Beantwoord

Ik ontvang dubbele mail

  • 25 March 2024
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik krijg mijn KPN mail dubbel binnen, hoe voorkom ik dat ?

icon

Beste antwoord door Jevaba 28 March 2024, 19:59

Bekijk origineel

9 reacties

Waarschijnlijk wordt het verstuurd naar het hoofd adres maar ook naar een alias onder dat hoofd adres.

Reputatie 7
Badge +10

@Jevaba 

Dan moet je met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) bellen. Die kan van dat email-alias een aparte emailbox maken. Op die manier kun je jouw email uit elkaar houden.

Reputatie 7

Welkom op de community @Jevaba. Het kan inderdaad zijn wat Peter en WMG beschrijven. Of dat echt het geval is, dat kan ik niet met zekerheid zeggen met de informatie die je noemt. Heb je inmiddels contact gehad met het genoemde nummer? Is het daar opgehelderd?

Net even contact gehad met de klantenservice maar die kon me niet helpen. Het vreemde is dat als ik een mail krijg op mijn kpnmail.nl adres dezelfde mail ook binnenkomt op mijn zakelijke mail adres. Kan het aan een instelling liggen ? Ik heb enkele weken geleden een nieuwe Macbook gekocht waar ik natuurlijk ook de mail op wil ontvangen, misschien dat ik daar iets verkeerd heb ingesteld ?

Reputatie 7
Badge +10

@Jevaba

Als die emailadressen ook aparte emailaccounts zijn, dan wordt er misschien email doorgestuurd van het ene account naar een ander account. Aan welk emailadres wordt de email gestuurd ? Dan kan daar een “Forward” ingesteld zijn. Controleer de KPN webmail of jouw laptop wat je daar hebt ingesteld.

Welk protocol gebruik je op jouw apparaten ?  POP of IMAP ? Het POP protocol kan een kopie laten staan op de KPN emailserver en die kan dan door het zakelijk account nog een keer binnengehaald worden.

Dank je wel WGM-N , ik ga dat vanavond even proberen en laat het dan hier op het forum weten.

@Jevaba

Als die emailadressen ook aparte emailaccounts zijn, dan wordt er misschien email doorgestuurd van het ene account naar een ander account. Aan welk emailadres wordt de email gestuurd ? Dan kan daar een “Forward” ingesteld zijn. Controleer de KPN webmail of jouw laptop wat je daar hebt ingesteld.

Welk protocol gebruik je op jouw apparaten ?  POP of IMAP ? Het POP protocol kan een kopie laten staan op de KPN emailserver en die kan dan door het zakelijk account nog een keer binnengehaald worden.

Het is gelukt, dank allen voor jullie reacties. 

Reputatie 7
Badge +10

@Jevaba 

Nog een vraag: Wat was er nu aan de hand ? Was dit een “Forward” of een “POP” probleem ?

Een forward 😬

Reageer