Beantwoord

Hoe kan ik meer dan 2 weken berichten zien in Outlook?

  • 19 April 2024
  • 8 reacties
  • 63 keer bekeken

Hoe kan ik meer dan 2 weken berichten zien in Outlook? En waar moet ik dit instellen?

icon

Beste antwoord door N.N. 19 April 2024, 12:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nergens denk ik. Ik vermoed dat u de mail ook via een ander apparaat ophaalt. Daarbij gebruikt u POP3 protocol waarbij ingesteld is dat berichten ouder dan 2 weken van de server verwijderd moeten worden. Outlook synchroniseert via IMAP met de server. En dus ziet u geen mail ouder dan 2 weken in Outlook. 

Klopt dat? Dat u de mail ook met een ander apparaat ophaalt? 

Dat Klopt. Ik gebruik het op 3 laptops en 2 mobiele telefoons. Op 1 laptop krijg ik dus wel alles en daar zie ik dat bij instellingen inderdaad “leave a copy on server” is aangevinkt met als subgroep remove from server in 14 days aangevinkt. Kan ik die uitschakelen?

Als je dat vinkje verwijdert bij die 14 dagen dan blijven de mails gewoon op de server staan totdat je de mails handmatig verwijdert.

Handiger is het om IMAP te gebruiken i.p.v. POP @martyg 

 

Reputatie 7
Badge +10

@martyg 

Het instellen van hoeveel dagen email bewaard moet blijven in “Postvak In” kun je alleen bij een POP account instellen. Maar dan moet je regelmatig ook in de spammap kijken en daarvoor is het handig om een IMAP account te gebruiken.

Ik persoonlijk heb op mijn laptop een IMAP én daarnaast een POP account. Het POP account 1)) haalt email op 2)) laat een kopie van de email achter op de (KPN) emailserver 3)) verwijdert automatisch email ouder dan 6 maanden want ik heb ook een kopie van mijn email op mijn laptop staan.

Je kunt ook bijv. op slechts één laptop POP gebruiken welke dan als een soort archief gebruikt wordt. Op de rest van de apparaten kun je dan IMAP gebruiken.

Dank voor jullie uitleg.  Dit helpt. 🙂 Het is mij nu ook duidelijk hoe het werkt. Heb op één laptop een POP3 account (met 14 dagen bij de instellingen) waar ik idd berichten van jaren terug op kan raadplegen, en op de 2 andere laptops de IMAP account geinstalleerd. Vandaar. Begrijp ik het nu goed: ik kan dus de instelling van 14 dagen veranderen naar een halfjaar of langer op de "POP laptop", om vroegere berichten op te kunnen halen op mijn andere laptops met een IMAP accounts?

 

Gewoon dat vinkje weghalen bij de termijn @martyg , dan blijft de mail gewoon op de mailserver van KPN staan totdat jij die mail zelf verwijdert.

Je hebt 15GB ruimte op de KPN mailserver, dus voor de ruimte kun je het rustig laten staan, die loopt niet zo snel vol.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het vinkje voor "leave a copy on server" moet dan blijven staan. Maar het 2de vinkje kunt u weg halen.

Zo blijft de server voor altijd op de server staan. Totdat u die verwijderd op een pc waar de email via imap ingesteld staat.

Reputatie 7
Badge +10

@martyg 

Inderdaad. Dat klopt.

Ik persoonlijk zou aanraden (ik heb dat zelf ook gedaan) om alle email met dat POP account op te halen als een soort archief (zie mijn uitleg hierboven). Af en toe wordt er namelijk hier op het forum nog wel eens geklaagd dat letterlijk alle email verdwenen is (ook van de KPN emailserver).

Bij IMAP accounts wordt alleen getoond wat er nog op de KPN emailserver staat. Dat kun je gebruiken op jouw nadere laptops/apparaten.

Het is aan jou om te bepalen na welke tijd de emails van de KPN emailserver moeten worden gewist.. Bijv.  na 14, 30, 100, 300 dagen of zelfs nooit. En dat kun je instellen met die optie “Verwijder van emailserver na XXX dagen". Zie het laatste antwoord van @Nick83 hierboven.

Desondanks zou ik ook aanraden om regelmatig handmatig email ouder dan bijv. 6 maanden te verwijderen, ook van van de KPN emailserver. Ik persoonlijk heb gemerkt dat ca. 90% van de email ouder dan 6 maanden niet meer relevant is.

Aan jouw de keuze ………………..

Reageer