Beantwoord

Kunnen zulke e-mailadressen niet geblacklist worden?

  • 26 March 2024
  • 10 reacties
  • 123 keer bekeken

Hi KPN Community en beheerders,

Ik ben erg nieuwsgierig of het niet mogelijk is om jullie mailservice met @planet .nl bedrijfsnamen te blacklisten. Neem voorbeeld als phishing mails met afzender:

info.bunq @ planet.nl
support.bunq @ planet.nl
info.bedrijfsnaam @ planet.nl

Wanneer er een bedrijfsnaam gebruikt wordt moet dit toch mogelijk zijn lijkt me?

Ben benieuwd!

icon

Beste antwoord door Raymondt 27 March 2024, 13:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom zou je dat überhaupt willen? 

Waarom zou je dat überhaupt willen? 



Hmmm … Is dit een serieuze vraag @Nick83 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MennoSt ,

Je kunt toch ook zelf e-mailadressen blokkeren? 

Reputatie 7
Badge +24

Als u denkt dat het spam is, dan plaats u het het de SPAM map. Blokkeren is zinloos, wat je krijgt bij echte spam van elk mailadres meestal maar 1 of 2 mailtjes.

Reputatie 7
Badge +8

In de webmail kan je berichtregels instellen

Reputatie 7

Je zult maar als achternaam een naam hebben dat ook door een bedrijf gevoerd wordt.

Dan belandt jouw mail dus constant in de spam folder. Ik denk niet dat je daar blij van wordt.

Soms lijken dingen simpel maar ligt het toch iets ingewikkelder.

Oef, foei! Jullie zijn allemaal AF wat mij betreft. (eenzijdige/kortzichtig bekijken van de situatie)

Jullie zien geen patroon in dit soort e-mails?
info.bunq@
info.kpn@
support.coolblue@
support.bedrijfsnaam@

En nee ik praat niet over de snackbar om de hoek. Maar over grote bedrijven.
En ja je kan ook ‘de Vries’ als achternaam hebben. Je gebruikt dan toch ook geen (info.devries @planet ), althans ik vind je persoonlijk dan vrij amateuristisch of niet?

Ik denk wel dat minimale basisregels ingesteld moeten kunnen worden. We zijn helaas, niet allemaal even snugger met mails in spam plaatsen of markeren ervan.

Sowieso bedankt allemaal voor jullie reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @MennoSt ,

Ik vrees dat ik me toch aan moet sluiten bij de rest van de sprekers in dit topic, en moet zeggen dat ze toch wel degelijk een goed punt hebben. Voor mijn persoonlijke mail gebruik ik een eigen domeinnaam, en daarin ben ik ook altijd wel geneigd om voor communicatie met die specifieke bedrijven een aparte alias aan te maken. Ik kan me voorstellen dat iemand die geen eigen domein heeft, daar misschien zijn mailboxen/aliasen die ie van KPN tot zijn beschikking heeft voor wil gebruiken. Daarnaast heb ik in de vele jaren dat ik voor KPN werk al heel wat creatieve e-mailadressen langs zien komen waarvan ik me zelf ook niet zou bedenken om ze aan te maken. We zien geen reden om dat aan banden te leggen, en daardoor kun je dit soort dingen ook niet invoeren. Dat gaat teveel problemen opleveren.

Als het allemaal @ planet.nl en je verder geen mail van kennissen met planet krijgt kun je dat domein gewoon blokkeren in http://webmail.kpnmail.nl .

Reputatie 7

Als het allemaal @ planet.nl en je verder geen mail van kennissen met planet krijgt kun je dat domein gewoon blokkeren in http://webmail.kpnmail.nl .

Maar dat moet je natuurlijk niet doen want dan kunnen toekomstige kennissen met een @planet.nl account je ook geen mail meer sturen. Daarbij komt dat TS dit issue nu koppelt aan @planet.nl maar het geldt natuurlijk ook voor @kpnmail.nl, @ziggo.nl en vele andere domeinen.

Reageer