Vraag

Kan geen verbinding maken met eigen mail server

  • 29 June 2021
  • 2 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo,

Ik loop al enige tijd tegen problemen dat sommige mensen met een kpn abonnement geen verbinding kunnen maken met onze mail server, mail.veldstraat.nl

Ik begrijp niet waarom dit bij andere providers wel zou werken. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit voor kpn gebruikers kan werken?  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MattivanAert, welkom hier. 

Sommige mensen kunnen dus geen verbinding maken terwijl anderen geen problemen hebben? Weet je ook welke foutmelding zij exact krijgen? Want ik heb meteen even met een mailexpert geschakeld die krijgt wel een verbinding. Het is dus niet voor iedereen. Met de exacte foutmelding kunnen wij verder op onderzoek. Hoor het graag. 

Reputatie 7

Zou jij de mensen die geen verbinding kunnen maken kunnen vragen om de ondersteuning van IPv6 eens uit te zetten op hun Experia Box of opde computer waarmee ze willen mailen

Jouw mail server heeft namelijk zowel een IPv4 als een IPv6 adres en het zou heel goed kunnen dat jouw mail server wel werkt op IPv4 en niet op IPv6.

Een reden zou dan kunnen zijn dat

1) Een verkeerd IPv6 adres als AAAA record is vastgelegd

2) De firewall voor die mail server IPv6 verkeer naar dat IPv6 adres niet doorlaat.