Beantwoord

E-mail Blacklisted, wat kan ik doen?

  • 8 February 2019
  • 1 reactie
  • 2321 keer bekeken

Hoi,

Ik krijg mijn mail terug omdat ik op een blacklist zou staan?

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews14.kpnxchange.com
Arrival-Date: Fri, 8 Feb 2019 08:41:37 +0100

Final-Recipient: rfc822******************
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;591 your host [213.75.39.4] is blacklisted by new.spam.dnsbl.sorbs.net. No mail will be accepted
icon

Beste antwoord door Nadia 8 February 2019, 16:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Hay Cees, welkom op het KPN forum. Goeie vraag! Dat is mogelijk. Je kunt het controleren d.m.v. je IP-adres.

Elke computer die is aangesloten op het internet heeft een uniek nummer zodat deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet. Dit unieke nummer heet het IP-adres. Je IP-adres kan op de e-mailserver van KPN zijn geblokkeerd. Daarvoor ontvang je een foutmelding bij het versturen van e-mail (bouncebericht). Zo’n blokkade heet 'blacklisting'. Volg onderstaande stappen;

1) Controleer via Blacklist KPN Mail of je IP-adres door de blacklist van KPN is geblokkeerd
2) Is het IP-adres geblokkeerd? Vul via Blacklist KPN Mail je e-mailadres, gebruikersnaam of IP-adres in en klik op de 'Zoek' knop
3) Je krijgt dan informatie over je blokkade, begeleid met een stappenplan. Volg dit stappenplan om de blokkade op te heffen. Neem altijd via abuse@kpnmail.nl contact op met de KPN Abusedesk

Het KPN Abuse Team ziet erop toe dat het internetverkeer binnen het netwerk van KPN schoon en netjes blijft. (Onbewuste) internet overlast, zoals SPAM -binnen een korte tijd veel berichten sturen- is ongewenst. Meer informatie vind je ook op: KPN Veilig internetten