Vraag

E-mail instellen met Cloudlare voor eigen domeinnaam lukt niet

  • 7 May 2024
  • 10 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb een website met het domein .art

Via cloudflare probeer ik de email in te stellen. Maar ik krijg telkens als ik vanaf dit domein een mail wil sturen, de volgende melding:

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.I'm sorry to have to inform you that your message could notbe delivered to one or more recipients. It's attached below.<info@xxxxxx.art failed: host mail.antagonist.nl (141.xxxxxxxx) said: 530 5.7.1 Authentication required (in reply to MAIL command)

 

Reporting-MTA: dns; ewsoutbound.kpnmail.nlReceived-from-MTA: dns; smtp.kpnmail.nl Arrival-Date: Tue, 07 May 2024 17:21:26 +0200X-Original-ID: 78a2af3e-0c85-11ef-836c-005056aba152Final-Recipient: rfc822; <info@xxxxxx.artAction: failedStatus: 5.7.1Remote-MTA: dns; mail.antagonist.nl (14xxxxxxxxx)Diagnostic-Code: smtp; 530 5.7.1 Authentication required (in reply to MAIL command)

 

Ik word er helemaal gek van, ben al 1 week bezig. Staat bij KPN soms .art op de zwarte lijst of zo?

Ik heb alles goed staan in Thunderbird, maar het wil gewoonweg niet.

De DNS bij cloudflare staat goed, naar mijn mening.

 

Graag een oplossing.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @femke98 

 

Blijkbaar probeer je mail van je eigen domein te versturen via de KPN mailserver, heb je dat domein gekoppeld via KPN webmail of heb je een eigen mailserver voor je domein bij Antagonist?

Indien het laatste dan zou je hun mailservers moeten gebruiken en niet die van KPN.

 

Anders graag beter uitleggen wat de bedoeling is, welke servers je gebruikt en hoe je alles hebt ingesteld, plaatst anders afbeeldingen van de mail en dns instellingen (poets dan je eigen gegevens weg uit de afbeeldingen)

Reputatie 3
Badge +2

hierbij screenshots.

Nu ik cloudflare heb verwijderd, komt de mail nog niet aan.

Het betreft een .art domein en ik ben bang dat die op de zwarte lijst staat.

 

Ik krijg ook elke keer een foutmelding, zie mijn eerste post.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Deze melding bedoel je?:

5.7.1 Authentication required (in reply to MAIL command)

 

Waarschijnlijk moet je dan nog authenticatie instellen bij de SMTP server (meestal  dezelfde account gegevens als voor de IMAP server).

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb de website van cloudflare verwijderd. Nu blijkt dat ik nog steeds geen mails kan versturen met info@…...art

Waarom niet?

Staat deze op een spam lijst of wat? Dat lijkt mij nu eigenlijk wel.

Kan iemand van KPN dat nakijken aub? Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @femke98, welkom op onze community! Als ik dit zo lees vermoed ik dat er ergens iets geblokkeerd wordt of niet goed ingesteld staat. Kun je hierover eens mailen met onze abuse afdeling op abuse@kpn.com?
Ik ben wel benieuwd wat er uit komt!

Reputatie 7
Badge +24

Lukt het sturen van een mailtje naar een ander adres wel? Bijvoorbeeld een Ziggo adres? Of Gmail adres? Dan heeft u niets te maken met de mailserver van KPN.

Welk venster krijgt u te zien als u op "SMTP-server bewerken" klikt?

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb een mail verstuurt naar een gmail.com.

Deze kwam in de spam terecht.

Website staat al NIET meer op cloudflare. Met cloudflare kwam er niets aan. Ik moet eens gaan nadenken wat te doen hiermee.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @femke98, welkom op onze community! Als ik dit zo lees vermoed ik dat er ergens iets geblokkeerd wordt of niet goed ingesteld staat. Kun je hierover eens mailen met onze abuse afdeling op abuse@kpn.com?
Ik ben wel benieuwd wat er uit komt!

Je link naar de email klopt niet, maar ik ga een mail sturen. Eens kijken of ze de info@……..art als spam zien.

Reputatie 7
Badge +24

Website staat al NIET meer op cloudflare. 

Website en email hebben niets met elkaar te maken. Staat volledig los van elkaar.

Reputatie 3
Badge +2

Website staat al NIET meer op cloudflare. 

Website en email hebben niets met elkaar te maken. Staat volledig los van elkaar.

Dat snap ik, maar ik begon met het feit dat de mail niet werkte op coudflare.

Nu de website helemaal is verwijderd, komt de mail evengoed niet aan of in de spam.

Het is iets raars. Heb al zoveel websites bij cloudflare gezet, en dit is echt de enige die niet wil werken.

Ben toch bang dat het door de extensie .art komt.

maar goed, ik zie het wel.

Reageer