Vraag

Hoe krijg ik toegang tot mijn Caiway mail over het KPN netwerk?

  • 8 August 2023
  • 68 reacties
  • 1045 keer bekeken

We hebben bij ons thuis 2 internet providers, KPN en Caiway.

We gebruiken Caiway mail en die is goed ingesteld op Pop want die kan ik gewoon beheren via het netwerk van Caiway. Maar zodra ik op netwerk van KPN ga lukt het niet om verbinding te maken met de Pop servers.

Als ik via een mobiel netwerk (T-Mobile) of provider (Delta) van de iemand anders wil versturen doet die het ook gewoon.

Zijn er bepaalde instellingen die ik nog moet doen op de modem (ZTE)?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

68 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Steck! Er is een hoop besproken. Er zijn een boel goede tips gedeeld. Maar ik heb al even niks meer van je gehoord. Is het gelukt met een van de tips in het topic alles goed in te stellen?

Hi @Steck! Er is een hoop besproken. Er zijn een boel goede tips gedeeld. Maar ik heb al even niks meer van je gehoord. Is het gelukt met een van de tips in het topic alles goed in te stellen?

Nog niet gelukt.

Reputatie 7

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op de (wifi) netwerkadapter van jouw computer.

Lukt het dan wel?

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op de (wifi) netwerkadapter van jouw computer.

Lukt het dan wel?

Nee dan lukt het nog niet.

Reputatie 7

Heb je ook al eens geprobeerd om op basis van IMAP met die mailserver te verbinden.

Je kunt daar rustig even een tweede account voor binnen de mail cliënt opzetten.

Heb je ook al eens geprobeerd om op basis van IMAP met die mailserver te verbinden.

Je kunt daar rustig even een tweede account voor binnen de mail cliënt opzetten.

IMAP ingesteld, werkt niet, IPv6 uitgezet, werkt ook niet.

Reputatie 7

Kan jij pop.caiway.net pingen?

Kan jij pop.caiway.net pingen?

Hoe moet ik dat doen?

Reputatie 7

Open een command prompt (cmd) in Windows en geef daar het commando ping pop.caiway.net

Open een command prompt (cmd) in Windows en geef daar het commando ping pop.caiway.net

 

Reputatie 7

De mail server is in ieder geval gewoon te bereiken.

Er is dus geen probleem met de routering richting die mail server.

De benodigde poorten zijn ook niet geblokkeerd immers dat mag KPN wettelijk niet.

Mijns inziens zou het dus gewoon moeten werken tenzij de Caiway mailserver jouw KPN IP adres blokkeert.

De mail server is in ieder geval gewoon te bereiken.

Er is dus geen probleem met de routering richting die mail server.

De benodigde poorten zijn ook niet geblokkeerd immers dat mag KPN wettelijk niet.

Mijns inziens zou het dus gewoon moeten werken tenzij de Caiway mailserver jouw KPN IP adres blokkeert.

Ik heb mijn IP-adres opgezocht op www.ip-adres.nl. Daarna heb ik die ingevoerd bij https://mxtoolbox.com/  en geeft aan dat ik op Spamhaus ZEN op de blacklist sta.

Reputatie 7

Dat jouw IP adres op de “blacklist” staat zegt niet zo veel, daar staan vrijwel alle consumenten aansluitingen op, de mijn ook.

Ga ook eens naar check.spamhaus.org en vul daar jouw IP adres in.

Waarschijnlijk geeft deze aan dat het IP adres alleen in de Policy Block List (PBL) opgenomen is. Klopt dat?

Als dat zo is, dan mag dat geen enkel probleem geven.

Dat jouw IP adres op de “blacklist” staat zegt niet zo veel, daar staan vrijwel alle consumenten aansluitingen op, de mijn ook.

Ga ook eens naar check.spamhaus.org en vul daar jouw IP adres in.

Waarschijnlijk geeft deze aan dat het IP adres alleen in de Policy Block List (PBL) opgenomen is. Klopt dat?

Als dat zo is, dan mag dat geen enkel probleem geven.

 

Reputatie 7

Dat mag dus geen enkel probleem zijn en als Caiway hier toch naar kijkt dan zal Caiway dat aan moeten passen.

Ik ben bang dat je toch echt bij Caiway moet zijn want ik zie tot op vandaag geen enkele oorzaak die aan de zijde van KPN zou kunnen zitten.

Dat mag dus geen enkel probleem zijn en als Caiway hier toch naar kijkt dan zal Caiway dat aan moeten passen.

Ik ben bang dat je toch echt bij Caiway moet zijn want ik zie tot op vandaag geen enkele oorzaak die aan de zijde van KPN zou kunnen zitten.

Caiway geeft aan alle mailsoftware opnieuw te installeren, ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt want er staan hier 3 laptops en die hebben het allemaal.

Caiway geeft dan aan dat ze eventueel een ander IP adres kunnen geven, zal dat het probleem verhelpen?

Reputatie 7

Caiway geeft aan alle mailsoftware opnieuw te installeren, ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt want er staan hier 3 laptops en die hebben het allemaal.

Echt weer zo’n opmerking van een volledig onkundige “helpdesk”-medewerker die geen flauw benul heeft van de mogelijke oorzaak en graag weer van je af wil zijn. Ze sturen je dus met een kluitje het riet in maar zijn daardoor wel weer (even) van je af.

Helaas zien we dit wel vaker bij de callcenters van grotere organisaties, niet alleen bij de van Caiway.

 

Caiway geeft dan aan dat ze eventueel een ander IP adres kunnen geven, zal dat het probleem verhelpen?

Ze kunnen helemaal geen ander IP adres aan die KPN aansluiting geven, die is immers van KPN, niet van Caiway.

 

Nu wordt het wel wat technisch maar wellicht is het toch te overwegen om dit testje even te doen.

Installeer telnet op jouw Windows machine.  Dit is een standaard onderdeel van Windows.

Open een command-prompt (CMD) als administrator en geef het onderstaande commando:

telnet smtp.caiway.net 587

Krijg je dan een scherm als onderstaand?

Zo ja, dan is de smtp server van caiway dus gewoon te bereiken op poort 587.

Geef daarna het commando “quit” om die verbinding weer te verbreken.

Nou heel raar maar ineens doet die het wel. Geen instellingen gewijzigd.