Vraag

Aantal zichtbare mails aanpassen in Webmail

  • 7 May 2024
  • 26 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik kan maximaal 20 mails/berichten in mijn webmail-mailbox (dus niet thuis op de laptop, maar online) zien. Zowel in de categorie "Nieuwsbrieven” als in “algemeen”.  Ze komen ook niet tevoorschijn als ik het via de zoekfunctie probeer. De mailbox is bij lange na niet vol (175 mb van 15 GB gebruikt). Hoe kan ik dit aanpassen?


26 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Hanneke Elisabeth 

 

Als je maar 175MB gebruikt dan lijkt het er op dat de mail op de laptop via POP wordt opgehaald, klopt het dat je op je laptop POP gebruikt voor het ophalen van mail?

Bij POP blijft mail alleen op de server staan als je dat instelt, standaard is meestal 14 dagen.

Als je ook via webmail alle mails wilt kunnen bekijken dan moet je instellen dat de mail op de server moet blijven staan of overgaan naar IMAP.
Als je over wilt gaan naar IMAP zal je eerst je mail veilig moeten stellen op je laptop voordat je het POP account verwijderd.

Welk mailprogramma gebruik je op de laptop?

 

Zie ook deze pagina voor meer informatie: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Hoi GeSp, dank voor je bericht.

Op de laptop wordt er inderdaad gebruik gemaakt van de POP server, maar daar komt alles binnen en kan ik dus mails van jaren terug bekijken.  Geen problemen daar dus. 

Het probleem zit ‘m in het bekijken van de mail in de online omgeving (webmail van KPN), daar kan ik altijd max. 20 mails in beide mailboxen zien, maakt niet uit hoeveel er binnen komt .  

Eigenlijk al jaren heel erg vervelend, heb al eerder gezocht naar een oplossing, maar niets gevonden!!!

Reputatie 7
Badge +24

Als u mail ophaalt via POP3, dan word automatisch de mail van de server verwijderd. Althans, dat is meestal de standaard instelling van het emailprogramma. U kunt bij de instellingen in het emailprogramma aanpassen dat er niets van de server verwijderd moet worden. Welke emailprogramma gebruikt u?

Hoi Nick83, dank voor je bericht!

ik gebruik op de laptop het mailprogramma van Apple, maar het gaat niet om de mail op de laptop, die komen allemaal binnen en blijven ook staan. In de online omgeving, (webmail), blijven er per mailbox (standaard en nieuwbrieven) maar max 20 mails staan. De online omgeving maakt gen gebruik van een popserver  toch?

Reputatie 7
Badge +18

Hoi Hanneke Elisabeth,

 

Het gaat erom hoe je mailprogramma op de laptop staat ingesteld, als die na het ophalen bijvoorbeeld alle mails van 2 weken of ouder verwijderd van de mailserver dan zal je ze dus niet meer in de webmail kunnen zien omdat die mails dan niet meer in jouw mailbox op de KPN mailserver staan.

Wel raar dat je altijd maar 20 mails ziet, je kan niet naar beneden scrollen om er meer te zien?

 

Heb je wel eens in webmail gekeken via een andere PC of browser, zie je er dan ook maar 20?

Hoi GeSp,

op de laptop blijven alle mails (van jaren terug) staan, dus ik verwacht dat dat op de online omgeving ook zo is. Ik kan inderdaad niet naar beneden scrollen (en heb dat zowel via de muis al met pijl naar beneden geprobeerd). Heb de online omgeving al op meerdere computers  (windows, mac, laptop, desktop) geprobeerd, maakt geen verschil. Ook logisch natuurlijk, juist de online omgeving zal er altijd hetzelfde uitzien.

Overigens staan er wel meer mail s (op dit moment 365, dus ook niet heel veel) in de prullenbak, daarin kan ik wel scrollen. Het is een raadsel.

Wel erg vervelend, denk dat ik mijn kan kpn-mail op ga zeggen. Heb de mail steeds vaker juist in de online omgeving nodig en dit is echt onwerkbaar.

Reputatie 7
Badge +11

Je kunt je mailaccount niet opzeggen, dat is een onderdeel van het thuis pakket, je kunt hoogstens besluiten het pakket niet meer te gebruiken @Hanneke Elisabeth 

@N.N. : jammer, misschien kpn er helemaal uitgooien! 

Ben er echt wel klaar mee. Stuur nu mails door van de laptop naar mijn werkmail om toch mij n “ oude” (tussen aanhalingstekens, want je hebt heel snel meer dan 20 mails mails in je mailbox zitten) in te zien….😐

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi GeSp,

op de laptop blijven alle mails (van jaren terug) staan, dus ik verwacht dat dat op de online omgeving ook zo is. Ik kan inderdaad niet naar beneden scrollen (en heb dat zowel via de muis al met pijl naar beneden geprobeerd). Heb de online omgeving al op meerdere computers  (windows, mac, laptop, desktop) geprobeerd, maakt geen verschil. Ook logisch natuurlijk, juist de online omgeving zal er altijd hetzelfde uitzien.

Overigens staan er wel meer mail s (op dit moment 365, dus ook niet heel veel) in de prullenbak, daarin kan ik wel scrollen. Het is een raadsel.

Wel erg vervelend, denk dat ik mijn kan kpn-mail op ga zeggen. Heb de mail steeds vaker juist in de online omgeving nodig en dit is echt onwerkbaar.

 

misschien wordt het zo duidelijk, je stel je hebt een gewone ouderwetse brievenbus, als je daar de post uit haalt zit er geen post meer in, wat er nu waarschijnlijk gebeurt je laptop haalt de post uit de brievenbus ( de online omgeving)  en dan zit die er dus geen post meer in de online omgeving.

 

ja ik weet al blijven een paar mails in staan, maar dat komt omdat een laptop een slim truckje  kent om alleen oude post weg te gooien, van de nieuwe maakt die een kopietje zodat ie alles heeft. 

 

 

Hoi Retep,

dat is toch vreemd?  Ik check de mail op de laptop dagelijks via mailprogramma (het wordt ingeladen via de popserver). Daar blijft dus alles staan (totdat ik het natuurlijk in de prullenmand gooi en die daadwerkelijk leeg).

Als ik daarna de webmail check, komt dezelfde mail wel daarop binnen (overigens ook de mails die ik op de laptop direct bij binnenkomst heb verwijderd….), maar dan worden alleen de laatste 20 mails getoond. Waardoor ik dus niets terug kan zoeken. 

Loop hier al jaren tegenaan en dacht, gooi het hier in het forum, maar kennelijk is hier dus geen oplossing voor!

Reputatie 5
Badge +3

die is er wel, je moet de instellingen op je laptop veranderen zodat die geen mails gaat weg gooien

 

 

Reputatie 7
Badge +24

dat is toch vreemd?  

Nee, dat is niet vreemd. Gewoon instellingen aanpassen in uw emailprogramma.

@retep_ : heb nog een keer de pop server instellingen gecontroleerd (deze tip had ik eerder gevonden) en die staan op : verwijderen van de server na 1 week (keuzemogelijkheden zijn: onmiddellijk, na 1 week, na 1 maand of bij verplaatsen uit inkomend.) Dus dat moet veilig zijn.

 

Fijn trouwens dat zoveel mensen zo snel reageren en willen helpen! 😀

@Nick83 :  de pop server instellingen staan op: verwijderen van de server na 1 week (keuzemogelijkheden zijn: onmiddellijk, na 1 week, na 1 maand of bij verplaatsen uit inkomend.) Dat is toch ok?

Reputatie 7
Badge +18

@Hanneke Elisabeth Daarmee worden ze verwijderd na 1 week, je moet die instelling op bij verplaatsen uit inkomend zetten, dat is hier de beste optie.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 :  de pop server instellingen staan op: verwijderen van de server na 1 week

Als u op de webmail alles wilt zien, dan zou er helemaal niets verwijderd moeten worden. Kunt u geen vinkje weghalen? Ik heb zelf ook al zitten en kwam dit tegen:

Heeft u dit ook? Misschien in het Nederlands? 

Reputatie 7
Badge +9

Mijn advies is om alle e-mails die je nu op de laptop hebt staan veilig te stellen in een andere map in je mailprogramma. Maak desnoods een harde backup.

Maak vervolgens een IMAP verbinding aan op je computer. Dit zorgt ervoor dat alle e-mails die op de mail server van KPN staan, synchroon lopen met de computer:

Verwijder je er eentje in je webmail, dan verdwijnt hij direct ook op je computer. Stuur je op je computer een e-mail, dan verschijnt hij ook in de webmail bij 'sent mails'

Nu zal je zien dat je weinig mails ziet die gesynchroniseerd, en dus kan je al jouw e-mails die je veilig hebt gesteld, weer terugplaatsen zodat ze weer op de mail server van KPN staan, en dus ook in je Webmail staan.

Tipje: Mocht je de overstap naar IMAP maken, wijzig dan ook even het wachtwoord van je mail account. Zo voorkom je dat een ander apparaat van jou (bijvoorbeeld je tablet of smartphone) de e-mails via POP weer uit je mailbox haalt.

De reden dat je dus weinig mails ziet ligt bij een instelling aan jouw kant, en dus zeker niet bij KPN. 

  

Uit dit onderwerp :

De emails op het apparaat met pop kun je weer op de server zetten zodat ze weer op elk apparaat beschikbaar zijn.

 

De reden dat je dus weinig mails ziet ligt bij een instelling aan jouw kant, en dus zeker niet bij KPN. 

Inderdaad :

Helaas is het zo dat de standaard instelling bij POP ( bij de meeste programma’s, alle  ? ) zo is dat de email na binnenhalen wordt verwijderd van de server, maar dat kan zeker anders ingesteld worden.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Hanneke Elisabeth 

Maak een EXTRA account aan in jouw emailprogramma dat met IMAP werkt en dat naar jouw emailadres wijst.

Zorg ervoor dat dat POP account geen email meer ophaalt van de KPN emailserver. Verwijder dat POP account voorlopig nog niet. Je kunt ook de emails die bij dat POP account staan terugzetten op de KPN emailserver. Indien gewenst kan ik uitleggen hoe je dat kunt doen.

Reputatie 7
Badge +9

@Hanneke Elisabeth

Maak een EXTRA account aan in jouw emailprogramma dat met IMAP werkt en dat naar jouw emailadres wijst.

Tijdens een migratie van POP naar IMAP wou ik dit ook doen, maar van mijn mail-programma mocht ik geen account voor een IMAP-verbinding aanmaken omdat het mailadres al gebruikt werd voor een POP-verbinding.

De enige oplossing was om (in outlook) een aparte mailbox (lees: interne mail-container, geen KPN- mailaccount)  aan te maken wat een *.pst was, en daar geen account aan te hangen, en de mails daarin te plaatsen. Daarna kon ik de POP-verbinding verwijderen, en een IMAP-verbinding aanmaken. Vervolgens moest ik alle mails weer overzetten.

POP → IMAP is zeker te doen, maar je moet wel een goede workflow hebben om te voorkomen dat je mails per ongeluk verwijderd. En als je twijfelt: Maak zeker goede extra backups!

Reputatie 7
Badge +10

@AriënC 

Maar in mijn emailprogramma kan dat wel.

@allen: heel erg bedankt! Ik ga er morgen induiken en maak sowieso eerst een back up!

Tijdens een migratie van POP naar IMAP wou ik dit ook doen, maar van mijn mail-programma mocht ik geen account voor een IMAP-verbinding aanmaken omdat het mailadres al gebruikt werd voor een POP-verbinding.

Dan zou je POP instelling kunnen hernoemen, die berichten zijn al binnen immers.

En dan verslepen van POP naar IMAP, niet alles in een keer, eerst eentje voor de test, met slepen weet je soms niet wat er gebeurd, verplaatsen of kopiëren.

eerst een back up!

Dat is altijd goed, maar dat is bij sommige email programma’s niet erg eenvoudig om te doen.

ik gebruik op de laptop het mailprogramma van Apple,

Dan haak ik zeker af :-/

Reputatie 7
Badge +10

@AriënC

Als je POP én IMAP in een emailprogramma gebruikt moet je inderdaad zeer goed opletten/nadenken wat je doet. 

@Hanneke Elisabeth

Je hebt al een backup en dat zijn de emails bij dat POP account. Je kunt ook dat POP account behouden als een permanente backup (naast het IMAP account). Dan moet je er voor zorgen dat dat POP account wel email ophaalt én een kopie van alle email op de KPN emailserver laat staan.

Kopieren emails van het POP account naar de KPN emailserver:

Nog een tip: zorg er regelmatig voor dat je veel emails verwijdert die ouder zijn dan bijv. 9  of 12 maanden en niet meer relevant zijn.

Reputatie 7
Badge +9

@AriënC

Als je POP én IMAP in een emailprogramma gebruikt moet je inderdaad zeer goed opletten/nadenken wat je doet. 

@Hanneke Elisabeth

Ja, daarom is mijn advies om het wachtwoord van de mailbox aan te passen. Een POP-verbinding komt er dan ook niet meer in.

Reageer