Vraag

F-secure ID conflict met KPN Veilig

  • 19 April 2024
  • 8 reacties
  • 265 keer bekeken

Ik heb KPN veilig (virusscanner e.d.) op mijn pc. Ook heb ik f secure id protection op mijn pc. Gisteren 18 april 2024 kreeg ik een melding dat ik f secure id protection moest updaten. Dit geprobeerd te doen maar krijg melding: verwijdering niet-compatible toepassingen. Hier word verwezen naar kpn veilig. Als je ja zegt, dat wordt kpn veilig gedeinstalleerd en werkt f secure maar je kunt kpn veilig niet meer installeren. Krijg melding dat er iets is misgegaan. Als ik F secure id protection verwijder dan kan ik KPN Veilig wel installeren maar dan kan ik F secure id protection niet meer installeren. Het gaat hier dus over de wachtwoord manager van f secure en niet over de virusscanner van f secure.

Kortom er is een conflict tussen f secure en KPN Veilig.

Hoe nu verder?

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

F-Secure ID Protection is onderdeel van F-Secure Total.

KPN veilig is F-Secure Internet Security, is ook onderdeel van F-Secure Total.

Dus je moet eigenlijk F-Secure Total installeren en de 2 onderdelen activeren in My F-Secure, ik weet niet of je de KPN veilig key in My F-Secure kan gebruiken. Ander moet je bij support van F-Secure vragen voor een apart installatie bestand alleen voor F-Secure ID Protection.

 

Dank voor bericht. Heb contact gehad met F-secure maar zij erkennen dat er een conflict is met f-secure en KPN veilig maar gaan hier niets aan doen. Betekend dus een andere wachtwoordmanager nemen. Zijdelingse opmerking: Ik heb nog nooit meegemaakt dat een bedrijf een probleem erkent en er bewust niets aan doet om het te verhelpen cq een alternatief. Wat vind ik dit slecht van F-secure.

Reputatie 7
Badge +9

@harriewi In dit topic kan je een apart installatie bestand aanvragen.

https://community.f-secure.com/en/discussion/126780/where-to-download-id-protection-only

@harriewi Ik heb hetzelfde probleem.
Weet jij wellicht of het aparte installatiebestand voor alleen de wachtwoordmanager dat bij F-Secure is op te vragen dan wel de nieuwe versie van de wachtwoordmanager is (die ook ondersteund blijft na 22 mei 2024)? Anders krijg ik namelijk wat ik nu al heb (F-Secure ID Protection app).

In de mail van F-secure staat:
“F‑Secure ID PROTECTION krijgt na 22 mei 2024 geen nieuwe updates meer. Dit betekent dat de app uiteindelijk geen betrouwbare bescherming meer biedt.
Als u uw huidige bescherming wilt blijven gebruiken, stapt u over op de nieuwe F‑Secure-app. Uw abonnement en bescherming blijven hetzelfde. Alleen de app moet worden vervangen.”


Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de helpdesk van KPN, en aangegeven dat meerdere KPN klanten hier tegenaan zullen lopen, en gevraagd of ze niet samen met F-secure voor een makkelijkere/klantvriendelijkere oplossing kunnen zorgen. 

En hier nog iemand met exact hetzelfde probleem.

Heeft iemand de workaround hierboven al geprobeerd en werkend?

Gezien de stelligheid van de servicemedewerker bij F-secure heb het abonnement direct opgezegd en bij xs4all/KPN overgestapt naar 1password.

Zelfde probleem hier….

hier zelfde probleem

Reageer