Skip to main content
Vraag

Verzenden van zakelijk mailaccount lukt niet, ontvangen wel

  • 29 maart 2023
  • 5 reacties
  • 9 keer bekeken

Cindy Biz
Nieuwkomer

Ik hoop dat dit me ook helpt om mijn gekoppelde zakelijk email accounts weer gewoon te kunnen beantwoorden. Ontvangen doe ik wel.

Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Je moet uiteraard het wachtwoord invullen bij de SMTP-server. Maar ik heb geen idee wat deze is. Je kan ook niet aanklikken ‘wachtwoord vergeten’, dus nu weet ik niet hoe ik daar aan kom. Iemand een idee?

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 29 maart 2023

Hallo @Cindy Biz 

 

Je hebt bij de SMTP server de SMTP server ingevuld van de provider van je zakelijke e-mailaccounts?

Je kan dan instellen dat voor uitgaande mail dezelfde inlog gegevens worden gebruikt als voor de inkomende mail:

 


Cindy Biz
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 29 maart 2023

Dank je @GeSp

Ik probeer via de gmail account, waaraan ik mijn zakelijke emailadressen aan gekoppeld heb, onderstaande in te vullen. Mijn hoofd gmail account functioneert gewoon, maar diegene die ik eraan gekoppeld heb kan ik niet meer versturen, wel ontvangen. Voorheen kon dat wel, hoewel dat al een tijdje geleden is. Het is nu heel omslachtig en ook niet professioneel om het via een andere account te reageren. 

Ik kan dus wel switchen SSL en TLS en zo, maar heb daar dus een wachtwoord voor nodig. Wellicht ooit aangemaakt, maar geen idee. En ik weet dus ook niet hoe ik aan een nieuw wachtwoord kan komen, want die optie staat er niet bij. 

 


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 29 maart 2023

Je plaatste dit onder een Outlook topic, maar je gebruikt dus Google mail.

Bij de SMTP server heb je nu smtp.be...ie.nl (je domein staat nog in de afbeelding) ingevuld?

Meestal moet je bij gebruikersnaam je volledige email adres invullen en bij wachtwoord het wachtwoord wat je ook voor je inkomende mail gebruikt.

 

Als dat niet werkt kan je ook nog poort 587 en TLS proberen.


Cindy Biz
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 29 maart 2023

Oeps… voor mij is het echt abracadabra. Ben hier al uren mee bezig om dit uit te zoeken, en dacht het hier gevonden te hebben. SMTP server en gebruikersnaam staan al automatisch ingevuld. Mijn gebruikelijke wachtwoord van mijn mail pakt hij hier niet helaas. 

Nu staat hij dus ingesteld op TLS 587 en daarmee doet hij het niet. Ik wou de bovenstaande tips dus gebruiken om te kijken of het zou helpen als het over zou zetten naar SSL 465.


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 29 maart 2023

Wat je daar dan zou moeten invullen kan je het beste bij de mailprovider van je domein navragen, misschien moet je een andere gebruikersnaam en/of wachtwoord gebruiken voor het verzenden van mail.