Vraag

Kan niet meer mailen vanuit het buitenland (hotspot)

  • 3 March 2022
  • 18 reacties
  • 497 keer bekeken

Goede morgen,

Ik internet vanuit  vakantieadres in portugal en maak gebruik van mijn laptop PC. 
Ik maak gebruik van een hotspot vanuit mijn telefoon. 
 

het lukt me niet om op deze manier emails te versturen. 
Heeft u advies? 

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Alegre 

Heb je wel de optie “authenticatie/verificatie” aangevinkt (hoe heet dat bij jou ?) en de bijbehorende opties ingevuld ? Dit is nodig omdat via het netwerk van een andere provider contact wil maken met het KPN netwerk.

Dank voor reactie. Ik ben behoorlijke leek. Hoe kom ik bij die instellingen? 

Reputatie 7
Badge +24

Welk programma gebruikt u op de laptop om te mailen? 

Hallo @Alegre , ik weet niet welk mail-programma je gebruikt maar via de KPN webmail moet het altijd lukken:

www.kpn.com/webmail

 

Hi, ik gebruik MS Outlook als mail programma wat je al een 15tal  jaren succesvol gebruiken

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi, ik gebruik MS Outlook als mail programma wat je al een 15tal  jaren succesvol gebruiken

Nou ... ik niet, maar u wel. Welke versie heeft u? Kunt u dit scherm vinden?

 

Ik kan nu beide niet ontvangen of verzenden. Dat probleem dus wanneer ik via de hotspot van mijn KPN mobiel de PC verbind. 
boodschap die ik krijg: “ unable to relay without authentication” 

 

@Nick83 , Volgens mij is de versie die ik heb MS Windows (Microsoft Outlook) 2010

ik kan binnen Outlook wel de accountinstellingen vinden echter niet die keuze die ik bij u zie.

Gewoon de webmail gebruiken in het buitenland, werkt altijd.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Alegre

Die “verificatie” instelling(en) moet je vinden bij 1 van de schermen met instellingen waar je ook bijv. de instellingen voor inkomende en uitgaande server hebt ingevuld. Ikzelf heb geen Outlook maar bij mijn emailprogramma ziet het  er zo uit (blauwe pijl).

 

 

Of kijk hier eens:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2010.htm

Bij 1 van die tabbladen moet een optie “verificatie” staan.

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan nu beide niet ontvangen of verzenden. Dat probleem dus wanneer ik via de hotspot van mijn KPN mobiel de PC verbind. 
boodschap die ik krijg: “ unable to relay without authentication”

Is dit probleem pas recent opgedoken of heeft dit nooit gewerkt ? Krijg je die boodschap alleen bij het verzenden van email ? (zo ja, dan duidt deze fout inderdaad op een foute "verificatie” instelling). Krijg je deze boodschap ook als je alleen email probeert te versturen ?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 , Volgens mij is de versie die ik heb MS Windows (Microsoft Outlook) 2010

ik kan binnen Outlook wel de accountinstellingen vinden echter niet die keuze die ik bij u zie.

Als u op deze pagina kijkt:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2010.htm

Dan ziet u bij plaatje 2 hetzelfde venster met dezelfde knop als dat ik heb.

 

Reputatie 7
Badge +19

Via de KPN webmail werkt het versturen en ontvangen sowieso @Alegre. Ben je er ook al uitgekomen met de tips voor jouw e-mailprogramma? 

Via de KPN webmail werkt het versturen en ontvangen sowieso @Alegre. Ben je er ook al uitgekomen met de tips voor jouw e-mailprogramma? 

Dat schreef ik in een eerdere reactie ook al, maar daar wordt of overheen gelezen of niet op gereageerd, jammer.

 

Allen,

Zeer veel dank voor de reacties. Zeer behulpzaam. Door een drukke agenda kom ik er slechts sporadisch aan toe en gelukkig werkt het wel via mijn vrouw haar mobiel die zonder hotspot wel hetnet mails uit kan sturen.

Ik kom later terug wat heeft gewerkt.

A.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Alegre 

1)) Hoe krijg je dan de email van jouw PC naar die telefoons ? Via WiFi of Bluetooth ?

2)) Dan zit dus het probleem waarschijnlijk bij de combinatie van hotspot en PC. Misschien helpt het als je één of meerdere (veiligheids-)instellingen (voor openbare netwerken) op jouw PC anders instelt ? En dat kan te maken hebben met die “verificatie” optie.

3)) Dan moet je voortaan niet via de hotspot maar via het netwerk van jouw vrouw email versturen naar het KPN netwerk. Heeft jouw vrouw wel 1 of meer verificatie opties aanstaan /ingevuld op haar telefoon ?

Reputatie 7
Badge +10

Reactie verwijderd.

Reputatie 7
Badge +10

@Alegre 

Heeft jouw vrouw met haar telefoon ook problemen om via die hotspot email te versturen ? Zo ja, dan is het een probleem tussen de telefoon(s) en die ene hotspot. Vergelijk de instellingen van jouw telefoon met die van jouw vrouw.