Beantwoord

Behoud e-mailadressen bij automatische overgang van Telfort naar KPN

  • 31 July 2020
  • 40 reacties
  • 901 keer bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Hicketo1. Ik zie dat @Willy22 en @JanD je al van zeer uitgebreide informatie hebben voorzien. :thumbsup_tone2: Zijn er op dit moment nog onduidelijkheden? Of werkt alles zoals het hoort? 

Reputatie 7
Badge +10

@Natasja :

@Hicketo1 heeft gezegd dat hij hier een reactie zal plaatsen op het moment dat er nieuwe ontwikkelingen zijn in dit deze kwestie. Ik neem aan dat het nog wel even duurt voordat dit “omzettingprobleem” is opgelost en @Hicketo1 het nieuwe systeem kan gebruiken. Het is helaas een kwestie van afwachten.

@Natasja , @JanD , @Willy22 ,

Goedenavond,

Even een update:

De laastste dagen leek het alsof er e.e.a. aan het veranderen was. Vanaf een aantal accounts was het niet meer mogelijk om mail te versturen. De applicatie gaf nl. op een gegeven moment aan dat de aanmeldgegevens niet juist waren. Ik heb van deze accounts de ingestelde gebruikersnaam gewijzijgd in het e-mailadres (@xmsnet.nl) van de betreffende account. Het wachtwoord hoefde blijkbaar niet te worden aangepast. Na deze aanpassing leek het weer goed te werken.

NB. Inkomende mail blijft (vooralsnog) wel gewoon binnenkomen.

Wordt vervolgd.

Groeten.

 

Reputatie 6
Badge +9

@Natasja , @JanD , @Willy22 ,

Goedenavond,

Even een update:

De laastste dagen leek het alsof er e.e.a. aan het veranderen was. Vanaf een aantal accounts was het niet meer mogelijk om mail te versturen. De applicatie gaf nl. op een gegeven moment aan dat de aanmeldgegevens niet juist waren. Ik heb van deze accounts de ingestelde gebruikersnaam gewijzijgd in het e-mailadres (@xmsnet.nl) van de betreffende account. Het wachtwoord hoefde blijkbaar niet te worden aangepast. Na deze aanpassing leek het weer goed te werken.

NB. Inkomende mail blijft (vooralsnog) wel gewoon binnenkomen.

Wordt vervolgd.

Groeten.

 

Hallo @Hicketo. Bedankt voor het delen van je bevindingen. Als ik het goed begrijp heb je de gebruikersnaam aangepast. Die zou gewijzigd moeten zijn naar je e-mailadres. Mocht je het prettig vinden dat er nog iemand aan de Telfort-zijde achter de schermen kijkt voor je, dan raad ik je aan om te reageren in het algemene topic over de vernieuwing van Telfort e-mail.

Reputatie 7
Badge +10

@Natasja :

Zie deze informatie op het Telfort forum:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112?postid=743303#post743303

Reputatie 7
Badge +10

De problemen zouden nu voorbij moeten. Alles is kennelijk nu overgezet. Moderator “Japser _ Telfort” wist meer over de migratie.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112?postid=743314#post743314

Reputatie 6
Badge +9

Klopt, @Willy22. Dank voor je aanvulling. :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +10

@Hicketo1​​​​     @Natasja   @JanD 

De volgende informatie (zie weblink hieronder) is ook nog van belang. Hier wordt heel duidelijk gezegd dat de migratie / het “overzetten” van Telfort naar KPN geleidelijk zal gebeuren. Moderator “Alexandra_Telfort” gebruikt de woorden “een paar maanden".

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-88194

Hallo @Willy22 , ik weet alleen nog niet wat die link (overgang TFT thuis naar KPN) met de aanpassing van de webmail te maken heeft, zijn 2 totaal verschillende dingen die voor TFT/KPN intern van belang zijn maar voor de klant blijven het echt 2 verschillende dingen en staan voor de klant totaal los van elkaar.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@JanD :

Zie mijn laatste antwoord hier:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

@JanD :

Zie mijn laatste antwoord hier:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

Hallo @Willy22 , zie mijn laatste antwoord ook in die link.

Ik reageer hier niet meer op is zinloos, er worden 3 dingen door elkaar gehaald binnen een topic waar het maar over 1 ding gaat, wijziging gebruikersnaam om in te kunnen loggen binnen de webmail bij Telfort.

 

Reputatie 6
Badge +9

@Willy22, @JanD, ik zie dat we hierover zowel op het KPN Forum als het Telfort Forum met elkaar in gesprek zijn. En dat een en ander ook door elkaar begint te lopen. Als jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben aangaande de vernieuwingen op het Telfort e-mailplatform, dan wil ik jullie vragen om die in het topic op het Telfort Forum te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +10

@Natasja :

Sorry. De discussie is inderdaad een beetje uit de hand gelopen. Maar dat komt ook mede doordat klanten die nog officieel onder Telfort vallen hier op het KPN forum hun vragen stellen.

Reputatie 6
Badge +9

@Natasja :

Sorry. De discussie is inderdaad een beetje uit de hand gelopen. Maar dat komt ook mede doordat klanten die nog officieel onder Telfort vallen hier op het KPN forum hun vragen stellen.


Geen zorgen! :slight_smile: Snap dat dat ook niet helpt voor het bewaren van het overzicht, @Willy22

Reputatie 7
Badge +10

@Natasja :

In dat opzicht wordt het allemaal een fors stuk simpeler als Telfort in KPN is opgegaan.

@Hicketo1 :

Vraagje: Heb je al bij de webmail ingelogd (met de nieuwe gebruikersnaam + wacthwoord) ? Zie je daar dan de oude webmail (met 1 GB aan opslagruimte) of de nieuwe webmail (met 15 GB aan opslagruimte) ?

Reageer