Vraag

F-secure ID conflict met KPN Veilig

  • 19 April 2024
  • 33 reacties
  • 572 keer bekeken

Ik heb KPN veilig (virusscanner e.d.) op mijn pc. Ook heb ik f secure id protection op mijn pc. Gisteren 18 april 2024 kreeg ik een melding dat ik f secure id protection moest updaten. Dit geprobeerd te doen maar krijg melding: verwijdering niet-compatible toepassingen. Hier word verwezen naar kpn veilig. Als je ja zegt, dat wordt kpn veilig gedeinstalleerd en werkt f secure maar je kunt kpn veilig niet meer installeren. Krijg melding dat er iets is misgegaan. Als ik F secure id protection verwijder dan kan ik KPN Veilig wel installeren maar dan kan ik F secure id protection niet meer installeren. Het gaat hier dus over de wachtwoord manager van f secure en niet over de virusscanner van f secure.

Kortom er is een conflict tussen f secure en KPN Veilig.

Hoe nu verder?

 


33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

F-Secure ID Protection is onderdeel van F-Secure Total.

KPN veilig is F-Secure Internet Security, is ook onderdeel van F-Secure Total.

Dus je moet eigenlijk F-Secure Total installeren en de 2 onderdelen activeren in My F-Secure, ik weet niet of je de KPN veilig key in My F-Secure kan gebruiken. Ander moet je bij support van F-Secure vragen voor een apart installatie bestand alleen voor F-Secure ID Protection.

 

Dank voor bericht. Heb contact gehad met F-secure maar zij erkennen dat er een conflict is met f-secure en KPN veilig maar gaan hier niets aan doen. Betekend dus een andere wachtwoordmanager nemen. Zijdelingse opmerking: Ik heb nog nooit meegemaakt dat een bedrijf een probleem erkent en er bewust niets aan doet om het te verhelpen cq een alternatief. Wat vind ik dit slecht van F-secure.

Reputatie 7
Badge +9

@harriewi In dit topic kan je een apart installatie bestand aanvragen.

https://community.f-secure.com/en/discussion/126780/where-to-download-id-protection-only

@harriewi Ik heb hetzelfde probleem.
Weet jij wellicht of het aparte installatiebestand voor alleen de wachtwoordmanager dat bij F-Secure is op te vragen dan wel de nieuwe versie van de wachtwoordmanager is (die ook ondersteund blijft na 22 mei 2024)? Anders krijg ik namelijk wat ik nu al heb (F-Secure ID Protection app).

In de mail van F-secure staat:
“F‑Secure ID PROTECTION krijgt na 22 mei 2024 geen nieuwe updates meer. Dit betekent dat de app uiteindelijk geen betrouwbare bescherming meer biedt.
Als u uw huidige bescherming wilt blijven gebruiken, stapt u over op de nieuwe F‑Secure-app. Uw abonnement en bescherming blijven hetzelfde. Alleen de app moet worden vervangen.”


Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de helpdesk van KPN, en aangegeven dat meerdere KPN klanten hier tegenaan zullen lopen, en gevraagd of ze niet samen met F-secure voor een makkelijkere/klantvriendelijkere oplossing kunnen zorgen. 

En hier nog iemand met exact hetzelfde probleem.

Heeft iemand de workaround hierboven al geprobeerd en werkend?

Gezien de stelligheid van de servicemedewerker bij F-secure heb het abonnement direct opgezegd en bij xs4all/KPN overgestapt naar 1password.

Reputatie 1

Zelfde probleem hier….

hier zelfde probleem

Reputatie 3
Badge

Hier hetzelfde probleem.

KPN XS4ALL heeft dit destijds geregeld.

Nu 1 jaar zelf betaald

en de ondersteuning van KPN is weg ????

Wanneer wordt dit opgelost voor een trouwe klant van XS4ALL

Reputatie 3
Badge

KPN is mogelijk nog bezig om te kijken wat er wel en niet kan bij de nieuwe app i.s.m. F-secure????

Kan er iemand van KPN reageren, wat er gaat gebeuren, want ik zit nu op 2 pc’s zonder KPN veilig.

🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈

 

Reputatie 3
Badge

Hebben niet veel meer XS4ALL gebruikers hetzelfde probleem?

Reputatie 3
Badge

Ook op dit draadje blijft het stil, niemand hetzelfde probleem?

en is er al een oplossing?

Reputatie 3
Badge

Dit draadje loopt al 14 dagen?

Reputatie 3
Badge

Dat F-secure ook zo gevonden wil worden op het internet. Met een probleem dat ze niet gaan oplossen. Terwijl allebei de pakketten van F-Secure zijn. Ik begrijp hier niets van. Zo’n groot bedrijf. KPN veilig geven ze toch niet gratis weg aan KPN. Daar mogen ze toch wel wat voor doen. En KPN daar in tegen laat zijn klanten in de kou en onbeveiligd achter. Wat is dat? Maak gewoon ff een update? Wordt weer tijd voor een google review. Misschien helpt dat?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Mr. TM, bedankt voor jouw bericht en excuses voor de late reactie!

Als het goed is, vind je in de app store een ge-update versie van KPN Veilig (deze is onlangs ge-update van versie 21.1 naar versie 22). Kun je hier eens naar kijken en je bevindingen hier met ons delen? Alvast bedankt!

Reputatie 3
Badge

Helaas nog niet.

Ook bij mij hetzelfde probleem. Virusscanner op ieuw geïnstalleerd maar krijg melding o er netwerkfout.

Idem. Knap ergerlijk!

@Jan van KPN : Dit issue speelt niet alleen op de mobiele telefoon. Ook onder Windows krijg je de melding dat je F-Secure ID PROTECTION moet vervangen. Die botst vervolgens met KPN Veilig waardoor je verplicht wordt één van de twee te verwijderen, of te blijven draaien met F-Secure ID PROTECTION. 

Het kan toch niet zo zijn dat F-Secure ID PROTECTION en KPN Veilig, wat onder water ook gewoon een F-Secure product is, elkaar zo in de weg gaan zitten …. Daar verwacht ik als klant van één van beide of, bij voorkeur, beide partijen samen een oplossing voor.

Reputatie 3
Badge

Werkt nog steeds niet.

Reputatie 3
Badge

Is er al een oplossing?

Reputatie 3
Badge

Wij zijn een week verder.

En ik ben het idd ook op mijn laptop kwijt.

Intussen loopt het abonnement gewoon door.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag allen, er is de afgelopen dagen het een en ander veranderd. (zie kpn.com/veilig) Als jullie nog steeds deze foutmelding krijgen. Kunnen jullie dan nog eens proberen te herinstalleren? We hebben hier het onderstaande artikel hierover ook een update gegeven:

Problemen of foutmeldingen

Krijg je een foutmelding bij de installatie of het gebruik van F-Secure? Hierbij een aantal vaak gezochte situaties met de oplossing.

 

Foutmelding dat ik geen toegang heb tot F-Secure

Krijg je bij het installeren op veilig.kpn.com de volgende melding:

Fout: U hebt geen toegang tot de dienst, omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat. Kijk in MijnKPN op kpn.com/mijnkpn voor uw mogelijkheden.

Log in bij MijnKPN en controleer of het Thuis abonnement is gekoppeld. Als dat nog niet het geval is kan je het abonnement daar koppelen. Je kunt de installatie nu alsnog afronden.

 

Foutmelding bij het downloaden van F-Secure

Krijg je een 404 foutmelding als je F-Secure probeert te downloaden? Kijk dan welke taal is ingesteld in jouw browser. Als de browser niet in het Nederlands is ingesteld kan deze foutmelding soms voorkomen. Wijzig de taal (van de browser, niet van Windows/Mac OS) naar Nederlands en probeer het nog eens.

Let er ook op dat je geen VPN actief hebt. 

 

DigiD inloggen lukt niet met de F-Secure webbrowser

Dat klopt, DigiD heeft geen ondersteuning voor deze browser. Als je Chrome, Safari of Edge gebruikt zal je daar wel kunnen inloggen.

Reputatie 3
Badge

Het gaat echt niet werken als er niets aangepast wordt aan de software !!!!

Reageer