Beantwoord

Hoe kan ik de inhoud van "verzonden" en "archief" mappen overzetten naar nieuwe iPhone?

  • 15 March 2024
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Goedendag,

 

Recentelijk heb ik een nieuwe iPhone ontvangen. Het installatieproces is goed verlopen behalve dat in de standaard Apple mail app zowel de mappen Verzonden als Archief niet zijn meegegaan naar het nieuwe toestel. Is er een manier om de mappen en hun inhoud naar mijn nieuwe toestel over te zetten?

 

Ter info: beide toestellen, iPhone 14 Pro Max (oud) en iPhone 15 Pro Max (nieuw) beschikken over dezelfde iOS versie.

icon

Beste antwoord door WMG-N 17 March 2024, 20:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

staan de mappen wel in webmail  ? 

Reputatie 7
Badge +10

@Peter Hoefijzer

Het is wel mogelijk om die email over te zetten maar dan moet ik eerst weten welke protocollen je gebruikt. 

Welke protocollen gebruik je op beide iPhones ?  Ik vermoed dat dat POP is op beide apparaten ? Als je in de KPN webmail kijkt staan daar dan wel de emails in die mappen ?

staan de mappen wel in webmail  ? 

Nee, de mappen staan niet in mijn webmail.

@Peter Hoefijzer

Het is wel mogelijk om die email over te zetten maar dan moet ik eerst weten welke protocollen je gebruikt. 

Welke protocollen gebruik je op beide iPhones ?  Ik vermoed dat dat POP is op beide apparaten ? Als je in de KPN webmail kijkt staan daar dan wel de emails in die mappen ?

Ik gebruik inderdaad het POP protocol en dit heb ik tot nu toe altijd gebruikt.

De mappen en emails staan niet op mijn webmail.

Wat zou ik kunnen doen om de mail over te zetten?

In het vervolg IMAP gebruiken en binnen de webmail de mappen aanvinken die meegesynchroniseerd moeten worden, dan zie je die mappen automatisch weer terug op je Iphones.

@Peter Hoefijzer 

Reputatie 7
Badge +10

@Peter Hoefijzer

Het is wel mogelijk om die email over te zetten maar dan moet ik eerst weten welke protocollen je gebruikt. 

Welke protocollen gebruik je op beide iPhones ?  Ik vermoed dat dat POP is op beide apparaten ? Als je in de KPN webmail kijkt staan daar dan wel de emails in die mappen ?

Ik gebruik inderdaad het POP protocol en dit heb ik tot nu toe altijd gebruikt.

De mappen en emails staan niet op mijn webmail.

Wat zou ik kunnen doen om de mail over te zetten?

 

@Peter Hoefijzer

1)) Maak op de oude iPhone een account aan dat met IMAP werkt en dat naar jouw KPN emailaccount wijst.

2)) Kopieer op jouw oude iPhone de email - per map - van dat POP account de email naar de juiste map van dat IMAP account. Dan gaat vervolgens de software aan de gang om een kopie van de email terug op de KPN emailserver te zetten. (Even geduld hebben totdat de software klaar is).

3)) Maak op de nieuwe iPhone een emailaccount aan dat met IMAP werkt.

3)) Als alles goed is overgekomen moet je een beslissing nemen. Wil ik nog steeds POP blijven gebruiken of heb je liever IMAP op de nieuwe iPhone ?

4)) Als je alleen IMAP wil gebruiken op de nieuwe iPhone ben je nu klaar.

5)) Wil je POP gebruiken moet je nog even wat meer werk doen op de nieuwe iPhone.

6)) Haal alle nieuwe email op (Postvak In, POP account) en verplaats die naar een andere tijdelijk map (map A).

7)) Verplaats (IMAP account) - per map - email van een map naar “Postvak In” en haal de email op (met het POP account) en verplaats die email naar de juiste POP map. Herhaal deze stap voor elke IMAP map die je wil overzetten naar het POP account.

8)) Verplaats email uit map A terug naar Postvak In.

@Peter Hoefijzer

Het is wel mogelijk om die email over te zetten maar dan moet ik eerst weten welke protocollen je gebruikt. 

Welke protocollen gebruik je op beide iPhones ?  Ik vermoed dat dat POP is op beide apparaten ? Als je in de KPN webmail kijkt staan daar dan wel de emails in die mappen ?

Ik gebruik inderdaad het POP protocol en dit heb ik tot nu toe altijd gebruikt.

De mappen en emails staan niet op mijn webmail.

Wat zou ik kunnen doen om de mail over te zetten?

 

@Peter Hoefijzer

1)) Maak op de oude iPhone een account aan dat met IMAP werkt en dat naar jouw KPN emailaccount wijst.

2)) Kopieer op jouw oude iPhone de email - per map - van dat POP account de email naar de juiste map van dat IMAP account. Dan gaat vervolgens de software aan de gang om een kopie van de email terug op de KPN emailserver te zetten. (Even geduld hebben totdat de software klaar is).

3)) Maak op de nieuwe iPhone een emailaccount aan dat met IMAP werkt.

3)) Als alles goed is overgekomen moet je een beslissing nemen. Wil ik nog steeds POP blijven gebruiken of heb je liever IMAP op de nieuwe iPhone ?

4)) Als je alleen IMAP wil gebruiken op de nieuwe iPhone ben je nu klaar.

5)) Wil je POP gebruiken moet je nog even wat meer werk doen op de nieuwe iPhone.

6)) Haal alle nieuwe email op (Postvak In, POP account) en verplaats die naar een andere tijdelijk map (map A).

7)) Verplaats (IMAP account) - per map - email van een map naar “Postvak In” en haal de email op (met het POP account) en verplaats die email naar de juiste POP map. Herhaal deze stap voor elke IMAP map die je wil overzetten naar het POP account.

8)) Verplaats email uit map A terug naar Postvak In.

Enorm bedankt voor de heldere instructies, het is me gelukt om mijn e-mail over te zetten!

Vanaf nu ga ik IMAP gebruiken zodat mijn mail op al mijn apparaten te lezen is, weer wat geleerd!

Reageer