhankelijk van de oplospartij (MS). We kunnen er wat druk achter zetten, maar meer ook niet. Tussen ons (Forum) en de oplospartij zitten ook weer mannetjes die aan touwtjes trekken. Wij (Forum) hebben dus niet de regie in handen en zijn afhankelijk van onze collega's om dit aan te kaarten. Ik zal met Thomas overleggen hoe we dit het beste kunnen aanvliegen. Het duurt onderhand wel erg lang inderdaad. 

 

Reputatie 7

Wij (Forum) hebben dus niet de regie in handen en zijn afhankelijk van onze collega's om dit aan te kaarten.

Ik heb het ook niet over wij het forum maar over KPN. Uiteraard snap ik dat jullie het ook niet voor het zeggen hebben maar jullie vertegenwoordigen ons wel binnen KPN en de enige manier voor ons om met de verantwoordelijken te kunnen communiceren is via jullie.

Nu kan het best zijn dat de "oplospartij" een derde is (Microsoft in dit geval) maar ik verwacht wel van KPN dat zij er alles aan zal doen om de "oplospartij" aan te sporen hier snel actie op te ondernemen.

Het is echt een uitermate vervelende situatie die mijns inziens al lang verholpen had moeten zijn. Zelf bewandel ik nog eenvoudig een alternatief pad door een mailtje via webmail te versturen maar als je hoogbejaarde ouders al lange tijd de outlook app gebruiken dan wordt het best lastig om ze ineens een ander mailprogramma aan te leren. Vooral ook vanwege in outlook gedeelde agenda's.

Reputatie 7

Ik heb zojuist een bericht gehad van één van de mail experts bij KPN en wat blijkt. :confounded:

Door het weglaten van de poortnummers bij de imap en smtp server instellingen lukt het wel om mails te versturen.

Standaard wordt bij het in Outlook configureren van een IMAP account voor KPN de imap server gevuld met imap.kpnmail.nl:993 en de smtp server met smtp.kpnmail.nl:587. Door voor geavanceerde instellingen te kiezen kan je deze poortnummers verwijderen en dan lijkt alles wel te werken. Ik hoop wel dat KPN en Microsoft er samen voor zullen zorgen dat ook bij de standaard procedure voor het configureren van een KPN mail account in Outlook deze poortnummers niet meer ingevuld zullen worden. Dat zal een hoop vraagtekens schelen.

Wellicht rare vraag:

Moet je dan het kpn  account opnieuw installeren in de outlook app? Hij staat er nu nml al in, maar kan geen geavanceerde instellingen vinden in de app.