Beantwoord

Afdrukken lukt niet met Apple Mail, welke serverinstellingen heb ik nodig?

  • 21 March 2024
  • 24 reacties
  • 158 keer bekeken

Reputatie 2

Als ik een mailtje in Apple Mail wil afdrukken lukt dat niet en staat er: “af te drukken materiaal genereren in Mail”. Ligt dat aan de serveerinstellingen? Wat zijn de juiste serveerinstellingen? Heb een MacBook Air uit 2017 met besturingssysteem Moyave. Kan wel mail ontvangen en versturen.

icon

Beste antwoord door LuToLu 23 March 2024, 06:56

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik heb niet het idee dat hier instellingen vanuit KPN mee gemoeid zijn @Oscar Alexander 🤔

De KPN mailservers zorgen er voor dat je mail kont ophalen en mail kunt versturen, en dat lukt ook gewoon geef je aan. Daarom wil ik je aanraden om een kijkje te nemen op de supportpagina van Apple over emails afdrukken!

Reputatie 7
Badge +7

Kont?  

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Oscar Alexander 
Ik denk eerder dat je het in de instellingen van je printer moet zoeken.
Afdrukken kun je zo aanklikken in Apple-mail, maar natuurlijk moet je printer wel goed ingesteld zijn.

Of wil je het vanuit webmail printen?
Ik gebruik geen webmail, maar ik denk dat je de mail dan eerst op je mac moet downloaden  en dan kun je het printen.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Oscar Alexander,

Kijk eens of het volgende helpt:

Apple mail stuck on “Generating Content to Print”

En deze geeft iets meer uitleg:

Mail stuck on "Generating content to print"

Het is kennelijk een hardnekkig probleem wat er al een tijdje inzit.

Reputatie 7
Badge +21

Dit gelezen te hebben @LuToLu  vraag ik me af of  @Oscar Alexander wel de nieuwste upgrade van MacOS heeft, ik heb n.l. nergens last van met Sonoma 14.4

Reputatie 3
Badge +2

@huistijger wat ik zo lees is dat @Oscar Alexander niet de nieuwste versie heeft maar macOS Mojave op een MacBook uit 2017.

En of de MacBook zich nog laat bijwerken naar de nieuwste versie durf ik zo niet te zeggen. Het kunnen upgraden houdt op een gegeven moment op en zal je een nieuwe computer moeten kopen.

Ja, dit is het probleem, ga het vandaag meteen proberen!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Oscar Alexander ,

Hier geen problemen met een Mac uit 2014 met Big Sur. Ik gebruik ook het Mail-programma van Apple. 
 

Maar kun je er niet bv een PDF-bestand van maken en dan dat printen vanuit je documenten? 

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt inderdaad @LuToLu , maar je kunt het Apple OS wel heel lang upgraden.
Lukt het niet om Mojave te upgraden @Oscar Alexander (of @Oscar123  wat dezelfde persoon is geloof ik), dan kun je altijd nog proberen om Safari te upgraden.

Reputatie 7
Badge +28

@huistijger wat ik zo lees is dat @Oscar Alexander niet de nieuwste versie heeft maar macOS Mojave op een MacBook uit 2017.

En of de MacBook zich nog laat bijwerken naar de nieuwste versie durf ik zo niet te zeggen. Het kunnen upgraden houdt op een gegeven moment op en zal je een nieuwe computer moeten kopen.

Mijn Mac wordt al drie jaar niet meer geüpdatet, los van veiligheidsupdates. 
 

Natuurlijk kan ik een nieuwe Mac kopen, maar die kost wel minimaal 1619 Euro. Terwijl mijn huidige Mac het op zich nog gewoon doet. (wordt wel steeds trager.) 

Reputatie 7
Badge +21

Kun je hem niet verkopen aan Sobby@Noordzee ?
Die geeft goede prijzen.
Scheelt weer een slok op een borrel… uh nieuwe MAC 😜

Reputatie 7
Badge +9

Mojave kan probleemlos naar Ventura geupdated worden, maar Venture is 64bit only, sommige oude 32bit programma's zullen niet meer werken.

Reputatie 7
Badge +21

Mojave kan probleemlos naar Ventura geupdated worden, maar Venture is 64bit only, sommige oude 32bit programma's zullen niet meer werken.

Dat hang van het bouwjaar van zijn Mac af als het een laat bouwjaar is wel.

En nu wil ik koffie.

Reputatie 7
Badge +9

@huistijger MacBook Air (13-inch, 2017) is officieel naar Monterey upgradebaar, maar via OpenCore Legacy Patcher kan ie toch naar Venture geupgraded woden.

Het punt is dat dit probleem zich alleen voordoet in Apple Mail. Printen vanuit Safari e.d. gaat prima!

Hmm, ik heb niet het idee dat hier instellingen vanuit KPN mee gemoeid zijn @Oscar Alexander 🤔

De KPN mailservers zorgen er voor dat je mail kont ophalen en mail kunt versturen, en dat lukt ook gewoon geef je aan. Daarom wil ik je aanraden om een kijkje te nemen op de supportpagina van Apple over emails afdrukken!

Waarschijnlijk heeft u gelijk. Maar ik heb ook geprobeerd om de Mailinstellingen te veranderen van het huidige POP naar IMAP, maar dat lukt niet. 

Hmm, ik heb niet het idee dat hier instellingen vanuit KPN mee gemoeid zijn @Oscar Alexander 🤔

De KPN mailservers zorgen er voor dat je mail kont ophalen en mail kunt versturen, en dat lukt ook gewoon geef je aan. Daarom wil ik je aanraden om een kijkje te nemen op de supportpagina van Apple over emails afdrukken!

Waarschijnlijk heeft u gelijk. Maar ik heb ook geprobeerd om de Mailinstellingen te veranderen van het huidige POP naar IMAP, maar dat lukt niet. 

Dan maak je eerst het IMAP-account aan en verwijder daarna het POP-account @Oscar123 .

Een bestaand account wijzigen naar een ander protocol werkt niet.

 

Reputatie 3
Badge +2

Wel oppassen bij het verwijderen van de POP account @Oscar Alexander @Oscar123. Als er niet iets ingesteld staat als 'Een kopie van berichten op de server achterlaten' ben je na het verwijderen van de POP account alle mail kwijt. Ik zou sowieso ook  extra nakijken in de webmail of je daar alle oude mail ziet staan voordat je de account verwijderd. 

Ik heb OS Montery 10.15. Heb inmiddels contact gehad met Apple Support. Kreeg daar het advies om in de veilige ,modus op te starten, wat ook niet hielp. 

Nogmaals: het probleem is goed gedefinieerd door LuToLu. Als ik een printje met afbeeldingen wil afdrukken krijg ik het volgende te zien: Generating content to print. Verder gebeurt er niets. Printen van tekstmails gaat wel goed evenals print screens in Safari. 

Bij Montery kun je bij weergave niet externe inhoud in berichten laden uitschakelen.

 

Op de een of andere manier lijkt Apple mail niet in staat afbeeldingen correct af te drukken die vanaf een externe server zijn geladen.

Wie helpt mij echt?

Bestaat er geen forum voor Apple gebruikers @Oscar123 ?

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Oscar123,

Je kunt eens kijken naar deze andere link: 

Mail stuck on "Generating content to print"

De instelling zou verplaatst zijn naar Mail -> Settings -> Privacy tab.

En misschien geeft deze site wat extra uitleg hierover:

"Load Remote Content" button missing

Is een iets andere benadering maar zet je hopelijk in de juiste richting.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat je er na de tips hier wat mee op bent geschoten @Oscar123! Mocht het toch nog steeds niet lukken dan wil ik je aanraden om contact te zoeken met Apple, aangezien het een Apple functie is waar je nu problemen mee ervaart. 

Natuurlijk heb ik ook al contact opgenomen met Apple Support, maar ook zij konden na eindeloos chatten geen oplossing bieden helaas. Er is nog een particuliere tip die ik nog moet uitproberen namelijk: geen printerdriver e.d. installeren vanuit de website van Epson, maar uitsluitend de Apple software  van het besturingssysteem gebruiken. In mijn geval Mojave.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, hopelijk gaat die tip tot de oplossing leiden!

Reageer