Beantwoord

Kan geen mail versturen vanaf exchange server

  • 8 April 2024
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik heb dus sinds 4 april een abonnement bij KPN. Ik gebruik een exchange 2019 server.

Maar mijn mails komen terug met een niet afgeleverde melding.

Als ik smtp.kpn.nl als send connector instel komen de mails direct terug.

 

Is het bij KPN niet mogelijk om zelf je mailserver te gebruiken?

 

Raar ook dat er geen mogelijkheid is om je vragen ergens te droppen, anders dan op een forum.

Houd de service op na het afsluiten?

Wordt er nu acht van mij verwacht dat ik hier regelmatig kom?

icon

Beste antwoord door Nick83 8 April 2024, 18:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Met een exchangeserver denk ik meteen aan een zakelijke klant, als je dat bent kun je bellen met 0800 0403 @Gerard van Raaij 

Het is wel zo dat sinds medio vorig jaar verificatie c.q. authenticatie aangevinkt moet staan bij het verzenden van mail via poort 587.

Je vragen kun je dus telefonisch stellen, via Facebook of X of via een (zakelijk) forum.

Mogelijkheden genoeg dus.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een eigen domeinnaam? En heeft u dus emailadressen waarbij uw eigen domeinnaam achter het @ staat?

Dan kan dit:

Als ik smtp.kpn.nl als send connector instel komen de mails direct terug.

Niet meer volgens mij. U zult zelf de mail moeten verzenden. U kunt deze niet aan de KPN mailserver geven zodat die ze verzend. Want da doet die niet. Dat is geschiedenis. 

Heeft u een eigen domeinnaam? En heeft u dus emailadressen waarbij uw eigen domeinnaam achter het @ staat?

Dan kan dit:

Als ik smtp.kpn.nl als send connector instel komen de mails direct terug.

Niet meer volgens mij. U zult zelf de mail moeten verzenden. U kunt deze niet aan de KPN mailserver geven zodat die ze verzend. Want da doet die niet. Dat is geschiedenis. 

Ja ik heb een eigen domein en verstuur en ontvang die mails ook vanaf/op mijn server thuis.

Het ontvangen gaat prima, maar het versturen niet. Wordt dat geblockt door KPN?

 

Met een exchangeserver denk ik meteen aan een zakelijke klant, als je dat bent kun je bellen met 0800 0403 @Gerard van Raaij 

Het is wel zo dat sinds medio vorig jaar verificatie c.q. authenticatie aangevinkt moet staan bij het verzenden van mail via poort 587.

Je vragen kun je dus telefonisch stellen, via Facebook of X of via een (zakelijk) forum.

Mogelijkheden genoeg dus.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

 

Nope, ik ben geen zakelijke klant bij KPN.

Ik gebruik geen X of Facebook uit persoonlijke overwegingen

Reputatie 7
Badge +24

Het ontvangen gaat prima, maar het versturen niet. Wordt dat geblockt door KPN?

U moet zelf de mail versturen. Zonder daarbij gebruik te maken van smtp.kpn.nl. U word niet geblockt. U probeert iets wat niet meer ondersteund word.

Dank jullie allemaal voor jullie antwoord.

Het heeft mij opnieuw laten nadenken.

Er is dus een verschil tussen KPN ID en een KPN webmail adres.

Als ik de sendconnector niet met het KPN ID authorizeer maar met een zojuist aangemaakte KPN Webmail werkt het wel.

 

Jullie zijn kanjers, met het meedenken

 

Reputatie 7
Badge +10

@Gerard van Raaij 

Het is verstandig om voor het KPN ID een ander wachtwoord te gebruiken dan voor jouw KPN emailaccounts maar je kunt wel hetzelfde emailadres gebruiken.

Het KPN ID gebruik je om bij “MijnKPN” binnen te komen en daar dingen te veranderen van jouw abonnement. Bij de KPN webmail heb je de gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord van een emailaccount nodig on binnen te komen bij de KPN webmail en de KPN emailservers.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu weer lukt @Gerard van Raaij en bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Reageer