E-Mail versturen - SMTP server instellen

  • 21 September 2015
  • 36 reacties
  • 354180 keer bekeken
E-Mail versturen - SMTP server instellen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7

Dat mijn mail instellingen niet meer correct zijn, komt dat het volgende?
KPN-klanten klagen dat ze al dagen niet kunnen mailen door Internedservices-hack - Computer - Nieuws - Tweakers

Nee, dat kan het niet zijn immers dat betreft alleen zakelijke email.

Plaats anders eens screenshots van de instellingen die je gebruikt maar poets daarbij wel (een gedeelte van) jouw emailadres weg.

Reputatie 1

Ik heb problemen met het instellen van de email: het wil niet lukken. Bij instellingen heb ik altijd mijn Telfort emailadres gebruikt, maar ik dat werkt blijkbaar niet meer.

Ik begrijp nu dat ik mijn KPN-mailadres moet gebruiken, maar ik heb geen idee wat mijn KPN -mailadres is.

Je hoeft helemaal niet jouw KPN emailadres te gebruiken, jouw @telfort.nl adres is prima om mee in te loggen.

Wel zal je de mail servers vsn kpnmail.nl moeten gebruiken.

 

Je kunt de details van jouw emailadressen overigens zien door in te loggen met jouw KPN ID op https://email.kpn.com.

Dat had al gevonden: het zijn tiscali en telfort e-mailadressen, maar er zit geen KPN email-adres tussen.

Reputatie 7

Dat had al gevonden: het zijn tiscali en telfort e-mailadressen, maar er zit geen KPN email-adres tussen.

Dat is ook nergens voor nodig, je kunt gewoon jouw @telfort.nl adres gebruiken.

Reputatie 1

Windows email meldt dat de email instellingen verouderd zijn. Sinds gisteren verschijnt die melding.
Bij Outlook 2019 verschijnt er een pop-up waarbij ik de gebruikersnaam en wachtwoord dien in te vullen, maar die werken niet. Op de mobiel en tablet werken de gebruikersnaam en wachtwoord ook niet.
Ik kan de e-mails wel via KPN webmail lezen.

Ik ga het opnieuw proberen, met deze instellingen https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Reputatie 1


Ik vermoed dat het wachtwoord voor de e-mail sinds gisteren niet meer correct is, omdat het ook niet op de tablet en mobiel werkt. Het wachtwoord stamt nog uit de Tiscali periode.

Kan ik een nieuw wachtwoord voor de e-mail krijgen? Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

 

Reputatie 1

 

Hallo @wjb  en @Hilv.23 , de TFT-instellingen werken ook nog gewoon, ik gebruik de TFT-webmail-inlog, kom dan ook bij de KPN webmail uit en ik gebruik ook nog gewoon pop3.telfort.nl, imap.telfort.nl en smtp.telfort.nl. Werkt allemaal gewoon.

 

Reputatie 7

Ik vermoed dat het wachtwoord voor de e-mail sinds gisteren niet meer correct is, omdat het ook niet op de tablet en mobiel werkt. Het wachtwoord stamt nog uit de Tiscali periode.

Je geeft aan dat je wel kunt inloggen in webmail.

Dan is je wachtwoord dus correct.

 

Kan ik een nieuw wachtwoord voor de e-mail krijgen? Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Die kan je zelf instellen via https://email.kpn.com. Jouw @telfort.nl adres is daar, neem ik aan, vastgelegd als alias van één van de getoonde @kpnmail.nl adressen.

Reputatie 1

Ik vermoed dat het wachtwoord voor de e-mail sinds gisteren niet meer correct is, omdat het ook niet op de tablet en mobiel werkt. Het wachtwoord stamt nog uit de Tiscali periode.

Je geeft aan dat je wel kunt inloggen in webmail.

Dan is je wachtwoord dus correct.

 

Kan ik een nieuw wachtwoord voor de e-mail krijgen? Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Die kan je zelf instellen via https://email.kpn.com. Jouw @telfort.nl adres is daar, neem ik aan, vastgelegd als alias van één van de getoonde @kpnmail.nl adressen.

Het werkt weer!!  :thumbsup:
Ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt
Blijkbaar was het oude wachtwoord niet meer geldig.

Bedankt voor de tip!

Reputatie 7
Badge +30

Kan zijn, als je oude wachtwoord al erg oud was, dat hij niet meer geheel voldeed aan moderne wachtwoordeisen die mailprogramma's stellen. En dat door hem te wijzigen dit nu wel weer het geval is. 

Reputatie 1

Kan zijn, als je oude wachtwoord al erg oud was, dat hij niet meer geheel voldeed aan moderne wachtwoordeisen die mailprogramma's stellen. En dat door hem te wijzigen dit nu wel weer het geval is. 

Heel oud wachtwoord uit de Tiscali-tijd: 05-02-2007. 
Van de een op de andere dag was het wachtwoord verlopen. Nu zat ik een paar dagen zonder e-mail en wist ik niet wat de oorzaak was.

Alle mailprogramma's konden geen mails ophalen en versturen: Outlook, Apple mail en Mozilla Thunderbird niet.