Beantwoord

ision webmail via Telfort

  • 24 September 2021
  • 36 reacties
  • 364 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +18

HalloĀ 

Ā 

Een KPN-ID kan je zelf aanmaken, ga naar https://mijn.kpn.com/#/overzicht en kies daar voor nieuw account aanmaken.

Je kan daar ook email only accounts toevoegen (via Producten en dan kiezen voor Thuis) maar je zal dan wel moeten weten welk klant/abonneenummer je hebt.

Dat kan je waarschijnlijk terugvinden bij je betalingen als je inlogt bij je bank.

Als ik wist welk klantnummer ik had, had ik deze topic niet aangemaakt. Maar dank, voor het meedenken.Ā 


Maar nu weet je het klantnummer toch wel,Ā @Marcia_ heeft het in je profiel gezet.

Het is alleen heel apart dat je er nooit voor betaald hebt, anders had je het waarschijnlijk ook op je afschriften kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +10

@Astrid F.

Ik zie dat je 2 forum-namen hebt ?Ā T.w.Ā ****Ā enĀ @Astrid F.Ā ?

Als je een abonnement hebt dan krijg je ook maandelijks een rekening via de email. Maar omdat je waarschijnlijk alleen via de webmail email leest/ophaalt kun je de rekeningen met daarop het klantnummer ook niet meer inzien. Dit vanwege de problemen met de webmail. Daarom zou ik toch een emailprogramma / app gaan gebruiken.

In de eerste post van dit topic staat dat je op 2 adressen hebt gewoond. Hoe vaak ben je al sinds 1993 verhuist ? Welke van die adressen is bij de KPN bekend ? Heeft iemand anders (je ex ??) misschien ā€œeen streekā€ uitgehaald en jouw emailadres ā€œverwijderdā€ van het ene of andere abonnement ?

Vermeld bij het profiel hier op het forum bij ā€œOpmerkingenā€ jouw naam en (de goede) adresgegevens en de 4 laatste cijfers van jouw bankrekeningnummer (waar de KPN het bedrag automatisch van af schrijft). Hopelijk is dan een moderator wel in staat jou te helpen.

Ā 

Admin: forumnaam verwijderd

Valt mee hoor. Je kunt het beste het klantnummer waar jouw e-mail only adres onder hangt, koppelen aan je KPN ID. Ik zet het klantnummer in jouw profiel. Als je onderstaande stappen volgt, dan moet het helemaal goed gaan.Ā 

Ā 

  1. Ga naarĀ MijnKPNĀ en log in met jouw KPN ID
  2. Ga naar ā€˜Productenā€™ en kies voor ā€˜Product toevoegenā€™
  3. Kies voor ā€˜Thuisā€™ en klik op ā€˜hierā€™Ā 
  4. Vul de gevraagde gegevens in (klantnummer van de e-mail only en laatste 3 cijfers van het rekeningnummer)
  5. Klik op ā€˜Product koppelenā€™

Nu is jouw E-mail Only gekoppeld aan jouw KPN ID/MijnKPN, en kan je viaĀ email.kpn.comĀ het wachtwoord aanpassen.

Ik hoor graag of dat lukt!


Hallo Marcia,

Het is goed te horen van u dat ik een klantnummer heb. Uw collega van de helpdesk kon deze na een uur zoeken op mijn huidige en oude adressen niet vinden.

Na het uitvoeren van de stappen krijg ik de melding: ā€œ We herkennen dit abonnement niet. Controleer uw gegevens. ".

Is het alstublieft mogelijk iemand te spreken? U heeft mijn contactgegevens.

Ik heb een uur aan de telefoon gezeten uw collega kon mijn NAW gegevens niet kon vinden in het systeem. Men kan wel zien dat het e-mail adres bestaat. Nu geeft u aan dat er wel een klantnummer is. Het volgen van de aangegeven stappen geeft nog niet het gewenste resultaat.

Ik kijk uit naar een volgende actie. Er is ergens iets mis gegaan in een database.

Ā 

@Astrid F.

Ik zie dat je 2 forum-namen hebt ?Ā T.w.Ā ****Ā enĀ @Astrid F.Ā ?

Als je een abonnement hebt dan krijg je ook maandelijks een rekening via de email. Maar omdat je waarschijnlijk alleen via de webmail email leest/ophaalt kun je de rekeningen met daarop het klantnummer ook niet meer inzien. Dit vanwege de problemen met de webmail. Daarom zou ik toch een emailprogramma / app gaan gebruiken.

In de eerste post van dit topic staat dat je op 2 adressen hebt gewoond. Hoe vaak ben je al sinds 1993 verhuist ? Welke van die adressen is bij de KPN bekend ? Heeft iemand anders (je ex ??) misschien ā€œeen streekā€ uitgehaald en jouw emailadres ā€œverwijderdā€ van het ene of andere abonnement ?

Vermeld bij het profiel hier op het forum bij ā€œOpmerkingenā€ jouw naam en (de goede) adresgegevens en de 4 laatste cijfers van jouw bankrekeningnummer (waar de KPN het bedrag automatisch van af schrijft). Hopelijk is dan een moderator wel in staat jou te helpen.


Hallo Willy, allemaal al gebeurd. Ik kan nog niet bij mijn e-mail.

Ik heb echt hulp nodig van een medewerker die in het systeem kan en weet wat er gebeurd. Ik vind het bijzonder dat ik in dit forum publiekelijk mijn vraag moet stellen. Dat is helemaal niet de bedoeling, maar volgens de helpdesk de enige mogelijkheid om in contact te komen met medewerkers van Telfort / kpn.

Intussen reageren welwillende hulpvaardige gebruikers die allen geen toegang hebben tot de systemen. Maar toch bedankt.

Hallo @Astrid F.Ā , wacht nogmaals de reactie van @Marcia_Ā  af.

Als je niet wilt dat mede-forumleden hier reageren kun je je vraag elders stellen, via de telefoon, de chat, Twitter en Facebook, dan heb je allƩƩn maar met KPN-medewerkers te maken.

Wat is er mis met een openbaar forum, ik heb je nog gƩƩn privƩ-zaken zien plaatsen, dus je hoeft nergens bang voor te zijn en wat je in het privƩ-deel van je profiel zet kan alleen een moderator zien en dat is een echte officiƫle KPN-medewerk(st)er.

HalloĀ @Astrid F.Ā , wacht nogmaals de reactie vanĀ @Marcia_Ā  af.

Als je niet wilt dat mede-forumleden hier reageren kun je je vraag elders stellen, via de telefoon, de chat, Twitter en Facebook, dan heb je allƩƩn maar met KPN-medewerkers te maken.

Wat is er mis met een openbaar forum, ik heb je nog gƩƩn privƩ-zaken zien plaatsen, dus je hoeft nergens bang voor te zijn en wat je in het privƩ-deel van je profiel zet kan alleen een moderator zien en dat is een echte officiƫle KPN-medewerk(st)er.


Hallo JanD, vanuit de helpdesk ben ik naar het forum verwezen, omdat dit de enige plek is, volgens de helpdesk medewerker, waar technische mensen van Telfort / kpn bereikbaar zijn. Bij mijn weten geef ik niet aan dat er iets mis is met een forum.

Hallo @Astrid F.Ā 

Ik vind het bijzonder dat ik in dit forum publiekelijk mijn vraag moet stellen. Dat is helemaal niet de bedoeling,Ā 

Dit schrijf je zelf in een eerdere reactie.

Ā 

HalloĀ @Astrid F.Ā 

Ik vind het bijzonder dat ik in dit forum publiekelijk mijn vraag moet stellen. Dat is helemaal niet de bedoeling,Ā 

Dit schrijf je zelf in een eerdere reactie.

Ā 


Ik vind het bijzonder dat ik, volgens een medewerker van de helpdesk, het forum moet gebruiken om met een medewerker van Telfort /KPN in contact te moeten komen. Met een forum zelf is niets mis, maar welwillende vriendelijke en hulpvaardige mensen die niet voor Telfort / KPN werken kunnen dit niet oplossen.

En deze conversatie is precies waarom ik bedoel dat het vreemd is dat het via het forum moet verlopen.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Astrid F., ik heb gereageerd op je privƩbericht, heb je dat gezien? Mijn collega's zouden je telefonisch ook moeten kunnen helpen, maar omdat dit nauwelijks voorkomt, moet je wel even weten waar je moet zoeken. Ik ga er vanuit dat dat het probleem was. Is het inmiddels gelukt met het koppelen?

HaĀ @Astrid F., ik heb gereageerd op je privĆ©bericht, heb je dat gezien? Mijn collega's zouden je telefonisch ook moeten kunnen helpen, maar omdat dit nauwelijks voorkomt, moet je wel even weten waar je moet zoeken. Ik ga er vanuit dat dat het probleem was. Is het inmiddels gelukt met het koppelen?


Hallo Marcia, ik heb zojuist je bericht beantwoord. Het is nog niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +30

Voor de meelezers :-). Het is inmiddels gelukt. Doordat er verder geen diensten bij KPN zijn, maar alleen een ision e-mailadres, moest het gekoppeld worden met de gegevens van KPN, die op de factuur stonden. Ik heb deze kunnen achterhalen en via een privĆ©bericht met Astrid gedeeld. Daar is het mee gelukt om het e-mailadres te koppelen aan haar KPN ID en daarna kon ze viaĀ https://email.kpn.com/Ā haar wachtwoord wijzigen. Nu kan ze er weer in!