Beantwoord

e-mailadressen niet beschikbaar

  • 31 October 2020
  • 16 reacties
  • 203 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik had e-mailadressen onder een account (van voorheen Telfort, ondergebracht bij KPN). De e-mailadressen onder dat account had ik aangemaakt na migratie Telfort>KPN, dus in de KPN-omgeving, dus met achter @ kpnmail.com .

Ik wilde af van het account Telfort, en heb daarom een nieuw KPN-account aangemaakt. Nu wil ik met de diverse (5x) emailadressen (die ik met het Telfort-account verwijderd heb) weer nieuwe accounts of aliassen aanmaken. Maar nu zijn de e-mailadressen niet meer beschikbaar. Kunt u de reservering van die verwijderde e-mailadressen afhalen?

 

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 9 November 2020, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @Dick Lassche , email accounts die eindigen op telfort.nl en verwijderd zijn binnen de KPN omgeving niet meer terug te halen.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Dick Lassche :

Dus je wilt de emailadressen verplaatsen van dat (verwijderde) Telfort account naar het nieuwe KPN account ? Ik weet niet of dat mogelijk is. Daar heb je dan de hulp van de moderatoren, hier op het forum, bij nodig.

Lukt het om dat oude Telfort account weer aanmaken ?

Hoe reageert de KPN website als jij een recentelijk verwijderd emailadres opnieuw wil aanmaken (bijv. onder dat nieuwe KPN account) ? Zegt hij dan “niet beschikbaar” ? Of reageert de KPN website anders ? Stel dat je emailadres “aaa @ …. “ opnieuw wilt aanmaken, maakt dan de KPN website daar dan “aaa1 @ …. “ (o.i.d.) van ? Wordt er dan achter “aaa” een cijfer gezet ?

Nee, het gaat niet om oude e-mailadressen eindigend op @telfort.nl .

Het gaat om gisteren - onder het telfort-account - aangemaakte @kpnmail.nl -adressen.

Omdat ik die aangemaakt had onder het ouder telfort-account (in de KPN-omgeving) heb ik ze daarna ook weer verwijderd. Want naast het telfort-account had ik inmiddels ook een kpn-account aangemaakt. De betreffende e-mailadressen (aangemaakt en ook weer verwijderd) wilde ik vervolgens onder dat KPN-account weer toevoegen. Maar toen waren ze niet meer beschikbaar….

 

Hallo @Dick Lassche , dat komt omdat die adressen in quarantaine gaan, alleen een moderator kan ze weer beschikbaar maken.

 

@JanD , dank! Hoe krijg ik die e-mailadressen uit quarantaine? Hoe kom ik in contact met een moderator?

@JanD, dank! Hoe krijg ik die e-mailadressen uit quarantaine? Hoe kom ik in contact met een moderator?

Hallo @Dick Lassche , die komen hier vanzelf langs.

Reputatie 7
Badge +10

@Dick Lassche :

Je kunt die (oude Telfort) accounts niet meer terughalen. Die zijn inderdaad voorgoed verdwenen. Maar je kunt de moderators vragen of zij die emailadressen kunnnen "herstellen"/vrijgeven. Dan kun je die emailadressen als aliasen aan jouw nieuwe (KPNmail.nl) account(s) “hangen”.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Dick Lassche, als je jouw profiel invult en dan bij "Persoonlijke opmerkingen" de e-mailadressen neerzet dan ga ik ze voor je uit de quarantaine halen en kun jij ze weer als alias aanmaken. 

Hallo @Dick Lassche, als je jouw profiel invult en dan bij "Persoonlijke opmerkingen" de e-mailadressen neerzet dan ga ik ze voor je uit de quarantaine halen en kun jij ze weer als alias aanmaken. 

Gedaan!

Hallo @Jeroen_dB , de e-mailadressen heb ik vermeld. Haal jij ze nu uit quarantaine? 

@Jeroen_dB zojuist ook nog mijn klantnummer ingevuld bij persoonlijk profiel

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Dick Lassche. Ik zag inderdaad de e-mailadressen die je hebt ingevuld. Geen enkel e-mailadres dat je hebt ingevuld stond in quarantaine. Deze kun je dan ook  aanmaken via MijnKPN.

@Jeroen_dB Goedemorgen, dat is bijzonder. Zojuist nogmaals geprobeerd, maar ik krijg toch echt de melding dat het e-mailadres niet beschikbaar is. Groet, Dick

Reputatie 7
Badge +19

@Jeroen_dB Goedemorgen, dat is bijzonder. Zojuist nogmaals geprobeerd, maar ik krijg toch echt de melding dat het e-mailadres niet beschikbaar is. Groet, Dick

Ergens in een achterliggend systeem stond iets niet goed. Dat is nu opgelost en moet jij weer de adressen kunnen aanmaken. 

@Jeroen_dB Het is nu opgelost. Dank! Dus ik heb nu 5 mailaccounts aangemaakt. Onder elk mailaccount kan ik nu nog 4 alias-adressen aanmaken (maakt tezamen 5 mailadressen per account).

 

Naast het KPN-abonnement (verkregen vanuit de overname van Telfort) heb ik vanuit het verleden ook nog een SOLCON-account. Daar wil ik vanaf, althans van het abonnement, niet persé van de e-mailadressen. Solcon is enkele jaren geleden ook overgenomen door KPN, maar het domein @solcon is blijven bestaan.

Vraag: Is het mogelijk om de @solcon-adressen als alias-adressen te verhuizen naar het KPN-abonnement. Dus dat de @solcon-adressen worden verhuisd naar de mailaccounts van KPN die ik nu heb?

@Jeroen_dB Het is nu opgelost. Dank! Dus ik heb nu 5 mailaccounts aangemaakt. Onder elk mailaccount kan ik nu nog 4 alias-adressen aanmaken (maakt tezamen 5 mailadressen per account).

 

Naast het KPN-abonnement (verkregen vanuit de overname van Telfort) heb ik vanuit het verleden ook nog een SOLCON-account. Daar wil ik vanaf, althans van het abonnement, niet persé van de e-mailadressen. Solcon is enkele jaren geleden ook overgenomen door KPN, maar het domein @solcon is blijven bestaan.

Vraag: Is het mogelijk om de @solcon-adressen als alias-adressen te verhuizen naar het KPN-abonnement. Dus dat de @solcon-adressen worden verhuisd naar de mailaccounts van KPN die ik nu heb?

Hallo @Dick Lassche , je kunt binnen je KPN-abo 5 mailaccounts aanmaken en daaronder 10 aliassen en geen 4 zoals jij denkt.

Solcon is niet overgenomen door KPN, maar werkt samen met KPN. Een andere constructie dan TFT--->KPN.

Als je naar Solcon overstapt  kun je je KPN-mailaccounts meenemen, maar niet omgekeerd.