Beantwoord

Kan geen mail versturen met Planet account via Outlook

  • 27 March 2024
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds enkele dagen kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden vanaf mijn Planet accounts, niet op mijn MacBook, niet op mijn iPad, niet op mijn iPhone. Niets aan de settings veranderd. Via de webmail kan ik nog wel berichten versturen. Graag jullie hulp.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 28 March 2024, 17:55

Bekijk origineel

4 reacties

Kikjk eens bij de SMTP-instellingen @PVV2 , daar moet tegenwoordig authenticatie c.q. verificatie aangevinkt worden met poortnummer 587 om mail via de KPN-servers te kunnen verzenden.

 

Ik heb er nog een oude poort staan: 465. Als ik die verander naar 587 gaat hij de instellingen van de server controleren en zegt dat de identiteit van mail.planet.nl niet kan worden gecontroleerd.

 

Ik heb er nog een oude poort staan: 465. Als ik die verander naar 587 gaat hij de instellingen van de server controleren en zegt dat de identiteit van mail.planet.nl niet kan worden gecontroleerd.

 

Dan moet je authenticatie nog activeren @PVV2 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @PVV2, mijn advies is om de instellingen te wijzigen met behulp van de online instructie: E-mail instellen 

Reageer