Beantwoord

Foutmelding en kan geen mail versturen

  • 29 April 2021
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Goedemorgen, ik kreeg deze foutmelding van een vriendin die mij een mail probeerde te sturen:

 

550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected.

 

Daarnaast kan ik al ruim een week geen mail meer versturen vanaf m’n kpnmail-adres.

 

Doe ik iets verkeerd?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 29 April 2021, 21:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Anybody out there???

 

Mensen die mij iets sturen krijgen de volgende foutmelding:

550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected.

En ik kan zelf niets meer versturen vanaf m’n KPN-mailadres.

 

Wie kan me hiermee helpen?

 

Nou dat heeft dus geen enkele zin, zo’n forum. Fijn hoor, en bedankt!:disappointed:

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @Antonetta! Leuk dat je ons gevonden hebt. :blush:  Het KPN forum is een plek waar gebruikers elkaar kunnen helpen bij vragen, maar ook gewoon lekker met elkaar kunnen praten. Hier helpen klanten elkaar en als zij er onderling niet uitkomen, dan kan een moderator, zoals ik, meekijken. Het is echter geen directe chat. Het kan dus soms even duren voor je een reactie krijgt, maar uiteindelijk zullen we je helpen. Wil je liever sneller en direct contact, dan kan je ons altijd bellen op 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

Dat gezegd hebbende, help ik je uiteraard ook graag hier verder. Er spelen twee problemen, lees ik. Allereerst kunnen anderen jou niets toesturen, zij krijgen dan een foutmelding. Heb je voor mij een screenshot van de volledige foutmelding? Vaak wordt er namelijk ook nog aangegeven waarom de e-mail precies geweigerd is. Zo kan het zijn dat de e-mail geweigerd wordt omdat ons spamfilter deze tegenhoudt. Dit kan komen door de inhoud, maar ook door de afzender. Vandaar dat een screenshot van de volledige foutmelding handig is, we kunnen daar meer informatie uit halen.

Daarnaast geef je ook aan problemen te hebben met het versturen van e-mail. Gaat het hier dan om problemen met het versturen van e-mail uit een e-mailprogramma, zoals Outlook, of om problemen met het versturen van e-mails vanuit KPN webmail? Indien versturen vanuit webmail wel goed gaat, dan zit de fout waarschijnlijk in de instellingen van jouw e-mailaccount in het e-mailprogramma. In dat geval raad ik je aan om de instellingen op jouw PC/laptop en/of mobiel te controleren.

Maak je momenteel gebruik van de Outlook app? Dan ben ik bang dat we hier niet direct een oplossing voor hebben. Sinds de update in december 2020 zijn er problemen met de configuratie van KPN e-mailaccounts. Hierdoor werkt de standaardconfiguratie niet meer. We hadden een tijdelijke oplossing, maar die werkt sinds de meest recente update van de Outlook app ook niet meer. We zijn met Microsoft in overleg om dit op te lossen.

Dag Denise,

Oh sorry, ik dacht dat er net zo snel geantwoord zou worden als in een chat, maar dit werkt natuurlijk anders inderdaad. :)

Via webmail lukt het wel om een mail te versturen, maar gek genoeg heb ik niets gewijzigd in de mail-instellingen op m’n MAC. En nee, ik gebruik geen outlook, maar gewoon het mailprogramma van de MAC zelf.

Ik heb helaas geen screenshot, maar het betreft mensen met wie ik veel vaker via de mail contact heb, zowel zakelijk, als privé. Dus ook dat is vreemd. Maar als ik weer een waarschuwing van iemand krijg, zal ik vragen of ze een volledig screenshot willen maken en opsturen. Dan deel ik dat alsnog in dit forum. Overigens geldt het niet voor iedereen dat ze me niets kunnen sturen, want ik krijg wel gewoon mail binnen. Dus het lijkt iets heel willekeurigs.

Vooralsnog lost dit niet echt iets op, jammer. Maar mocht je nog een tip hebben, dan houd ik mij aanbevolen!

Veel dank in ieder geval voor je uitgebreide reactie.

PS. Compliment voor je Nederlands: foutloos; uitzonderlijk en heel prettig! :)

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het compliment! Dat is fijn om te lezen op deze maandagochtend. :smile:

Via webmail lukt het versturen dus wel, maar vanuit het mailprogramma op jouw Mac niet. Dan kan het zeker geen kwaad om de instellingen te controleren. Voor het beste resultaat kan je jouw e-mailaccount verwijderen en opnieuw instellen.

Het ontvangen van de e-mails gaat waarschijnlijk ‘mis’ in het spamfilter. Ik vermoed dat het spamfilter de inhoud van de e-mail herkent als mogelijke spam en deze daarom tegenhoudt. Maar om hier zeker van te zijn, is een screenshot van de volledige foutmelding handig. Fijn dat je deze op wilt vragen zodra het probleem zich weer voordoet! Ik ben erg benieuwd.

Ik had je graag nog een tip gegeven, maar voor nu is het even wachten tot we meer informatie over de foutmelding hebben.

Dag Denise,

Iemand anders raadde me aan naar het abuse-team te mailen en daar heeft men iets gewijzigd in de spam-instellingen waardoor ik nu wel weer kan mailen vanaf mijn MAC. Ik ben blij dat ik dat eerst heb geprobeerd, anders zou ik nu al mijn mail door de jaren heen kwijt geweest zijn…

Dit was de boodschap:

SMTP error from remote mail server after end of data:
550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het zo opgelost is. :smile: