Vraag

Kan geen mail verzenden wel ontvangen

  • 15 July 2020
  • 12 reacties
  • 204 keer bekeken

hallo,

ik maak niet veel gebruik van webmail maar ik kan kan geen webmail verzenden wel ontvangen?

Heb de virusscanner even uitgezet maar ook dit werkt niet?

Krijg steeds onderstaande melding:

postmaster@cpsmtpb-ews05.kpnxchange.com

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

 

Delivery to the following recipients failed.

 

e-mailadres eindigd op –pf.nl ( zou het dan hieraan liggen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @webmail verzenden , als de extensie alleen .nl is zoals bij test@email.nl zou het  niet fout moeten kunnen gaan of het is een niet (meer) bestaand e-mailadres.

Maar als er meerdere extensies staan zoals test@email.pf.nl dan is er iets niet in de haak met dat e-mailadres.

 

Beste,

Ik ontvang wel mail van dit mailadres, maar bij beantwoorden blijf ik steeds dezelfde foutmelding?

Het mailadres na @ zijn 2 woorden dus test.test-pf.nl

Henk

PS op een andere emailadres dat eindigt op -pf.nl lukt het wel.

Hallo @webmail verzenden , dan is er toch iets met dat e-mailadres aan de hand, of niet goed gespeld of er zit een of andere blokkade op.

Krijg je geen foutmelding in de vorm van x0012345…..?

 

Nee, allen elke keer het bovenstaande.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @webmail verzenden 

Staat er nog meer informatie in het retour bericht? Een zgn. bounce mailtje bevat meestal een foutcode, die meer duidelijkheid kan geven. Meestal in de vorm van 550 x.y.z met een tekst daar achter.

Beste,

Nee, ook niet.

Mvg henk

Reputatie 7
Badge +21

Dat is apart, zo’n foutmelding is wel gebruikelijk. Zonder verdere info wordt het moeilijk zoeken.

Hallo @webmail verzenden , heb je cookies al eens verwijderd van je browser of het met een andere browser geprobeerd?

 

Beste Jan,

Ook dat heb ik al geprobeerd.

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Hi Henk, welkom hier. 

We denken graag mee. Kun je eventueel vanaf een ander adres wel naar dat adres e-mailen? Zou je mij een privébericht willen sturen met het e-mailadres? Dan kan ik het zelf ook proberen. 

Zou je hier ook een screenshot willen plaatsen van de melding die je te zien krijgt? 

 

Zie hier

postmaster@cpsmtpb-ews04.kpnxchange.com

This is an automatically generated Delivery Status Notification.   Delivery to the following recipients failed.  en dan hier het mailadres wat niet wordt bereikt! aardig die goede bedoelingen, maar ik als  ik hier lees dat er verschrikkelijk veel problemen zijn  met dit webmail van kpn kun je er beter mee ophouden! De zogenoemde experts krijgen het ook niet voor elkaar, ik ga dan ook wel op zoek naar een ander mailprogramma die wel werkt! Webmail ga ik dan iet meer gebruiken, 1 bak ellende!
Reputatie 7
Badge +24

Nou, het hoort wel te werken. Dus met een beetje moeite kunnen we dit wel achterhalen. Dan wil ik je wel vragen om in te gaan op mijn andere vragen/verzoeken.