Beantwoord

Forumreacties opruimen

  • 9 June 2019
  • 29 reacties
  • 1114 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
In het hoofdstuk Email staan intussen 2428 reacties op 98 pagina's Leidt tot twee vragen:
  • zou het misschien zinnig zijn om eens met de bezem door die reacties te gaan, zodat alleen nog reacties die "kloppen" terug zijn te vinden? Een groot aantal email gerelateerde uitleg klopt voor geen meter meer. Voorbeeld: bij de email spam vragen staat nog meer dan een keer dat je het spamfilter kunt uitzetten!
  • Daarnaast heeft het forum een slecht geheugen: ik heb meerdere keren aangeklikt dat ik nieuwe posts eerst wil zien. Waarom onthoudt het forum dat niet?
Het forum zou gebruikers moeten helpen om effectief met de KPN services om te gaan, alleen is (bijvoorbeeld) het zoeken binnen 2428 posts een tijdrovende bezigheid die jammer genoeg weinig echte kennis oplevert.
En aan de admins: krijg ik svp hier een echt antwoord op?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 June 2019, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties


Laat ik het eens vanuit een andere hoek benaderen. Stel dat een zeer oud topic wordt opgerakeld omdat de topic-titel relevant is. Is het dan niet eenvoudiger om als beste antwoord het bij te werken wanneer nodig (webcare) naar de actuele realiteit zodat dat direct in het oog springt?
Ik hou van praktisch werken.😎



Dat lijkt vorig jaar pro-actief te zijn gedaan met bepaalde topics op het Telfort forum.
Het viel mij op dat oudere topics in eens recent actief waren. Pro- actief vergt ook veel werk deze oplossing is praktischer.
Ik geloof niet dat ik het verkeerd verwoorde maar voor de zekerheid...een topic-titel komt ooit weleens naar voren door een forumlid dat ik denk hoe hebben ze het weten te vinden. Maar de titel sluit aan bij het vraagstuk. En als dan een update als beste antwoord wordt gebruikt lijkt me zinvoller. Ter beeldvorming het spam-topic van @JochMa .
Je verwoord het goed Ik mischien niet de Moderatoren bij Telfort hebben van diverse oudere relevante topics de "Beste antwoorden" van de juiste meer up to date zijnde info voorzien dat leek een pro actief iets te zijn geweest.
Reputatie 7
Badge +30
In het hoofdstuk Email staan intussen 2428 reacties op 98 pagina's Leidt tot twee vragen:
  • zou het misschien zinnig zijn om eens met de bezem door die reacties te gaan, zodat alleen nog reacties die "kloppen" terug zijn te vinden? Een groot aantal email gerelateerde uitleg klopt voor geen meter meer. Voorbeeld: bij de email spam vragen staat nog meer dan een keer dat je het spamfilter kunt uitzetten!
  • Daarnaast heeft het forum een slecht geheugen: ik heb meerdere keren aangeklikt dat ik nieuwe posts eerst wil zien. Waarom onthoudt het forum dat niet?
Het forum zou gebruikers moeten helpen om effectief met de KPN services om te gaan, alleen is (bijvoorbeeld) het zoeken binnen 2428 posts een tijdrovende bezigheid die jammer genoeg weinig echte kennis oplevert.
En aan de admins: krijg ik svp hier een echt antwoord op?



Dit forum gaat zo'n 8, 9 jaar terug. Er staat een heleboel op dat inmiddels niet meer, of niet meer volledig klopt. Het is niet te doen om dat weg te halen. Wel willen we natuurlijk dat klanten geleid worden naar informatie die klopt. Er zijn verschillende maatregelen die we treffen om dat zo goed mogelijk te doen. Bijvoorbeeld een nieuw antwoord markeren in een topic, of een admin-edit met extra informatie toevoegen aan een al gemarkeerd antwoord. Verder splitsen we vaak ook mensen die in oude topics reageren af zodat er een nieuw topic vormt waarin we nieuwe, juiste, informatie kunnen geven. Daarnaast weten we ook welke topics het meest bekeken worden en zorgen we er periodiek voor dat die up to date blijven.

We zorgen ook dat titels waar nodig aangevuld/aangepast worden. En dat topics die in verkeerde subfora staan verplaatst worden, hoewel dit voor veel klanten niet zo uitmaakt. Het grootste deel van de klanten komt hier terecht via Google waarbij ze dan rechtstreeks op een topic belanden en de categorie eigenlijk niet zien.

Wat Noordzee verder al benoemde, er wordt qua IT ook doorgesleuteld aan het forum. Niet alleen om de zoekfunctie beter te maken, maar ook doorverwijzingen naar andere topics vanuit het topic dat men leest etc...