Beantwoord

Wachtwoord wijzigen van Planet e-mailadres

  • 23 April 2020
  • 21 reacties
  • 781 keer bekeken

Beste, Ook ik wil mijn planet mail wachtwoord wijzigen maar zou niet weten waar dat te doen (is niet gekoppeld met mijn kpn). Wat kan ik doen?

Admin: Reacties afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 23 April 2020, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7

Weet je bij welk @kpnmail.nl account dit @planet.nl adres als alias vastgelegd is?

Dat kan je zien op https://email.kpn.com.

Je moet dan het wachtwoord van dan @kpnmail.nl account wijzigen.

Ik heb dat gevonden. Ik kan volgens mij alleen het wachtwoord van m'n KPN mail adres wijzigen en de andere lijken daaraan gekoppeld. Betekent dat dat m'n oude planet.nl wachtwoord dus niet meer geldig is en inmiddels vervangen door m'n KPN mail wachtwoord? Heeft te maken met een mail waarin wat bitcoins geëist worden :-) omdat men m'n heel oude planet.nl wachtwoord kent. Die was verre van sterk maar dat kende je in die tijd nog niet :-( 

Reputatie 7

Het wachtwoord van een alias is altijd gelijk aan het wachtwoord van het bovenliggende emailaccount. Als je dus het wachtwoord van het bovenliggende emailaccount wijzigt dan is dat wachtwoord ook direct geldig voor alle gekoppelde aliassen.

Top! Dan hoef ik iig voor dat planet mail adres niets meer te doen. Ze hebben mijn oude zwakke wachtwoord maar dat geeft dan niets ;-)

 

Thanks!

Hoi @Wim 1959 . Ik zie dat alles al netjes is uitgelegd door @wjb . 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Exuses als dit bericht voor een tweede keer verschijnt maar ik zie mijn eerste reactie niet terug….

Ik kamp met hetzelfde probleem. Een email-only abonnement met een @planet.nl adres. Wil het wachtwoord wijzigen maar dit emailadres is (nog) niet gekoppeld aan mijn kpnmail.nl hoofdemail wat ik heb bij KPN in mijn complete pakket (email, inter, TV). Hoe krijg ik het planet.nl emailadres gekoppeld zodat ik het wachtwoord kan wijzigen?

@Planetmail : ik heb een eigen topic voor je aangemaakt. Er heeft ook al iemand gereageerd: https://forum.kpn.com/e-mail-10/planet-e-mail-adres-koppelen-511870

Mocht de hulp van een moderator nodig zijn, kan dat nog enkele dagen duren. We hebben achterstand en handelen alles op orde van binnenkomst af.

(mocht er haast bij zijn, bel dan met 0800 0402 → inspreken “Ik wil een medewerker spreken” )

Beste, Ook ik wil mijn planet mail wachtwoord wijzigen maar zou niet weten waar dat te doen (is niet gekoppeld met mijn kpn). Wat kan ik doen?

Admin: Reacties afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

Goh, wil je dat wijzigen, Voor mij is dat net of je een Ferrari voor een Fiat wilt inwisselen. Ze ruilen het nooit meer terug. 

Een Planet email adres geeft 2 dingen aan:

  1. Je bent een Internetter van het eerste uur;
  2. Je bent niet meer piep. :joy:
Reputatie 7

Goh, wil je dat wijzigen, Voor mij is dat net of je een Ferrari voor een Fiat wilt inwisselen. Ze ruilen het nooit meer terug. 

Een Planet email adres geeft 2 dingen aan:

  1. Je bent een Internetter van het eerste uur;
  2. Je bent niet meer piep. :joy:

@CorL, Wat wil je hiermee zeggen?

Goh, wil je dat wijzigen, Voor mij is dat net of je een Ferrari voor een Fiat wilt inwisselen. Ze ruilen het nooit meer terug. 

Een Planet email adres geeft 2 dingen aan:

  1. Je bent een Internetter van het eerste uur;
  2. Je bent niet meer piep. :joy:

@CorL, Wat wil je hiermee zeggen?

Ik wist dat jij zou reageren. Maar gewoon precies wat er staat. 

Zakelijk kan dat wel eens onhandig zijn. :joy::rofl::joy: . Het is natuurlijk mijn mening, Jij mag er heel anders over denken. (Ik schreef voor mij

Reputatie 7

Goh, wil je dat wijzigen, Voor mij is dat net of je een Ferrari voor een Fiat wilt inwisselen. Ze ruilen het nooit meer terug. 

Een Planet email adres geeft 2 dingen aan:

  1. Je bent een Internetter van het eerste uur;
  2. Je bent niet meer piep. :joy:

@CorL, Wat wil je hiermee zeggen?

Ik wist dat jij zou reageren. Maar gewoon precies wat er staat. 

Zakelijk kan dat wel eens onhandig zijn. :joy::rofl::joy: . Het is natuurlijk mijn mening, Jij mag er heel anders over denken. 

Ik snap echt niet wat je nu wil vertellen met jouw opmerking?

Wat is nu bijvoorbeeld die Ferrari en wat is die Fiat?

En wat wordt er volgens jou dan ingewisseld?

Weet je overigens dat iedere KPN abonnee een @planet.nl alias kan aanmaken, ook als hij/zij gisteren abonnee is geworden.

En last but not least, wat bedoel je met "Je bent niet meer zo piep. :joy: " en ben je je ervan bewust dat deze opmerking ondanks de smiley weleens verkeerd zou kunnen vallen?

Dank voor jullie betrokken reacties! Het is niet dat ik mijn @planet.nl emailadres wil “inwisselen”, ik wil graag alleen het huidige wachtwoord daarvan veranderen. Dit kan blijkbaar alleen als het wordt gekoppeld aan het "hoofdemailadres”wat ik weer automatisch heb gekregen bij mijn KPN Compleet (Alles-in-een) pakket.

Ik blijf zeg maar in mijn oldtimer rijden met de techniek van een moderne auto. Ik ben niet meer piep maar ga graag met mijn tijd mee :wink: .

 

Dank voor jullie betrokken reacties! Het is niet dat ik mijn @planet.nl emailadres wil “inwisselen”, ik wil graag alleen het huidige wachtwoord daarvan veranderen. Dit kan blijkbaar alleen als het wordt gekoppeld aan het "hoofdemailadres”wat ik weer automatisch heb gekregen bij mijn KPN Compleet (Alles-in-een) pakket.

Ik blijf zeg maar in mijn oldtimer rijden met de techniek van een moderne auto. Ik ben niet meer piep maar ga graag met mijn tijd mee :wink: .

 

Om dit te doen moeten je producten zijn gekoppeld via  Mijn.KPN.com.

https://www.kpn.com/service/mijnkpn/uitleg.htm#:~:text=Gebruik%20je%20e-mailadres%20als,je%20wilt%20koppelen%20aan%20MijnKPN.

Hierna kan je via het al vermelde https://email.kpn.com er mee doen wat je wilt. 

@CorL ,

Helaas, ook op die manier kom ik er niet uit. Wat ik inmiddels wel weet is dat het xxxxx@planet.nl-emailadres een alias is van mijn oorspronkelijke xxxxx@wxs.nl emailadres. Volgens mij maakt dat voor de procedure verder niet uit, omdat ik niet kan vinden hoe deze "gekoppeld”kan worden aan Mijn KPN ID.

Om het nog maar eens samen te vatten: mijn oude emailadres xxxxxx@wxs.nl; nu in gebruik door mij onder alias xxxxx@planet.nl (onder een email-only abonnement van €3,56 per maand) wil ik graag onder mijn Mijn KPN-email adres xxxxx@kpnmail (als alias) hebben. Ik krijg nu (bijna) al mijn email gestuurd naar het emailadres xxxxx@planet.nl en wil dat ook graag zo houden. Als dit niet kan dan moet ik al mijn contacten dus blijkbaar een ander emailadres gaan communiceren ? (xxxxx@kpnmail.nl??).

 

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken tot zover:pray_tone1: .

Reputatie 7

Je zult jouw @planet.nl alias moeten ontkoppelen van het @wxs.nl account zodat je hem daarna kunt koppelen aan jouw @kpnmail.nl account.

Let op, als je hem ontkoppelt dan gaat het adres voor 3 maanden in quarantaine en daarna kan hij pas hergebruikt worden.

Een KPN medewerker kan zo'n quarantaine opheffen zodat je hem direct weer kunt koppelen.

Het is dus belangrijk dat je het verplaatsen van jouw @planet.nl alias in nauw overleg met een KPN moderator of klantenservice doet.

Een ander punt is dat de huidige mails op die alias niet mee zullen verhuizen dus let op dat je geen belangrijke mails kwijt raakt.

Ik heb nooit wxs gehad, maar als ik deze procedure doe, zie ik automatisch aangemaakte xxxxx@wxs.nl emailadressen. 

Maar is je aanlognaam van dit forum jouw planet.nl email adres? Maak er anders daarvan dan eerst een van door eerst uit te loggen en er een extra te maken. 

Ik dacht zelfs dat je dan meteen kon koppelen en probeer de procedure dan opnieuw. 

@wjb ,

Dank! Betekent: “ Een ander punt is dat de huidige mails op die alias niet mee zullen verhuizen dus let op dat je geen belangrijke mails kwijt raakt.”, dat die mails wel beschikbaar blijven onder het oorspronkelijke xxxxx@wxs.nl emailadres/account? Geen idee hoe ik die dan nog kan benaderen/waar die mailbox dan blijft als de alias xxxxx@planet.nl is ontkoppelt van mijn oorspronkelijke xxxxx@wxs.nl emailaccount.

 

@CorL , ik gebruik xxxxx@planet.nl al in combinatie met MijnKPN.

 

Ik zal morgen proberen contact te leggen met een KPN moderator / Klantenservice. Dat lijkt me inderdaad het beste.

Reputatie 7

 

Betekent: “ Een ander punt is dat de huidige mails op die alias niet mee zullen verhuizen dus let op dat je geen belangrijke mails kwijt raakt.”, dat die mails wel beschikbaar blijven onder het oorspronkelijke xxxxx@wxs.nl emailadres/account?

Zolang die niet opgeheven wordt en het @planet.nl adres inderdaad een alias is van dat @wxs.nl account klopt dat inderdaad.

Om te kijken of dat zo is zou je met dat @wxs.nl account moeten inloggen in webmail met hetzelfde wachtwoord. Als dat lukt en je ziet dezelfde mails als bij dat @planet.nl adres dan weet dat je naar dezelfde mailbox kijkt.

@wjb ,

Wauw! Klopt helemaal. Ik heb net proberen in te loggen met mijn oude xxxxx@wxs.nl inloggegevens bij kpnwebmail en dat lukte, waar ik dus nu mijn alias xxxxx@planet.nl gebruik. Nu nog mijn alias zien los te koppelen van wxs.nl en verbinden aan kpnmail.nl.

Reputatie 7

Nu nog mijn alias zien los te koppelen van wxs.nl en verbinden aan kpnmail.nl.

Kan je met dat @wxs.nl account ook inloggen op https://email.kpn.com?

Ik verwacht van niet en dan zal je dus contact op moeten nemen met klantenservice om het loskoppelen te regelen. Zorg er voor dat ze jouw @planet.nl alias ook direct uit quarantaine halen.

Reputatie 7
Badge +10

@Planetmail :

Je hebt nu 2 email accounts. Eentje bij planet/wxs en eentje bij de KPN. Gewoon alles laten zoals het nu is. Alleen de medewerkers van de KPN zijn in staat om jouw planet / wxs emailadres aan jouw KPN account (met TV, internet, etc) “vast te plakken"). Je moet - jammer maar helaas - nog even wachten voordat je aan de beurt bent.

Vul alvast jouw profiel hier op het forum zo volledig mogelijk in. Zet bij de opmerkingen (die kunnen alleen jij en de mensen van de KPN zien) ook jouw klantnummer en accountnaam. Alles waarmee jij de mensen van KPN helpt om jouw gegevens zo snel mogelijk te kunnen vinden in hun administratie.