Beantwoord

Kan geen mail ontvangen sinds een paar dagen.

  • 8 October 2019
  • 34 reacties
  • 687 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wat wij gedaan hebben is certificaten aangepast. Dat was een noodzakelijkheid om zo de veiligheid van de hele mailketen in stand te kunnen houden. Wat ik verwacht is dat de versie van Mail die jij hebt te oud is om dat nieuwe certificaat te ondersteunen. Heb je geprobeerd om het certificaat handmatig op je apparaat te installeren?

 

Reputatie 1

Wat wij gedaan hebben is certificaten aangepast. Dat was een noodzakelijkheid om zo de veiligheid van de hele mailketen in stand te kunnen houden. Wat ik verwacht is dat de versie van Mail die jij hebt te oud is om dat nieuwe certificaat te ondersteunen. Heb je geprobeerd om het certificaat handmatig op je apparaat te installeren?

 

Heb betreffend certificaat gedownload en vertrouwd. Geen resultaat. Ook Thunderbird als ander e-mail programma bood geen uitkomst. Minimale systeemeis daarvoor is MacOS 10.9 terwijl ik MacOS 10.6.8 heb. Dat met name omdat ik ook met programma’s werk die maximaal dit systeem aankunnen.

Heb dus nu sinds 21 september geen e-mail meer binnen kunnen krijgen of versturen vanuit het mailprogramma op mijn werkcomputer. Webmail functioneert (nog) wel.

Reputatie 7
Badge +24

Hier kun je een oudere versie van Thunderbird opzoeken en installeren: 

https://www.thunderbird.net/nl/thunderbird/releases/

Reputatie 1

Hier kun je een oudere versie van Thunderbird opzoeken en installeren: 

https://www.thunderbird.net/nl/thunderbird/releases/

Dank je Nick83. Heb op de site gevonden dat de laatste mogelijke versie 45.8.0 is. Click deze aan, maar kan de software niet downloaden, omdat ‘deze versie door mijn computer niet ondersteunt wordt’ terwijl alle specificaties ruim voldoende zijn!

Reputatie 1

Hier kun je een oudere versie van Thunderbird opzoeken en installeren: 

https://www.thunderbird.net/nl/thunderbird/releases/

Dank je Nick83. Heb op de site gevonden dat de laatste mogelijke versie 45.8.0 is. Click deze aan, maar kan de software niet downloaden, omdat ‘deze versie door mijn computer niet ondersteunt wordt’ terwijl alle specificaties ruim voldoende zijn!

Heb de plaats gevonden waar ik Thunderbird kon downloaden

 ftp.mozilla.org/pub/thunderbird/releases/45.8.0/mac/nl/

Heb geïnstalleerd en geconfigureerd, maar ik krijg geen mogelijkheid om het veiligheidsprotocol te activeren. Alle instellingen zoals  pop.kpnmail.nl  of  imap.kpnmail.nl  en zowel poort 578 als poort 995  geven geen resultaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, en de installatie wordt niet uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +24

Dan vrees ik toch dat het aan je verouderde versie van mac os ligt... onbegrijpelijk... 😶

Reputatie 1

Dan vrees ik toch dat het aan je verouderde versie van mac os ligt... onbegrijpelijk... 😶

Heb dan toch nog eens met de Thunderbird software zoals hierboven alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd.

En met het adres  pop3.telfort.nl  /  smtp.telfort.nl  is na verschillende pogingen en geavanceerde instellingen toch eindelijk gelukt. Ik heb de tweede account ook voor elkaar gekregen na weer diverse opties uitgeprobeerd te hebben, en hoef nu nog maar een derde keer deze instelling te vinden...

Bij mij heeft het met blokkeren van veiligheidsprotocollen (en dat tijdelijk uitschakelen) te maken, en natuurlijk met de juiste serverpoort etc.

Nick83, alsnog bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het toch nog gelukt is om het werkende te krijgen, Freed! En ook bedankt dat je hier nog even hebt laten weten hoe. Dat zal nuttig zijn voor andere klanten met vergelijkbare problemen.

Reputatie 1

Fijn dat het toch nog gelukt is om het werkende te krijgen, Freed! En ook bedankt dat je hier nog even hebt laten weten hoe. Dat zal nuttig zijn voor andere klanten met vergelijkbare problemen.

Dank je Erik, Nick83 en Noordzee voor de ondersteuning om mijn Telfort e-mail adressen op de oudere MacOS 10.6.8 werkend te krijgen, uiteindelijk via de versie van Thunderbird 45.8.0 die goed lijkt te werken. Tip voor KPN: volgende keer beter opletten dat nieuwe veiligheidscertificaten met oude/re computersystemen niet werken, en een escape-route open houden.